Szkolenia z obsługi klienta

Co jest najważniejsze dzisiaj w firmie? Oczywiście klient! Żadna firma tak naprawdę nie istniałaby bez klientów. To oni, a konkretniej ich liczba, warunkuje sukces firmy. Dlatego też przede wszystkim trzeba o nich dbać i z tego też powodu szkolenia z obsługi klienta są tak ważne.

Gamma - Szkolenia z obsługi klienta

     

    Co jest najważniejsze dzisiaj w firmie? Oczywiście klient! Żadna firma tak naprawdę nie istniałaby bez klientów. To oni, a konkretniej ich liczba, warunkuje sukces firmy. Dlatego też przede wszystkim trzeba o nich dbać i z tego też powodu szkolenia z obsługi klienta są tak ważne.

    Jak prawidłowo obsługiwać klienta?

    Teoretycznie każdy z nas to wie. Oczywiście trzeba na pewno być miłym i uprzejmym – to podstawa. Ponadto nie można być natarczywym, jednak trzeba służyć konkretnymi informacjami oraz pomocą. To jednak jeszcze nie wszystko – klienta nie można traktować z góry, jednak też nadmierna służalczość nie jest wskazana. Jednak czy taka ogólna wiedza wystarczy do tego, aby odnieść sukces? Niestety nie do końca. Trzeba bowiem spojrzeć na sprawę nieco bardziej szeroko. W końcu do każdego klienta w zasadzie trzeba inaczej podejść.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zwiększ swoją skuteczność w sprzedaży w modelu B2B. Wszystkich zainteresowanych tematyką zaawansowanych technik sprzedaży B2B zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, szkolenie jak zwiększać sprzedaż, szkolenia handlowe.

    Szkolenia z obsługi klienta

    Co nam przyniosą dobrego szkolenia z obsługi klienta? Przede wszystkim będziemy wiedzieć, w jaki sposób podchodzić do różnych osób i jakie są główne typy klientów. Z niektórymi bowiem trzeba porozmawiać bardzo konkretnie, inni zaś wolą sobie spokojnie porozmawiać. Warto także podkreślić, że przecież naszym naczelnym zadaniem jest sprzedaż czegoś klientowi. W związku z tym warto nauczyć się, jak wysondować, jakie są możliwości finansowe klienta, na co może on sobie pozwolić, co lubi na tyle, że przekona się do naszej oferty. Ciekawy jest także fakt, że każdy z nas preferuje inną formę zwracania się do siebie. Niektórzy lubią per pan inny wolą przejść na bardziej poufałe “panie np. Jacku”. To też ma bardzo duży wpływ na relacje z klientem.

    Dobre szkolenia z obsługi klienta

    Warto jednak znaleźć firmę, która rzeczywiście oferuje konkretne i porządne szkolenia z obsługi klienta. Dzisiaj bowiem takich szkoleń na rynku jest naprawę dużo a niewiele z nich jest rzeczywiście sensownych. Trzeba zatem poprosić organizatorów o certyfikaty zakończenia szkoleń, kursów, dyplomy oraz odpowiednie referencje! Warto także zapoznać się z opinią innych uczestników kursu.

    Każdy przedsiębiorca prędzej czy później stanie twarzą w twarz z obsługą swojego pierwszego klienta. Bardzo ważne jest wtedy nie dopuszczenie do sytuacji, w której nasz klient odejdzie niezadowolony do naszej konkurencji. Wielu młodych przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy jak wiele w ten sposób tracą. Nieodpowiednia obsługa klienta to dziś jeden z głównych powodów, dla których przechodzimy do innych, niezadowoleni z jakości usług.

    Szkolenia z obsługi klienta

    Na pomoc przychodzą nam szkolenia z obsługi klienta. Dowiemy się na nich, jakimi cechami powinniśmy dysponować, aby nasza obsługa przebiegała profesjonalnie. Szkolenie zawiera mechanizmy i techniki, jakie będziemy mogli zastosować później w rozmowie z klientem. Warsztaty zwracają uwagę również na aspekt, jakim jest dobry kontakt z klientami.

