Spojrzeć z innej perspektywy

Człowiek ma ograniczone pole widzenia. Tak samo jest z jego doświadczeniami – jeżeli czegoś nie przeżył, trudno mu sobie wyobrazić ból czy radość związaną z danym momentem w życiu. Jednak ci, którzy są odpowiedzialni za przygotowywanie produktów i usług muszą wiedzieć, czego oczekują ich odbiorcy, tym samym muszą się w nich wcielić, żeby znaleźć właściwe rozwiązanie dla ich problemów.

zdjęcie - (the_title())

 

Człowiek ma ograniczone pole widzenia. Tak samo jest z jego doświadczeniami – jeżeli czegoś nie przeżył, trudno mu sobie wyobrazić ból czy radość związaną z danym momentem w życiu. Jednak ci, którzy są odpowiedzialni za przygotowywanie produktów i usług muszą wiedzieć, czego oczekują ich odbiorcy, tym samym muszą się w nich wcielić, żeby znaleźć właściwe rozwiązanie dla ich problemów.

Zadanie to jednak nie jest łatwe. Natłok nowych, ważnych i wyczerpujących informacji, jaki powstaje w trakcie zgłębiania perspektyw klientów, sprawia, że wiele osób nie jest w stanie poradzić sobie z piętrzącymi się kłopotami. Właśnie w takiej sytuacji pojawia się design thinking metoda, dzięki której możliwe jest uporządkowanie tego chaosu.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Czy chciałbyś żeby twoi pracownicy byli kreatywni, mieli zadaniowe podejście do problemów,  oraz byli rozwiązaniem dla wyzwań przed którymi stoi twoja firma? Zobacz: szkolenie kreatywność, szkolenie zarządzanie czasem, szkolenia z rozwoju osobistego.

Do czego przydaje się zespołom projektującym?

W trakcie szukania rozwiązań dla pytań, jakie przesyłają klienci, często pojawia się kłopot znalezienia takiej metody, dzięki której nie trzeba będzie kilkanaście razy poprawiać już gotowego produktu. Winny jest temu system tradycyjnego myślenia, eliminującego jakąkolwiek kreatywność na samym etapie projektowania.

Design thinking zrywa z tymi sztywnymi ramami i pozwala na wracanie do poprzednich etapów za każdym razem, kiedy pojawi się jakaś nowa, ciekawa idea. Oznacza to, że jeszcze przed wdrażaniem produktu można zmienić podstawową koncepcję i dopasować ją do obecnej sytuacji. Dzięki temu zapobiega się niepotrzebnemu marnowaniu materiałów i zasobów oraz czasu pracowników, który znacznie efektowniej wykorzystują go, działają w myśl sposobu twórczego rozwiązywania problemów.

Ile trwa nauka tej metody?

W zależności od nastawienia uczącego i okoliczności, w jakich się znajduje (środowisko przyjazne zmianom czy raczej konserwatywne, niechętne zakłócaniu starego porządku) proces ten zajmuje kilka tygodni. Chodzi o to, żeby w efekcie takie etapowe postępowanie podczas projektowania stało się naturalne, zajęło miejsce chaotycznego, nieprzemyślanego rzucania pomysłami bez prawdziwego zagłębiania się w rzeczywiste potrzeby odbiorców konkretnych produktów i usług.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.