Wrzask, krzyk, kłótnia, obrażenie się, nieracjonalność i podejmowanie nieobiektywnych decyzji - to wszystko są skutki braku umiejętności panowania nad stresem. Niestety zaś stres jest w każdej większej firmie czy przedsiębiorstwie, zaś nieumiejętność radzenia sobie z nim może nawet doprowadzić do upadku firmy. A zatem jako szefowie czy managerowie zdecydowanie powinniśmy nauczyć się radzenia sobie ze stresem. Warto także dodać, że ta umiejętność na pewno jest również przydatka, jeśli dopiero stoimy u progu swoich karier. Wówczas bowiem pomoże nam łatwo wspiąć się na szczyt.
Zajrzyj w głąb siebie
Na początek warto poszukać przyczyn takiego a nie innego reagowania na stres w sobie. Oczywiście takie przyczyny są często trudne do wyeliminowania, niemniej jednak dają naprawdę długotrwałe efekty. Warto także z jednej strony być zdeterminowanym i samemu szukać rozwiązania problemu, jednak z drugiej - nie zaszkodzi także pomoc specjalisty jak np. coachów czy trenerów biznesowych. Oni pomogą nam na przeróżnych szkoleniach i spotkaniach poznać nasz charakter, nasze silne strony i słabości oraz dobiorą do tego odpowiednie sposoby radzenia sobie ze stresem. Możemy się od nich także dowiedzieć, w jaki sposób efektywnie zarządzać zespołem oraz łagodzić konflikty w nim zaistniałe.
Rozejrzyj się wokoło
Pamiętajmy także, że bardzo duży wpływa na nas ma nasze otoczenie. Spójrzmy zatem, czy na pewno otaczamy się ludźmi, którzy nam pomagają, wspierają nas. Ponadto warto zwrócić uwagę na cały nasz styl życia - czy uprawiamy jakąś aktywność fizyczną, czy dobrze się odżywiamy, regularnie śpimy. Wbrew pozorom to wszystko ma bardzo duże znaczenie. A przede wszystkim zaś liczy się to, czy żyjemy samą pracą, czy też mamy jakąś pasję, która pomoże nam odstresować się po powrocie z pracy.
W czterech ścianach biura
Nie należy także lekceważyć wystroju biura. Jeśli nasze miejsce pracy wygląda jak więzienie, to nie łudźmy się - nikomu nie będzie się tu przyjemnie i efektownie pracowało. Trzeba zatem zadbać o ciekawe warunki pracy.