    Każdy z nas ceni sobie swój własny czas. Nic więc dziwnego, że właśnie ten element klienci oceniają najczęściej i na jego podstawie wysnuwają opiDobry kontakt mailowy czy telefoniczny to pierwszy krok do zdobycia ich zaufania.nię na temat naszej firmy.  Dzięki temu będą oni wiedzieli, że ich los nie jest nam obojętny i zależy nam na tym, by skorzystali z naszych usług.

    Ważne aspekty przy obsłudze klienta

    Każdy klient ma wobec konkretnej firmy wymagania. Na szkoleniu dowiemy się, w jaki sposób spełniać oczekiwania klientów. Dzięki wiedzy teoretycznej jak i praktycznej będziemy w stanie przewidzieć pewne zachowania i przygotować się na nie. Komfort usług jak i szybkie ich wykonywanie z pewnością przyczynią się do wielu sukcesów w naszej firmie.

    Będziemy spotykać się z różnymi klientami – począwszy od tych przyjaznych, nastawionych do nas pozytywnie a kończąc na zamkniętych czy rozmownych. Musimy pamiętać, by nie wtrącać się w monolog klienta i wysłuchać go. Eliminuje to ewentualne problemy jak i pozwala rozpoznać dokładny typ klienta – dzięki temu będziemy wiedzieli, jakie techniki przy nim zastosować, aby wykonana przez nas obsługa została odebrana przez niego pozytywnie. Klient wróci tylko wtedy, gdy został potraktowany należycie.

     

    Posiadanie własnej firmy wiąże się także z odpowiedzialnością organizowania szkoleń dla wszystkich pracowników firmy, tak aby mogli godnie reprezentować całą firmę. Szkolenia są bardzo przydatne szczególnie osobom nowym, które jeszcze nie są bardzo zaznajomione w temacie sprzedażowym danej firmy. Takie szkolenie z obsługi klienta może im dać obraz jak powinna wyglądać prawidłowa obsługa klienta tak aby przyciągnąć tego klienta, zdobyć jego zaufanie, tak aby wrócił jeszcze nie raz do naszej firmy i najlepiej by było jeszcze jakby wrócił z kimś.

    Taki plan działań założony przez pracodawcę i wykonywany przez wszystkich pracowników firmy może przynieść firmie konkretne zyski, które poprowadzą firmę do sukcesu. Także przygotowywane są szkolenia z obsługi klienta dla osób już doświadczonych z wieloletnim stażem pracy. Jest to wyższy poziom szkolenia i ma ono na celu uporządkowanie zdobytej już wiedzy przez pracowników a także zaznajomienie się z najnowszymi technikami pozyskiwania klientów, zdobywania ich sympatii i wierności zakupowej czy usługowej. Dzięki takim szkoleniom doświadczeni już pracownicy będą mogli w dalszym ciągu się rozwijać.

    Na pewno nie będą pracowali z przed świadczeniem, że stoją w miejscu ale będą mieli zapewnione możliwości stałego rozwijania się. To jest bardzo ważne odczucie, które potrzebne jest osobom pracującym w jednym miejscu przez dłuższy czas. Zapobiegnie to również nadmiernym zwolnieniom, ponieważ aby pracownik chciał zostać na dłużej w danej firmie to musi czuć, że się o niego dba. W ten sposób będzie on chciał również odwdzięczyć się za troskę i pracować efektywniej dla danej firmy.

    Dlatego każdy pracodawca firmy niezależnie czy ta firma jest mała czy duża, powinien zainteresować się tematem zorganizowania szkolenia z obsługi klienta. Takie szkolenie powinno być bardzo profesjonalne aby każdy z pracowników mógł wyciągnać z niego jak najwięcej wiedzy a być może i pracodawca dowie się jakichś nowinek strategicznych dzięki temu będzie mógł rozwijać swoją firmę.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    firma szkoleniowa 2025 roku