Rozmowa handlowa schemat

Rozmowa handlowa powinna zawierać w sobie kilka podstawowych elementów niezbędnych w skutecznej sprzedaży. Skrypt rozmowy to nic innego jak plan rozmowy jaką zamierza się wykonać. Spisanie tego planu pozwoli na wykorzystanie wszystkich elementów, które wcześniej przygotowaliśmy w głowie. 

zdjęcie - Rozmowa handlowa schemat

 

Rozmowa handlowa powinna zawierać w sobie kilka podstawowych elementów niezbędnych w skutecznej sprzedaży. Skrypt rozmowy to nic innego jak plan rozmowy jaką zamierza się wykonać. Spisanie tego planu pozwoli na wykorzystanie wszystkich elementów, które wcześniej przygotowaliśmy w głowie. Najczęściej skrypt rozmowy wykorzystuje się podczas rozmowy telefonicznej z klientem. Bywa natomiast równie pomocny podczas bezpośrednich spotkań. Skrypt można uznać za swego rodzaju ściągę, która pozwala zapobiec pojawianiu się luk w pamięci, niepotrzebnej ciszy czy przerywników.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

W sprzedaży bardzo ważne są: koncentracja na kliencie i budowanie z nim relacji, elastyczność w rozmowie, szybkie podnoszenie się po porażce, umiejętność sprostania sytuacjom nieoczekiwanym i trudnym. Zdobądź kluczowe kompetencje niezbędne w profesjonalnej sprzedaży. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą szkoleń dla handlowców. Zobacz również: szkolenie z negocjacji, szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta.

Oczywiście istnieją sprzedawcy i handlowcy, którzy mają wrodzoną łatwość w nawiązywaniu kontaktów handlowych i nie potrzebują przygotowywać wcześniej skryptu. Jeśli jednak dana osoba nie jest jeszcze pewna swoich umiejętności lepiej, by przygotowała się na rozmowę z klientem wcześniej. Spisany scenariusz rozmowy pozwala na wykorzystanie wszystkich elementów, których chcielibyśmy użyć podczas rozmowy z klientem, a które mogą wypaść nam z głowy podczas tej rozmowy. Skrypt rozmowy handlowej może być bardzo szczegółowy lub zawierać tylko podstawowe informacje. Szczegółowy skrypt sprawdzi się dla osób początkujących, które stresują się podczas kontaktu z klientem. Ogólny schemat rozmowy handlowej lepiej sprawdzi się w przypadku osób bardziej doświadczonych, którym wystarczy rozpisanie samego wstępu i wypisanie głównych argumentów sprzedażowych. Pierwszym, ważnym elementem w tworzeniu schematu rozmowy handlowej jest przedstawienie celu, jaki chcemy osiągnąć.

Najczęściej w handlu celem rozmowy jest sprzedaż, ale może to być również chęć umówienia się na spotkanie lub zebranie danych do kontaktu. Po wpisaniu celu rozmowy możemy przystąpić do tworzenia schematu. Najlepiej skrypt podzielić na wstęp, rozwinięcie i zakończenie. Warto również pamiętać, by nie trzymać się ściśle schematu. Podczas rozmowy klient może zachowywać się różnie, a dobry sprzedawca potrafi dostosować się do każdej sytuacji. Podczas tworzenia pierwszych skryptów warto skonsultować się z bardziej doświadczonym handlowcem, by wspólnie wyeliminować niepotrzebne błędy.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.