
Od dawna już można spotkać się z innymi formami sprzedaży niż ta tradycyjna czyli twarzą w twarz. Rozwój narzędzi komunikacyjnych sprawił, że coraz częściej docierają do nas oferty poprzez takie kanału, jak telefon czy Internet. Wskutek tego
szkolenia sprzedażowe muszą i obejmują także te zasady i praktyczne porady, które dotyczą
obsługi klienta znajdujące się poza wzrokiem sprzedawcy. Warto przy tym pamiętać, że dobrze dobrana technika sprzedażowa, może dzięki kilku
rozmowom telefonicznym przynieść wymierne i długotrwałe zyski.
Wszyscy rozmawiamy przez telefon. Dawno już minęły te czasy, kiedy urządzenie to było luksusem na, który było stać nielicznych lub uprzywilejowanych. Dzisiaj telefony stacjonarne zostały wyparte przez te mobilne, czyli potocznie nazywane komórki. Dzięki temu, wszyscy jesteśmy dostępni niemal przez całą dobę. Co za tym idzie, książka telefoniczna kiedyś, a baza numerów dzisiaj jest swoistym źródłem, z którego można stworzyć swoją sieć klientów. By jednak było to możliwe konieczne jest przyswojenie kilku podstawowych zasad dotyczących tego, jak profesjonalnie i skutecznie rozmawiać przez telefon.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Co to jest sprzedaż narracyjna? Jak finalizować sprzedaż? Jakie są zaawansowane techniki sprzedaży B2B? Jak po porażce wrócić do pełnej efektywności? Jak komunikować się z trudnym klientem?
Gamma – firma szkoleniowa roku.
Pierwsze i podstawowa zasad sprzedaży jest taka, że
rozmowa z klientem nie jest rozmową prywatną. To znaczy, że nie obowiązują w niej reguły, z którymi mamy do czynienia podczas rozmowy ze znajomymi. Przede wszystkim zatem bardzo ważna jest prezencja, która tym wypadku będzie efektem nie tylko tego, co mówimy ale także jak mówimy. Dlatego tak istotne jest, by już w pierwszym sekundach rozmowy dobrze wypaść. Profesjonalne przywitanie jest tego pierwszym krokiem. Odbierając telefon lub inicjując połączenie konieczne jest przedstawienie się, określenie firmy z której się dzwoni i dodatnie zwrotu odpowiadającego danej sytuacji. Jeżeli zatem odbieramy telefon, warto na końcu powitania zapytać; w czym mogę pomóc. Natomiast w przypadku, kiedy jesteśmy inicjatorem połączenia dobrze jest zapytać, czy można zająć chwilę lub przedstawić ofertę.
Ogromnie ważnym elementem rozmowy z klientem jest, żeby być przygotowanym. Nic tak nie zniechęca klienta, jak poczucie, że ktoś marnuje jego czas. Dlatego zawsze warto przygotować sobie pomoce w postaci czegoś do pisania, kartki papieru i ocz wyście materiałów, które zawierają szczegółowe informacje. Będą one niezwykle pomocne, kiedy rozmowa zacznie schodzić na konkrety, o których przecież nie zawsze się pamięta.