Rodzaje komunikacji i ich wpływ na odbiorcę

Komunikacja dzieli się na dwie duże grupy: werbalną i niewerbalną. To dwa elementy, które razem tworzą mowę, dzięki której nie tylko rozumiemy jasny przekaz słowny, ale również odczytujemy sarkazm, żarty czy emocje dużej strony.
     
    Komunikacja dzieli się na dwie duże grupy: werbalną i niewerbalną. To dwa elementy, które razem tworzą mowę, dzięki której nie tylko rozumiemy jasny przekaz słowny, ale również odczytujemy sarkazm, żarty czy emocje dużej strony.

    Podstawową częścią komunikacji jest oczywiście mowa werbalna. To ogół słów, który wypowiadamy, jednak nie polega ona jedynie na zrozumieniu przez drugą osobę, ale poprzez dobór słów, charakterystyczny slang czy stosowanie dodatków lingwistycznych możemy być odbierani jako członkowie specyficznej grupy.

    Znacznie bardziej rozbudowana jest mowa niewerbalna - szacuje się, że to ona odpowiada za 70% wrażenia, jakie wywieramy na rozmówcach. Mowa niewerbalna składa się z kilku podstawowych części:
    • dźwięki paralingwistyczne i tonacja głosu (wokalizacja),
    • gestykulacja,
    • poza ciała,
    • mimika,
    • zachowanie dystansu lub dotyk.

    Mowa niewerbalna odpowiada więc za całokształt, który sobą prezentujemy. To bardzo proste: jedno zdanie może być odczytywane na wiele sposobów, często nawet tych skrajnych, głównie poprzez zastosowanie wokalizacji lub odpowiedniej mimiki twarzy. Właśnie w ten sposób rozpoznajemy, czy nasz rozmówca żartuje, czy jest śmiertelnie poważny. W ten sposób wyczuwamy sarkazm czy ironię.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Co trzeba zrobić żeby bardziej wierzyć w swoje siły i kompetencje? Jak pozbyć się tremy? Jak być bardziej kreatywnym i innowacyjnym? Jak być wielozadaniowym? Zapraszamy do naszego działu szkoleń z efektywności osobistej np: szkolenie zarządzanie stresem, szkolenie komunikacja interpersonalna, szkolenie asertywność. Zapraszamy serdecznie do działu szkolenia sprzedażowe

    Podobnie działa odczytywanie innych emocji: możemy z łatwością stwierdzić, czy problem o którym opowiada nam rozmówca jest dla niego błahy, czy bardzo istotni. Od mowy niewerbalnej zależy także pierwsze wrażenie, które wywieramy na naszych rozmówcach: drugą osobę oceniamy już po kilku sekundach rozmowy a stałe wrażenie wyrabiamy w ciągu paru minut.

    Znajomość zasad mowy niewerbalnej warto znać: przydają się one szczególnie w sytuacjach formalnych i zawodowych. Dzięki nim możemy wyćwiczyć stałe pozy czy odpowiednią gestykulację, przez co będziemy postrzegani jako osoby bardziej profesjonalne, zaangażowane i godne zaufania.

    Równocześnie umiejętności te mogą przydawać nam się każdego dnia w codziennym życiu i w niemal każdej sytuacji, w której mamy kontakt z drugim człowiekiem.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.