Sprzedaż telefoniczna – o czym musimy pamiętać?

Sprzedaż telefoniczna jest procesem bardzo popularnym, jednak nieodpowiednie przeprowadzanie całej rozmowy z klientem, może skutkować jego frustracją, odmową zakupu czy nawet zniechęceniem do całej marki. Jak więc wykorzystać możliwości, jakie dają nam zwykłe telefony i skutecznie sprzedawać?

     
    Sprzedaż telefoniczna jest procesem bardzo popularnym, jednak nieodpowiednie przeprowadzanie całej rozmowy z klientem, może skutkować jego frustracją, odmową zakupu czy nawet zniechęceniem do całej marki. Jak więc wykorzystać możliwości, jakie dają nam zwykłe telefony i skutecznie sprzedawać?

    Nie bądź nachalny!

    Każdy z nas pewnie miał do czynienia z telefonami, które wyjątkowo uprzykrzały nam życie. Choć jedna nieudana rozmowa z klientem raczej nie sprawi, że straci on zaufanie i szacunek do marki, częste i nachalne dzwonienie z ofertą (po poprzedniej odmowie klienta) może sprawić nawet, że zainteresuje się on ofertą konkurencji. Jeśli spotkamy się z odmową rozmowy - uszanujmy to!

    Techniczne aspekty prowadzenia rozmowy telefonicznej

    Przygotowanie sprzedawcy jest niezwykle ważnym elementem. Rozmowa telefoniczna z klientem powinna rozpoczynać się od przedstawienia się sprzedającego oraz pytania o czas i możliwości rozmowy konsumenta.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Co to jest sprzedaż narracyjna? Jak finalizować sprzedaż? Jakie są zaawansowane techniki sprzedaży B2B? Jak po porażce wrócić do pełnej efektywności? Jak komunikować się z trudnym klientem?

    Gamma – firma szkoleniowa roku.

    Musimy pamiętać o odpowiedniej tonacji, stosunkowo wolnym mówieniu (wyrzucanie z siebie potoku słów i niedopuszczenie drugiej strony do odpowiedzi przeważnie kończy się szybkim przerwaniem połączenia). To w końcu rozmowa - nie pojedynczy monolog sprzedawcy.

    A gdy już dojdzie do rozmowy....

    Nawiązaliśmy dialog z klientem - ma on czas na rozmowę, wykazał wstępne zainteresowanie wysłuchania oferty. Co dalej? Tutaj powinien wejść tradycyjny schemat sprzedaży. Aby klient poczuł się ważny (ale również byśmy to my mogli dopasować ofertę pod jego oczekiwania) powinniśmy rozpocząć cały proces od badania jego potrzeb. Pytania otwarte, nawiązania do poprzednich odpowiedzi oraz regularne dostosowywanie wywiadu do toczącej się konwersacji znacząco uatrakcyjni cały dialog, pozwoli na zdobycie cennych informacji a w konsekwencji umożliwi nam przedstawienie "oferty szytej na miarę".

    Nie oszukujmy się - rozmowa telefoniczna z klientem jest bardziej wymagająca niż sprzedaż bezpośrednia. Nie widzimy jego mimiki i ruchów, tym samym trudniej nam określić, czy nasze słowa przemawiają do niego, to także proces, który wymaga od nas niezwykłej dokładności i elastyczności. Jednak odpowiednio przeprowadzony może znacząco zwiększyć nasze szanse na zawarcie korzystnej transakcji.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.