Techniki sprzedaży czy manipulacja?

Wielu sprzedawców sądzi, że poznając nowoczesne techniki sprzedaży i negocjacji jest w stanie sprzedać wszystko i każdemu. Tylko należy sobie odpowiedzieć na pytanie – czy w naszym biznesie ważne jest sprzedanie towaru za wszelką cenę czy zależy nam na długofalowym budowaniu relacji?

Gamma - Techniki sprzedaży czy manipulacja?

     

    Wielu sprzedawców sądzi, że poznając nowoczesne techniki sprzedaży i negocjacji jest w stanie sprzedać wszystko i każdemu. Tylko należy sobie odpowiedzieć na pytanie - czy w naszym biznesie ważne jest sprzedanie towaru za wszelką cenę czy zależy nam na długofalowym budowaniu relacji?

    Zaskoczeniem może być, że odpowiedzią na szkolenia z technik negocjacyjnych i sprzedażowychszkolenia, które nauczą jak sobie z takimi sztuczkami radzić. Poszczególnej techniki negocjacyjne są znane nie tylko sprzedawcom, ale także ich klientom. Nie liczmy na zaufanie osoby, która złapie nas na stosowaniu sztuczek sprzedażowych.

    Na szkoleniach dla akwizytorów usłyszymy, że ważne jest budowanie pozornych potrzeb, stawianie pozornych pytań, które właściwie nie pozostawiają miejsca na realną decyzję, strasznie negatywnymi skutkami odmowy.

    Nauczą się także jak lawirować przed konkretną odpowiedzią, jak prowadzić negocjacje pozorne (gdybanie, budowanie potencjalnych scenariuszy, zadawanie hipotetycznych pytań), jak przedstawiać niekorzystną ofertę na tle jeszcze bardziej niekorzystnej, jak wprowadzać pozorne ustępstwa.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Dowiedz się jak radzić sobie z psychomanipulacją w negocjacjach. Szkolenie psychomanipulacji jest skierowane do menagerów, pracowników działów handlowych, kupców i dostawców. Szkolenia powiązane z tym tematem: techniki prezentacji, szkolenia dla sprzedawców.

    Czy takie zachowania w poważnym biznesie są uważane za etyczne? Raczej nie. Nikt nie chce zorientować się, że padł ofiarą technik manipulacyjnych, nie liczmy że zbudujemy na tym jakąkolwiek trwałą relację.

    Jeżeli chcemy uchodzić za profesjonalistów to z góry ustalajmy zasady negocjacji i sprzedaży. Wyznaczmy osoby odpowiedzialne za poszczególne decyzje, termin negocjacji i ich zakończenia, zakres prowadzonych rozmów.

    Nie wykorzystujmy efektu zaskoczenia, dezorientacji, lawinowych pytań, przerzucania odpowiedzialności na bliżej nieokreślone osoby. Dzięki temu sami zostaniemy potraktowani poważnie.

    Takie sztuczki są niedopuszczalne w poważnym biznesie. Zawodowi negocjatorzy przygotowują pracowników dużych korporacji na spotkania z osobami przeszkolonymi z nowoczesnych technik więc mogą się one okazać nieskuteczne i śmieszne.

    Mając dostęp do internetu można znaleźć rozwiązania na tego typu zachowania. Jeżeli chcemy pograć ze swoim kontrahentem, korzystajmy z tego z umiarem.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza