Rozmowa sprzedawcy z klientem

Jeśli podczas naszej pierwszej rozmowy z klientem coś pójdzie nie tak, stracimy go na zawsze. Prędzej czy później znajdziemy się w sytuacji, w której będziemy zmuszeni skontaktować się z klientem po raz pierwszy, nawet jeśli to on wychodzi do nas z inicjatyw i rozpoczyna kontakt np. dzwoniąc.

     
    Jeśli podczas naszej pierwszej rozmowy z klientem coś pójdzie nie tak, stracimy go na zawsze. Prędzej czy później znajdziemy się w sytuacji, w której będziemy zmuszeni skontaktować się z klientem po raz pierwszy, nawet jeśli to on wychodzi do nas z inicjatyw i rozpoczyna kontakt np. dzwoniąc.

    Dobre reklamy

    Nasze reklamy muszą być zrozumiałe dla klientów. To dzięki nim mogą oni dowiedzieć się, czego mogą od naszej firmy oczekiwać. Jeśli nie potrafimy rozmawiać z potencjalnymi klientami, spotkamy się odmową. Idąc schematem większości handlowców podczas rozmowy wykażemy się absolutnie wszechstronną wiedzą o reklamowanym produkcie.

    Ponadto będziemy pragnęli sprzedać produkt za wszelką cenę, wykazując się nie raz nietypowymi środkami które miałyby doprowadzić do zakończenia sprzedaży. Zakorzenione schematy postępowania nie prowadzą do niczego dobrego. Gdy klient usłyszy, że pragniemy mu coś sprzedać, natychmiast włącza mu się w umyśle czerwona lampka. Rozmowa najczęściej zostaje zakończona, a my zastanawiamy się, co jest tego przyczyną. To bez wątpienia powielony schemat.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Jakie są kluczowe techniki dla każdego etapu procesu sprzedaży? Jak wpływać na proces negocjacji? Jak działać w sposób taki, by konsumenci i klienci utożsamili się z produktem? ak zachować się w ostatniej fazie sprzedaży? Sprawdź nasze szkolenia:

    Zmiana sposobu rozmowy

    Pierwszym krokiem jest nasza zmiana sposobu rozmowy z klientem. Musimy postępować tak, aby spełniać to, czego żąda klient. Tylko w ten sposób uda nam się nakłonić go do spotkania. Ćwiczenie rozmów to doskonały sposób na wypracowanie w sobie nowej strategii. Nie istnieje jeden, idealny scenariusz rozmowy. Właśnie dlatego większość handlowców traci klientów już na starcie. Pożądają oni takich sprzedawców, którzy wnoszą coś dla nich już na starcie.

    Poszerzają jego horyzonty, uczą. Muszą być to interesujące treści, które doprowadzą klienta do pewnych spostrzeżeń, wniosków. Musimy znaleźć coś, co będzie przyciągać klientów do nas. Być może jest do humor, pasja, hobby czy jakieś marzenie. Jeśli mówimy więcej od klienta, możemy spodziewać się że nie sprzedamy naszego towaru. Przygotowanie zestawu pytań dla klienta i trzymanie się ich może być pierwszym krokiem do rozpoczęcia naszej rewolucji w tej branży.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.