Skuteczna komunikacja marketingowa
Obecnie coraz częściej w kontekście działalności firm pojawia się zagadnienie komunikacji marketingowej. Jest ona procesem polegającym na wysyłaniu przy pomocy różnorodnych źródeł sygnałów oraz informacji do otoczenia marketingowego. Komunikacja ta ma na celu przekazanie poszczególnym środowiskom najważniejszych informacji o działalności firmy oraz o przygotowanej przez nią ofercie rynkowej.
Priorytetowym celem komunikacji marketingowej jest wzbudzenie reakcji odbiorców na wysyłane bodźce w efekcie czego jest uzyskiwana informacja zwrotna.
Każda informacja pochodząca z otoczenia zewnętrznego jest niezwykle ważna dla firmy, bowiem na tej podstawie może ona wprowadzić bieżące zmiany w ofercie, dostosowując ją idealnie do aktualnych potrzeb oraz wymagań klientów czy poszczególnych partnerów biznesowych. Natomiast wysyłanie odpowiednich bodźców do środowiska pozwala wpływać korzystnie na zachowania klientów, kształtując w ten sprawdzony sposób popyt na poszczególne produkty.
Komunikacja marketingowa oraz obecne w niej trendy nieustannie się zmieniają, zatem poszczególni marketerzy muszą być czujni oraz zawsze szybko adaptować nowe schematy działań w strategiach poszczególnych firm. Obecnie istnieje kilka istotnych trendów w komunikacji marketingowej.
Komunikacja marketingowa, a personalizacja
Każdy współczesny konsument na porządku dziennym oczekuje, że interesująca go marka będzie traktowała go wyjątkowo oraz będzie stosowała wobec niego indywidualne podejście. I nie jest tu mowa tylko i wyłącznie o dołączeniu imienia klienta w nagłówku wystosowanego do niego maila. Otóż w działaniach personalizacyjnych należy zawsze uwzględnić dopasowanie wysyłanych klientowi reklam, które powinny być zawsze powiązane z ostatnimi dokonanymi zakupami czy produktami oglądanymi na stronie. Większość współczesnych internautów bardzo docenia spersonalizowane treści. Osoby poruszające się w internecie świetnie zdają sobie sprawę z tego, że każdy ich ruch jest widoczny dla właścicieli poszczególnych stron oraz w pełni doceniają korzyści płynące z dopasowanych treści oraz reklam.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne w profesjonalnej obsłudze klienta. Zapraszamy na
szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta. Celem szkolenia jest udoskonalenie zdolności komunikacyjnych i rozwinięcie umiejętności przyjmowania postawy asertywnej w rozmowie z klientem. Dowiedz się jak budować swój wizerunek przez telefon, jak kontrolować przebieg rozmowy, jakie są zasady komunikacji werbalnej, oraz jak prowadzić rozmowę z trudnym klientem. Szkolenia powiązane z tym tematem:
szkolenie telemarketing,
szkolenia handlowe.
Komunikacja marketingowa, a video marketingOd pewnego czasu poszczególne treści video nieustannie zyskują na popularności, gdyż jest to bardzo prosta oraz najłatwiej przyswajalna forma przekazu informacji. Treści te bardzo chętnie oglądane są przez użytkowników poszczególnych urządzeń mobilnych. Większość z nich zamiast czytać długie artykuły o produktach woli znaczne krótsze i praktyczniejsze formy, zatem treści video sprawdzają się doskonale. Otóż większość osób chętniej zdobywa informacje przez oglądanie niż czytanie i w związku z tym warto skoncentrować siły marketingowe na tej formie przekazu.
Skuteczne promowanie contentuJak powszechnie wiadomo sam dobry tekst nie wystarczy, jeśli nie zadba się o jego odpowiednią promocję. Często zdarza się, że opublikowany na blogu artykuł ma bardzo niskie wskaźniki odwiedzin. Przyczyną tego zjawiska jest brak odpowiedniego marketingu. Nawet najlepszej jakości tekst nie zdobędzie szerokiej rzeszy czytelników bez odpowiednio szerokiej promocji. W takim przypadku warto promować swój content na wiele sposobów. Można to uczynić:
- w mediach społecznościowych - poprzez swoje firmowe profile oraz wysyłanie artykułów do innych serwisów i proponowanie im dodatkowych benefitów za publikację tekstu
- na portalach branżowych
- na pozostałych blogach tematycznych
- z pomocą influencerów - a więc promocja treści z pomocą znanych oraz lubianych osób,
- poprzez zamieszczanie linków na forach ściśle związanych z poruszaną tematyką
Przy promocji contentu warto również pamiętać o optymalizacji tekstu pod SEO. Jest to bowiem niezwykle ważny element budowania treści, który bardzo często jest przez wiele osób zaniedbywany. Otóż dostosowanie tekstu pod odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi, wpływa na znacznie lepszą jego pozycję w wyszukiwarce. A im wyższe miejsce w wynikach wyszukiwania, tym większy zasięg oraz liczba czytelników.
Skuteczna komunikacja dwukierunkowa
Niezwykle ważna w promowaniu produktów jest również dwukierunkowa komunikacja. Polega ona na tym, że jedna strona mówi, natomiast druga słucha. Można tu wymienić reklamę telewizyjną lub radiową.
Wszystkie firmy w celu skutecznej komunikacji powinny zwracać szczególną uwagę nie na liczbę lecz na jakość treści udostępnianych poszczególnym klientom. W przypadku wysłania w trakcie jednego miesiąca kilkudziesięciu nieprecyzyjnych newsletterów można na żadnego z nich nie otrzymać odpowiedzi. Poszczególne marki powinny zawsze w odpowiedni sposób stosować skuteczną komunikację, która umożliwi klientom wysłanie informacji zwrotnej.
Niezwykle istotne jest to, aby wszelkie trendy w komunikacji marketingowej wdrażać do strategii własnej firmy w sposób rzetelny oraz umiarkowany.
Komunikacja marketingowa każdej firmy powinna być elastyczna oraz w pełni reagować na zmieniające się trendy oraz pamiętać o grupie docelowej i jej preferencjach dotyczących sposobu porozumiewania się z marką.