Coraz więcej firm rozwija się w międzynarodowym środowisku. Wówczas wymagany jest, głównie od managerów, kontakt i podejmowanie wspólnych decyzji z ludźmi innych kultur. Jeżeli współpracujemy z zagranicznymi kontrahentami, obsługujemy klientów z różnych krajów, lub zakładamy wirtualny, międzynarodowy zespół pracowników, wówczas najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z szkolenia międzykulturowego. Każdy z nas wie, że prawidłowa komunikacja jest kluczowym elementem do sukcesu.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Rozwój nowoczesnych technologii spowodował że współcześni menadżerowie i liderzy stanęli przed nowym wyzwaniem, jakim jest kierowanie zespołami rozproszonymi. Jak sprawnie kierować pracą osób które pracują w jednym zespole a fizycznie znajdują się gdzie indziej?
Mogą Cię zainteresować:
talenty Gallupa,
szkolenie dla brygadzistów,
szkolenia otwarte Warszawa.
Głównym zadaniem szkolenia jest poznanie i zrozumienie różnic kulturowych, które mają wpływ na działalność i zarządzanie w firmie. Ważne jest także zrozumienie jak inni postrzegają otaczający świat i co jest dla nich ważne. Jeżeli poznamy odpowiednie obyczaje i tradycje, zauważymy, że poprawi to relacje i stosunki z zagranicznymi partnerami. Prawidłowa znajomość wiedzy może nie tylko zaimponować, ale również zwiększyć zaufanie, szacunek, co wiązać może się z zwiększeniem, lub przedłużeniem współpracy. Często na szkoleniach możliwe jest dodatkowe omówienie trudnych obszarów, tematów, oraz wyszukania wspólnego, najlepszego rozwiązania w stosunkach biznesowych. Nauczymy się nie tylko odpowiedniej komunikacji, metody na negocjacje, ale również jak prawidłowo zarządzać zespołem rozproszonym i zróżnicowanym kulturowo.
Na szkoleniu międzykulturowym omawiane są tematy kultury, tradycji, obyczajów danego kraju. Dodatkowo dowiedzieć można się w jaki sposób prowadzona jest odpowiednia komunikacja, również niewerbalna, czyli jaki zachować ton głosu, mimika, gesty, które nie obrazą partnera biznesowego, pracownika. Ważnym elementem jest także kulturowy i biznesowy savoir-vivre: e-maile (różnice w pisaniu), rozmowy telefoniczne, videokonferencje, spotkania biznesowe bezpośrednie, zwroty grzecznościowe, ubiór, posiłki (kiedy i gdzie), ewentualne upominki, itd.
Dobra znajomość zwyczajów partnerów zagranicznych daje nam efektywniejsze działania i sukcesy. Dodatkowo doskonalimy się, otwieramy i jesteśmy elastyczni na współprace międzykulturowe. Wiemy jak zyskać zaufanie i szacunek klientów, pracowników zagranicznych.