Rozwiązywanie konfliktów w zespole szkolenie
Co zaburza pracę w absolutnie każdej firmie? Przede wszystkim jest to konflikt. Bardzo istotne w tym momencie jest to, aby podkreślić, że nie warto się łudzić, że konflikt dotyczy tylko i wyłącznie małej grupy osób – niestety bowiem konflikt, nawet niewielki może się odbić negatywnie praktycznie na całej firmie.

Co zaburza pracę w absolutnie każdej firmie? Przede wszystkim jest to konflikt. Bardzo istotne w tym momencie jest to, aby podkreślić, że nie warto się łudzić, że konflikt dotyczy tylko i wyłącznie małej grupy osób – niestety bowiem konflikt, nawet niewielki może się odbić negatywnie praktycznie na całej firmie. Nierozwiązane konflikty mogą nawet prowadzić do takiej zjawisk, jak mobbing, co jest już bardzo poważną sprawą.
Jak rozwiązywać konflikty w firmie?
W jaki jednak sposób możemy rozwiązać konflikty w firmie? Przede wszystkim warto tu podkreślić, że nie wystarczy po prostu pójść do danych osób i poprosić je, aby przestały się łaskawie kłócić. Takie postępowanie nie tylko nic nie da, a jeszcze może wszystko zaognić. Co zatem możemy uczynić?
Szkolenie z rozwiązywania konfliktów
Przede wszystkim należy zarówno siebie, jak i swoich pracowników przeszkolić w zakresie rozwiązywania konfliktów. Dzisiaj na rynku pojawia się bardzo wiele firm, które oferują właśnie tego typu szkolenia i kursy. Na nich dowiemy się, jak zapobiegać konfliktom, jak na reagować, jeśli dotyczą nas, a jak – jeśli współpracowników, szefów itd. Często takie szkolenia mają także na celu poznanie siebie i wzajemne pracowników tak, aby wiedzieli oni, jak się komunikować miedzy sobą, aby przez zupełny przypadek i nieuwagę nie dopuścić do konfliktu.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Poznaj nasze szkolenia interpersonalne. Dowiedz się jak zwiększyć swoją efektywność osobistą, jak być wielozadaniowym, jak komunikować się z innymi w firmie, jak zarządzać sobą efektywnie.
Zapraszamy.
Jak znaleźć dobre szkolenie?
Pamiętajmy jednakże, że liczą się jedynie szkolenia, które rzeczywiście prowadzone są przez kompetentne firmy. W innym przypadku tylko zupełnie niepotrzebnie wydamy wcale nie takie małe pieniądze. Skąd jednak mamy w zasadzie wiedzieć, że dana firma jest dobra? Otóż na pewno warto poprosić jej przedstawiciela o rekomendacje i referencje. Sprawdźmy także, jakie wykształcenie i doświadczenie mają osoby prowadzące szkolenie – jaką uczelnię skończyły, jakie kursy itd. Warto także sprawdzić opinie o danej firmie w Internecie. To co sądzą inni użytkownicy kursów może być dla nas naprawdę dobrą wskazówką, czy w szkolenie w danej firmie warto inwestować.
Nadzorowanie pracy grupy pracowników nie należy do łatwych zadań. Każdy z pracowników ma inny charakter, inne cechy osobowościowe, inne umiejętności, wiedzę i zdolności. Każdy pracownik ma również swoje własne zdanie na dany temat, swoje doświadczenia i umiejętności komunikacyjne. W połączeniu z różnorodnymi nastrojami członków zespołu, sytuacjami z ich życia prywatnego i stresem związanym z codzienną pracą, bardzo często zdarza się, że w zespole pracowników może dochodzić do pewnych konfliktów.
Często są to po prostu nieporozumienia, zwykłe niedopowiedzenia, które pracownicy szybko są w stanie sobie wyjaśnić i zażegnać problem. Zdarza się jednak, że do czynienia mamy z większymi problemami. Najgorzej jednak dzieje się, kiedy konflikt się zaostrza iw grupie pracowniczej zaczyna panować naprawdę zła atmosfera.
