Rozmowa sprzedawcy z klientem

Jeśli podczas naszej pierwszej rozmowy z klientem coś pójdzie nie tak, stracimy go na zawsze. Prędzej czy później znajdziemy się w sytuacji, w której będziemy zmuszeni skontaktować się z klientem po raz pierwszy, nawet jeśli to on wychodzi do nas z inicjatyw i rozpoczyna kontakt np. dzwoniąc.

5 lipca 2018
zdjęcie - Rozmowa sprzedawcy z klientem
 
Jeśli podczas naszej pierwszej rozmowy z klientem coś pójdzie nie tak, stracimy go na zawsze. Prędzej czy później znajdziemy się w sytuacji, w której będziemy zmuszeni skontaktować się z klientem po raz pierwszy, nawet jeśli to on wychodzi do nas z inicjatyw i rozpoczyna kontakt np. dzwoniąc.

Dobre reklamy

Nasze reklamy muszą być zrozumiałe dla klientów. To dzięki nim mogą oni dowiedzieć się, czego mogą od naszej firmy oczekiwać. Jeśli nie potrafimy rozmawiać z potencjalnymi klientami, spotkamy się odmową. Idąc schematem większości handlowców podczas rozmowy wykażemy się absolutnie wszechstronną wiedzą o reklamowanym produkcie.

Ponadto będziemy pragnęli sprzedać produkt za wszelką cenę, wykazując się nie raz nietypowymi środkami które miałyby doprowadzić do zakończenia sprzedaży. Zakorzenione schematy postępowania nie prowadzą do niczego dobrego. Gdy klient usłyszy, że pragniemy mu coś sprzedać, natychmiast włącza mu się w umyśle czerwona lampka. Rozmowa najczęściej zostaje zakończona, a my zastanawiamy się, co jest tego przyczyną. To bez wątpienia powielony schemat.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Jakie są kluczowe techniki dla każdego etapu procesu sprzedaży? Jak wpływać na proces negocjacji? Jak działać w sposób taki, by konsumenci i klienci utożsamili się z produktem? ak zachować się w ostatniej fazie sprzedaży? Sprawdź nasze szkolenia:

Zmiana sposobu rozmowy

Pierwszym krokiem jest nasza zmiana sposobu rozmowy z klientem. Musimy postępować tak, aby spełniać to, czego żąda klient. Tylko w ten sposób uda nam się nakłonić go do spotkania. Ćwiczenie rozmów to doskonały sposób na wypracowanie w sobie nowej strategii. Nie istnieje jeden, idealny scenariusz rozmowy. Właśnie dlatego większość handlowców traci klientów już na starcie. Pożądają oni takich sprzedawców, którzy wnoszą coś dla nich już na starcie.

Poszerzają jego horyzonty, uczą. Muszą być to interesujące treści, które doprowadzą klienta do pewnych spostrzeżeń, wniosków. Musimy znaleźć coś, co będzie przyciągać klientów do nas. Być może jest do humor, pasja, hobby czy jakieś marzenie. Jeśli mówimy więcej od klienta, możemy spodziewać się że nie sprzedamy naszego towaru. Przygotowanie zestawu pytań dla klienta i trzymanie się ich może być pierwszym krokiem do rozpoczęcia naszej rewolucji w tej branży.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
13 listopada 2018
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów i jakie czynniki mogą wpływać na to, co mówimy i robimy, w tym także – co kupujemy. Co najlepsze, ta wiedza naukowa jest łatwo dostępna i może pomóc ci w zostaniu świetnym sprzedawcą.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.