Jeśli podczas naszej pierwszej rozmowy z klientem coś pójdzie nie tak, stracimy go na zawsze. Prędzej czy później znajdziemy się w sytuacji, w której będziemy zmuszeni skontaktować się z klientem po raz pierwszy, nawet jeśli to on wychodzi do nas z inicjatyw i rozpoczyna kontakt np. dzwoniąc.
Dobre reklamy
Nasze reklamy muszą być zrozumiałe dla klientów. To dzięki nim mogą oni dowiedzieć się, czego mogą od naszej firmy oczekiwać. Jeśli nie potrafimy rozmawiać z potencjalnymi klientami, spotkamy się odmową. Idąc schematem większości handlowców podczas rozmowy wykażemy się absolutnie wszechstronną wiedzą o reklamowanym produkcie.
Ponadto będziemy pragnęli sprzedać produkt za wszelką cenę, wykazując się nie raz nietypowymi środkami które miałyby doprowadzić do zakończenia sprzedaży. Zakorzenione schematy postępowania nie prowadzą do niczego dobrego. Gdy klient usłyszy, że pragniemy mu coś sprzedać, natychmiast włącza mu się w umyśle czerwona lampka. Rozmowa najczęściej zostaje zakończona, a my zastanawiamy się, co jest tego przyczyną. To bez wątpienia powielony schemat.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jakie są kluczowe techniki dla każdego etapu procesu sprzedaży? Jak wpływać na proces negocjacji? Jak działać w sposób taki, by konsumenci i klienci utożsamili się z produktem? ak zachować się w ostatniej fazie sprzedaży? Sprawdź nasze szkolenia:
Zmiana sposobu rozmowy
Pierwszym krokiem jest nasza zmiana sposobu rozmowy z klientem. Musimy postępować tak, aby spełniać to, czego żąda klient. Tylko w ten sposób uda nam się nakłonić go do spotkania. Ćwiczenie rozmów to doskonały sposób na wypracowanie w sobie nowej strategii. Nie istnieje jeden, idealny scenariusz rozmowy. Właśnie dlatego większość handlowców traci klientów już na starcie. Pożądają oni takich sprzedawców, którzy wnoszą coś dla nich już na starcie.
Poszerzają jego horyzonty, uczą. Muszą być to interesujące treści, które doprowadzą klienta do pewnych spostrzeżeń, wniosków. Musimy znaleźć coś, co będzie przyciągać klientów do nas. Być może jest do humor, pasja, hobby czy jakieś marzenie. Jeśli mówimy więcej od klienta, możemy spodziewać się że nie sprzedamy naszego towaru. Przygotowanie zestawu pytań dla klienta i trzymanie się ich może być pierwszym krokiem do rozpoczęcia naszej rewolucji w tej branży.