Stres to uczucie towarzyszące nam codziennie już od najmłodszych lat. Z biegiem lat jego przyczyny się zmieniają, ale niezmienne pozostają nasze predyspozycje i to jak na nas wpływa. Niektórzy z nas cechują się po prostu większą podatnością na stres.
Za szczęściarzy mogą uważać się Ci na których działa on jedynie motywująca i mobilizująco i sprawia, że działają szybciej i dynamiczniej. Niestety dla większości z nas jest on przykrym elementem naszego życia zawodowego, który utrudnia wykonywanie codziennych obowiązków.
Istnieje także grupa osób bardzo podatnych na stres, u których wystąpienie nerwowej reakcji powoduje paraliż i niemożność racjonalnego myślenia i wykonywania dalszych działań. Szczególnie takie osoby, ale nie tylko one powinny zapoznać się z zagadnieniem zarządzania stresem i sposobami walki z jego negatywnymi skutkami. Wówczas nasze życie zawodowe stanie się prostsze i przyjemniejsze, a prywatna i rodzinna jego część nie będzie na tym cierpieć.
Zarządzane stresem to zagadnienie istotne również z perspektywy pracodawcy. Odpowiednio przeszkolona w tym zakresie i radząca sobie z nerwami kadra jest efektywniejsza i pracuje skuteczniej, osiągając lepsze efekty i nie tracąc czasu nie niepotrzebne nerwy.
Dlatego warto przeanalizować predyspozycje swoich pracowników pod tym kątem i zdiagnozować ewentualnie występujący problem. Odpowiednim działaniem i rozwiązaniem będzie organizacja szkolenia w zakresie radzenia sobie ze stresem i zarządzania nim. Na rynku funkcjonują liczne agencje i specjaliści zajmujący się tym tematem, którym można powierzyć profesjonalną organizację takiego kursu.
Świadomy problemu i znający sposoby radzenia sobie z nim zespół zyska lepszą atmosferę i będzie osiągał lepsze efekty pracy. To niezwykle istotne z perspektywy właściciela firmy, dlatego perspektywicznie patrzący w przyszłość i rozumiejący zasady funkcjonowania rynku przedsiębiorcy są świadomi, że inwestycja w szkolenie i doskonalenie kompetencji zasobów ludzkich zawsze się opłaca i zwraca się w p[postaci zaangażowania pracowników, ich przywiązania do firmy oraz zmniejszonej rotacji pracowników, co eliminuje konieczność przeprowadzania częstych rekrutacji i szkolenia nowych osób.