Sprzedaż bezpośrednia

Jak przekonać konsumentów do zakupu określonego produktu lub usługi?

zdjęcie - (the_title())

Skuteczność w sprzedaży bezpośredniej jest umiejętnością bardzo przydatną i wysoko cenioną przez wielu pracodawców - aby ją zdobyć, wiele osób wybiera się na specjalne szkolenia sprzedażowe, na których można zdobyć tego typu, niezbędną wiedzę.

Czy sprzedaż bezpośrednia kojarzy się konsumentom dobrze? Na ogół... nie. Kupujący kojarzą sprzedaż bezpośrednią z sytuacją, w której nachalny sprzedawca usiłuje klientowi wcisnąć kiepskiej jakości, nikomu do niczego niepotrzebny produkt w wysokiej cenie. Choć jeszcze jakiś czas temu takie sytuacje faktycznie zdarzały się dość często, dziś pojęcie o sprzedaży bezpośredniej powoli, lecz nieuchronnie ulega zmianie. Ci, którzy chcą w efektywny sposób prowadzić sprzedaż bezpośrednią, muszą nie tylko posiadać odpowiednią wiedzę, ale także umieć wykorzystać ją w praktyce.

Przede wszystkim - sprzedawca musi być przekonany, że produkt lub usługa, którą sprzedaje, faktycznie jest najwyższej jakości, doskonała i warto w nią zainwestować (lub też powinien przynajmniej sprawiać wrażenie tego, że taka jest jego opinia). Osoba, która sprzedaje coś, co sama uważa za kiepskie, nie jest przecież zbytnio wiarygodna. Entuzjazm sprzedawcy często udziela się kupującym. I odwrotnie - jeśli sprzedawca jest znudzony i zniechęcony, klient prawdopodobnie nie kupi nic.

Dobry sprzedawca bezpośredni powinien również wiedzieć, w jaki sposób radzić sobie z obiekcjami klientów. Wbrew pozorom - nie wolno ich zbywać ani ignorować! Na wszystkie wątpliwości należy udzielać wyczerpującej odpowiedzi - takiej, która nie pozostawi najmniejszych obiekcji co do tego, iż wątpliwości te są zupełnie nieuzasadnione. Sprzedawca powinien także umieć nakłonić klienta do złożenia zamówienia. Powinien robić to skutecznie, ale jednocześnie nienachalnie - klient nie może czuć się do czegokolwiek zmuszany, ponieważ prawdopodobnie zrezygnuje wtedy z jakichkolwiek zakupów.

 

Jak dobrać technikę sprzedaży do klienta? Jak finalizować sprzedaż? Jak zbudować skuteczny zespół sprzedażowy? Zobacz nasze szkolenia ze sprzedaży. Zapoznaj się z: szkolenia z negocjacji, szkolenia z obsługi klienta. Firma szkoleniowa Gamma.

 

Zrozumienie potrzeb klienta jest kluczem do sukcesu. Trudno jest się tego nauczyć - przychodzi to wraz z doświadczeniem. Dobry sprzedawca wie, jakie pytanie zadać klientowi, lub o jakich zaletach danego produktu opowiedzieć, aby zachęcić klienta do zakupu. Zadowoleni klienci często wracają - warto o tym pamiętać i nie dawać im powodów do niezadowolenia.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.