Ograniczenia komunikacji werbalnej w organizacji
Komunikacja werbalna to element naszej kultury, zdolność, którą wypracowaliśmy sobie przez lata ewolucji. Nasz gatunek dopracował ją do perfekcji tworząc języki oparte na zasadach gramatyki, rozwijając słownictwo czy wypracowując pewne zachowania głosowe, które towarzyszą komunikacji werbalnej. Jednak w niej może również dochodzić do nieporozumień – jak sobie z tym radzić?
Komunikacja werbalna to najprościej mówiąc ogół wypowiadanych słów, które łączą się w zdania i całe wypowiedzi. Oddają one uczucia, emocje, wspomnienia, relacjonują zdarzenia i opisują fakty, domysły i przypuszczenia. Komunikacja ma na celu zrozumienie drugiej osoby, dojście z nią do porozumienia i wspólne wyciągnięcie wniosków. Na komunikację werbalną składa się treść wypowiedzi, jej płynność i akcentowanie, szybkość mówienia oraz używanie wybranego rodzaju słownictwa (głównie uwarunkowanego kulturowo).
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Poznaj nasze szkolenia interpersonalne. Dowiedz się jak zwiększyć swoją efektywność osobistą, jak być wielozadaniowym, jak komunikować się z innymi w firmie, jak zarządzać sobą efektywnie.
Zapraszamy.
Jak więc sobie z tym radzić? Przede wszystkim musimy pamiętać o dobrym wdrożeniu pracownika w kulturę organizacyjną oraz sposób komunikacji w przedsiębiorstwie. Szkolenia, imprezy integracyjne oraz zaproponowanie pomocy w razie pytań nowego pracownika to najprostsze i najskuteczniejsze sposoby na niwelowanie różnic językowych.
Możemy również przygotować krótki spis najważniejszych określeń, szczególnie dla osób, które wcześniej nie miały do czynienia z branżą. Sprawdza się to także w międzynarodowych korporacjach, w których wiele słów jest zapożyczonych z innych języków (głównie z języka angielskiego) i opisują bardzo specjalistyczne działania lub zachowania, z którymi przyszły pracownik będzie miał stale do czynienia.
Obsługa klienta – nowoczesny i tradycyjny klient
Nowoczesny Klient kieruje się potrzebą oszczędności czasu i informacji. Stawia wiarygodność i profesjonalizm nad relację i atmosferę rozmowy.- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej