Niemal każdy korzysta z komputera, tabletu, czy też telefonu komórkowego. Można wręcz zauważyć trend, że zamiast rozmawiać z drugą osobą, jest się zapatrzonym w ekran smartphona. Nawet w trakcie przerwy w pracy zamiast porozmawiać wolimy pograć w grę. Zatem i komunikacja w biznesie staje się trudna, bo ludzie zapominają jak się rozmawia, a zaczynają komunikować się za pomocą messengera. Nie zawsze używają słów, czasem wystarczą tylko emotikony.
Warto zatem wybrać się na szkolenie z komunikacji. Uczestnicy zdobędą wiedzę, jak i umiejętności komunikowania się drugą osobą, czy też partnerem biznesowym. Sprawna komunikacja ma realny wpływ na firmę i jej prosperowanie. Aby nauczyć się komunikacji, najpierw trzeba poznać siebie. Uświadomić sobie swoje wady, ale i zalety. Za pomocą testu psychologicznego pozna się swoją osobowość, a także osobowość społeczną. Ta autodiagnoza pozwoli zrozumieć co kieruje naszymi decyzjami, czy to wiedza i doświadczenie, a może strach i lęk.
Szkolenie pozwoli nabyć umiejętność analizy własnych zachować, bo komunikacja to nie tylko słuchanie i mówienie. To również komunikaty niewypowiedziane takie jak mowa ciała, czy też ton i tembr głosu. Zdarza się, ze inne zdanie na dany temat może prowadzić do agresji słownej, która jest końcowym etapem komunikacji, a następnym już jest przemoc fizyczna. W takiej sytuacji należy skorzystać z techniki „challenge’owania”, która prowadzi do porozumienia poprzez zatrzymanie, czy parafrazowanie. Uczestnik pozna również techniki, jak unikać przemocy słownej. Nauczy się wyrażania swoich poglądów, czy też tzw. dobrej krytyki, nie mającej nic wspólnego z przedmiotowością. Każda komunikacja w biznesie musie opierać się na poszanowaniu jednostki, jej celów, czy też dążeń. Nie można jednak zapominać, że osobista sympatia nie powinna wpływać na interesy, czy też podejmowane decyzję. W razie nieczystych chwytów, trzeba umieć sobie radzić, stosując modalne operatory konieczności, czy też możliwości.
Pozwolą one na szybką reakcję.