Skuteczna komunikacja marketingowa

Obecnie coraz częściej w kontekście działalności firm pojawia się zagadnienie komunikacji marketingowej. Jest ona procesem polegającym na wysyłaniu przy pomocy różnorodnych źródeł sygnałów oraz informacji do otoczenia marketingowego.

zdjęcie - (the_title())

 
Skuteczna komunikacja marketingowa

Obecnie coraz częściej w kontekście działalności firm pojawia się zagadnienie komunikacji marketingowej. Jest ona procesem polegającym na wysyłaniu przy pomocy różnorodnych źródeł sygnałów oraz informacji do otoczenia marketingowego. Komunikacja ta ma na celu przekazanie poszczególnym środowiskom najważniejszych informacji o działalności firmy oraz o przygotowanej przez nią ofercie rynkowej.

Priorytetowym celem komunikacji marketingowej jest wzbudzenie reakcji odbiorców na wysyłane bodźce w efekcie czego jest uzyskiwana informacja zwrotna.
Każda informacja pochodząca z otoczenia zewnętrznego jest niezwykle ważna dla firmy, bowiem na tej podstawie może ona wprowadzić bieżące zmiany w ofercie, dostosowując ją idealnie do aktualnych potrzeb oraz wymagań klientów czy poszczególnych partnerów biznesowych. Natomiast wysyłanie odpowiednich bodźców do środowiska pozwala wpływać korzystnie na zachowania klientów, kształtując w ten sprawdzony sposób popyt na poszczególne produkty.
Komunikacja marketingowa oraz obecne w niej trendy nieustannie się zmieniają, zatem poszczególni marketerzy muszą być czujni oraz zawsze szybko adaptować nowe schematy działań w strategiach poszczególnych firm. Obecnie istnieje kilka istotnych trendów w komunikacji marketingowej.

Komunikacja marketingowa, a personalizacja

Każdy współczesny konsument na porządku dziennym oczekuje, że interesująca go marka będzie traktowała go wyjątkowo oraz będzie stosowała wobec niego indywidualne podejście. I nie jest tu mowa tylko i wyłącznie o dołączeniu imienia klienta w nagłówku wystosowanego do niego maila. Otóż w działaniach personalizacyjnych należy zawsze uwzględnić dopasowanie wysyłanych klientowi reklam, które powinny być zawsze powiązane z ostatnimi dokonanymi zakupami czy produktami oglądanymi na stronie. Większość współczesnych internautów bardzo docenia spersonalizowane treści. Osoby poruszające się w internecie świetnie zdają sobie sprawę z tego, że każdy ich ruch jest widoczny dla właścicieli poszczególnych stron oraz w pełni doceniają korzyści płynące z dopasowanych treści oraz reklam.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Zdobądź wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne w profesjonalnej obsłudze klienta. Zapraszamy na szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta. Celem szkolenia jest udoskonalenie zdolności komunikacyjnych i rozwinięcie umiejętności przyjmowania postawy asertywnej w rozmowie z klientem. Dowiedz się jak budować swój wizerunek przez telefon, jak kontrolować przebieg rozmowy, jakie są zasady komunikacji werbalnej, oraz jak prowadzić rozmowę z trudnym klientem. Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie telemarketing, szkolenia handlowe.



Komunikacja marketingowa, a video marketing

Od pewnego czasu poszczególne treści video nieustannie zyskują na popularności, gdyż jest to bardzo prosta oraz najłatwiej przyswajalna forma przekazu informacji. Treści te bardzo chętnie oglądane są przez użytkowników poszczególnych urządzeń mobilnych. Większość z nich zamiast czytać długie artykuły o produktach woli znaczne krótsze i praktyczniejsze formy, zatem treści video sprawdzają się doskonale. Otóż większość osób chętniej zdobywa informacje przez oglądanie niż czytanie i w związku z tym warto skoncentrować siły marketingowe na tej formie przekazu.

Skuteczne promowanie contentu

Jak powszechnie wiadomo sam dobry tekst nie wystarczy, jeśli nie zadba się o jego odpowiednią promocję. Często zdarza się, że opublikowany na blogu artykuł ma bardzo niskie wskaźniki odwiedzin. Przyczyną tego zjawiska jest brak odpowiedniego marketingu. Nawet najlepszej jakości tekst nie zdobędzie szerokiej rzeszy czytelników bez odpowiednio szerokiej promocji. W takim przypadku warto promować swój content na wiele sposobów. Można to uczynić:

  • w mediach społecznościowych - poprzez swoje firmowe profile oraz wysyłanie artykułów do innych serwisów i proponowanie im dodatkowych benefitów za publikację tekstu
  • na portalach branżowych
  • na pozostałych blogach tematycznych
  • z pomocą influencerów - a więc promocja treści z pomocą znanych oraz lubianych osób,
  • poprzez zamieszczanie linków na forach ściśle związanych z poruszaną tematyką

Przy promocji contentu warto również pamiętać o optymalizacji tekstu pod SEO. Jest to bowiem niezwykle ważny element budowania treści, który bardzo często jest przez wiele osób zaniedbywany. Otóż dostosowanie tekstu pod odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi, wpływa na znacznie lepszą jego pozycję w wyszukiwarce. A im wyższe miejsce w wynikach wyszukiwania, tym większy zasięg oraz liczba czytelników.

Skuteczna komunikacja dwukierunkowa

Niezwykle ważna w promowaniu produktów jest również dwukierunkowa komunikacja. Polega ona na tym, że jedna strona mówi, natomiast druga słucha. Można tu wymienić reklamę telewizyjną lub radiową.
Wszystkie firmy w celu skutecznej komunikacji powinny zwracać szczególną uwagę nie na liczbę lecz na jakość treści udostępnianych poszczególnym klientom. W przypadku wysłania w trakcie jednego miesiąca kilkudziesięciu nieprecyzyjnych newsletterów można na żadnego z nich nie otrzymać odpowiedzi. Poszczególne marki powinny zawsze w odpowiedni sposób stosować skuteczną komunikację, która umożliwi klientom wysłanie informacji zwrotnej.

Niezwykle istotne jest to, aby wszelkie trendy w komunikacji marketingowej wdrażać do strategii własnej firmy w sposób rzetelny oraz umiarkowany.
Komunikacja marketingowa każdej firmy powinna być elastyczna oraz w pełni reagować na zmieniające się trendy oraz pamiętać o grupie docelowej i jej preferencjach dotyczących sposobu porozumiewania się z marką.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.