Taka zła atmosfera szybko przekłada się na zachowania pracowników, ich chęci do pracy, motywację i efektywność. Stąd już krótka droga do porażki. Pracownicy mogą bowiem stać się dla siebie prawdziwie nieprzyjemni. Mogą zacząć się złośliwości pomiędzy pracownikami, celowe działania na niekorzyść drugiej osoby, czy też próby doprowadzenia do porażki zawodowej przeciwnika konfliktu. Szybko może to przełożyć się na całe przedsiębiorstwo, które z powodu rozłamu wewnętrznego może ogromnie ucierpieć.
Z tego właśnie powodu, kierownik czy lider grupy musi w porę wychwycić nadchodzący kryzys i jak najszybciej podjąć środki zaradcze. Rozwiązywanie konfliktów w zespole szkolenie pozwoli managerowi grupy dowiedzieć się, jakie metody, techniki i narzędzia są najskuteczniejsze podczas próby rozwiązania konfliktu. Jak radzić sobie, kiedy konflikt narasta.
Co zrobić, gdy pracownicy nie chcą pojednania, a wszystkie ich działania wydają się być coraz bardziej destruktywne, a także, w jaki sposób radzić sobie z konfliktowymi osobami w zespole. Umiejętne podejście do konfliktów w zespole może uratować niejedną grupę pracowników, a nawet całe przedsiębiorstwo, które szybko nauczy się, jak ze sobą współpracować w zgodzie.
Sytuacje konfliktowe mają to do siebie, że zdarzają się w każdej komórce społecznej, bez różnicy czy jest to rodzica, zespół współpracowników czy grupa znajomych. W sytuacji, gdy więzi emocjonalne pomiędzy poszczególnymi członkami grupy są dosyć mocne, wówczas rozwiązywanie konfliktów jest prostsze i następuje o wiele szybciej.
W firmie osobą odpowiedzialną za umiejętne łagodzenie napięć i sytuacji konfliktowych powinien być doświadczony manager. To bowiem na jego barkach spoczywa troska o jedność i wydajność całego zespołu.
Zagrożenia wynikające z konfliktów w pracy
Konflikty w miejscu pracy można zasadniczo podzielić na dwa rodzaje. Są to sytuacje konfliktowe powstające na linii podwładny – szef oraz konflikty rodzące się w grupie współpracowników. Zarówno jeden jak i drugi przypadek mogą powodować bardzo niekorzystne kompetencje. Nie będzie żadnym odkryciem stwierdzenie, że w miejscu gdzie panuje nieprzyjazna atmosfera praca staje się mniej wydajna.
Przynajmniej jedna ze stron konfliktu czuje się pokrzywdzona i potraktowana niesprawiedliwie – trudno w takich warunkach o dobrą motywację.
Zapobieganie konfliktom i ich rozwiązywanie
Niebywale przydatną umiejętnością w zarządzaniu zespołem pracowników jest umiejętność sprawnego rozwiązywania konfliktów. Nie wszystkie spory widoczne są jednak gołym okiem, czasem manager musi wykazać się intuicją i dociekliwością aby właściwie zdiagnozować źródło problemu. Równie istotne, a może nawet i istotniejsze, jest zapobieganie sytuacjom konfliktowym.
Wymaga to jednak nie lada doświadczenia, które można nabyć chociażby przez uczestnictwo w szkoleniu z tematyki rozwiązywania konfliktów w zespole.
Rozwiązywanie konfliktów w zespole szkolenie
Szkolenia tego typu przeznaczone są przede wszystkim dla kadry managerskiej oraz dla pracowników szczebla kierowniczego. Szeroko omawiane są między innymi techniki rozwiązywania sytuacji konfliktowych oraz psychologiczne aspekty konfliktu. Solidna dawka wiedzy połączona z ćwiczeniami praktycznymi może zaowocować zdobyciem umiejętności, które okażą się niezbędne w codziennej pracy.
Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów
Asertywność uczy jak postępować w zgodzie ze sobą – na poziomie technik postaw. Szkolenia z asertywności uczą technik rozwiązywania konfliktów i dają szansę na rozwiązywanie…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej