Dawniej w firmach liczyły się przede wszystkim zyski. Chodziło o to, aby zatrudnić jak najwięcej taniej siły roboczej i za jej pomocą generować zyski. Niemniej jednak dość szybko odkryto także, że taka strategia wcale najlepszym pomysłem to nie jest. Dlaczego?
Otóż otrzymujemy w ten sposób bardzo niską jakość usług i produktów. Dzisiaj natomiast jakość jest w cenie, dlatego też warto zainteresować się naszymi pracownikami...
Konstruktywna praca w firmie
Obecnie uznaje się, że kluczem do sukcesu jest sprawna, konstruktywna praca w firmie. Na czym ona polega? Otóż przede wszystkim chodzi o to, aby każdy wykonywał pracę do której naprawdę się nadaje, aby maksymalnie wykorzystać talenty i możliwości zespołu oraz aby komunikacja pomiędzy poszczególnymi osobami przebiegała sprawnie.
Nad większością tych zadań czuwa kierownik, który zarządza zespołem, jednak nie do końca jest on w stanie kontrolować sposobów komunikacji między zespołem...
Rola komunikacji interpersonalnej
Czy jednak owa komunikacja naprawdę jest tak istotna? Oczywiście, że tak! Przede wszystkim zaobserwujmy, co się dzieje, kiedy poszczególne osoby nie dogadają się ze sobą. Wówczas dochodzi nieraz nawet do fatalnych w skutkach pomyłkach w pracy, ponadto wszyscy chodzą zmęczeni, zirytowani i ogólnie rzecz ujmując mają wszystkiego dość. Taka atmosfera zdecydowanie nie sprzyja pracy i niestety ma fatalne skutki.
Szkolenia z komunikacji interpersonalnej
Dlatego też zdecydowanie warto zainteresować się możliwościami, jakie niosą ze sobą szkolenia z komunikacji interpersonalnej. Na takich szkoleniach pracownicy dowiedzą się, w jaki sposób mogą łagodzić konflikty między sobą, jak różne są sposoby słuchania i odbierania wiadomości, w jaki sposób należy przekazywać pewne komunikaty tak, aby mieć pewność, że zostały one prawidłowo zrozumiane.
Co więcej pracownicy mogą dowiedzieć się także, jaka jest ich rola w zespole, dzięki czemu będą umieli harmonijnie współgrać. Warto jeszcze podkreślić, że takie szkolenie dobrze jest przeprowadzić w formie zamkniętej, w jednej firmie. Dzięki temu pracownicy łatwiej się otworzą i dowiedzą się czegoś wzajemnie o sobie.