Wywieranie wpływu i radzenie sobie z psychomanipulacjami w sprzedaży – wersji online

Strefa szkoleń dla handlowca onlineotwartezamkniete
Kiedy wiesz, czego chce człowiek, wiesz kim on jest i jak na niego wpłynąć
7 na 10 Klientów nie ufa handlowcom. Od razu przyjmuje założenie, że osoba sprzedają nie mówi całej prawy i ma ukryte zamiary. Takie postrzeganie relacji powoduje,  że klient sam zaczyna manipulować,  wybierać, które informacje nam przekaże, a które zostawi tylko dla siebie (bądź dla konkurencji).

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Pandemia sprawia, że reakcje i sposoby zachowania klientów wyostrzają się. Ludzie maja mniejszą tolerancję na dostosowanie się do trybu pracy handlowca – chcą, kontakt odbywał się na ich zasadach. Dziś klienci nie szukają przyjaciół w handlowcach (budowanie tzw. dobrych relacji) tylko wiarygodności (zaufania). Budowanie fundamentu zaufania jest kluczowe w kontakcie z klientem. Dzięki zaufaniu klient uczciwie powie o oczekiwań, wątpliwościach, być może przedstawi oferty konkurencji. Czas poświęcony na rozmowę z klientem jest wykorzystywany efektywniej.

Z drugiej strony część Klientów (świadomie bądź nie) wywiera presję i manipuluje swoimi dostawcami. Warto znać te mechanizmy i techniki, aby móc się od nich uniezależnić i tak prowadzić klienta, aby ten „wygrał” na poziomie psychologicznym, a nam pozostawił zwycięstwo na poziomie biznesowym.
Format interaktywnego szkolenia online pozwoli na pracę treningową – uczestnicy otrzymają dawkę wiedzy, będzie ona jednak relatywnie małą częścią spotkania. Lwia część to będzie trening podczas którego zaproponowane przez trenera narzędzia będą ćwiczone – w interakcji z trenerem, w dwójkach, trójkach i grupach (te konfiguracje są możliwe i przez nas realizowane online)

W szkolenie będą wplecione eksperymenty –  każdy będzie mógł na sobie doświadczyć psychologicznych fenomenów związanych z wywieraniem wpływu nie wprost i obroną przed tym. Narzędzia online, które wykorzystujemy podczas szkolenia pozwalają na pełną interakcję i interaktywny trening zdalny. Wszyscy doświadczają na sobie mechanizmów, mają szansę przećwiczyć proponowane przez trenera techniki, jest przestrzeń na pracę w mniejszych grupach (break out room’y) i interakcje między uczestnikami.

Dziś klienci lubią kupować, natomiast nie lubią kiedy im się sprzedaje. Dlatego tak ważne jest budowanie fundamentu zaufania w relacji handlowiec – klient.

Szkolenie dostarcza sprawdzonych w Polsce i jednocześnie innowacyjnych narzędzi z obszaru wywierania wpływu i psychomanipulacji – jak wygląda obrona przed manipulacją oraz w jaki sposób nakierować klienta na otwartą relację, w której uczciwie powie o swoich oczekiwaniach oraz swoich wątpliwościach.

W szkolenie będą wplecione eksperymenty –  każdy będzie mógł na sobie doświadczyć psychologicznych fenomenów związanych z wywieraniem wpływu nie wprost i obroną przed tym.

Dziś klienci lubią kupować, natomiast nie lubią kiedy im się sprzedaje. Dlatego tak ważne jest budowanie fundamentu zaufania w relacji handlowiec – klient.

Szkolenie dostarcza sprawdzonych w Polsce i jednocześnie innowacyjnych narzędzi z obszaru wywierania wpływu i psychomanipulacji – jak wygląda obrona przed manipulacją oraz w jaki sposób nakierować klienta na otwartą relację, w której uczciwie powie o swoich oczekiwaniach oraz swoich wątpliwościach.

W szkolenie będą wplecione eksperymenty –  każdy będzie mógł na sobie doświadczyć psychologicznych fenomenów związanych z wywieraniem wpływu nie wprost i obroną przed tym.

 

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Profil współczesnego klienta w Polsce

  • Perspektywa transakcyjna – co dostanę co w zamian mogę dać ?
  • Wyniki badania „diagnoza społeczna” – co Polacy myślą o sobie i innych (wyciąg ciekawych informacji z pespektywy sprzedaży)
  • Dlaczego Klient nie lubi kiedy handlowiec mu sprzedaje?
  • Różnice między B2B i B2C w Polsce – pod kątem kształtowania relacji

2. W co grają klienci?

  • Skrypty podejmowania decyzji  Klienta
    • Oczekiwania nieświadome
    • Oczekiwania świadome
    • 4 najczęstsze skrypty w Polsce
  • Ja idealne i ja realne – co klient mów i co to oznacza
  • Wskaźniki kłamstwa i niespójności –  werbalne i niewerbalne

3. Rozpoznaj swojego Klienta

  • Style komunikacji Grega Morgenthama
    • Jakim Ty jesteś stylem?
    • Jakie są Twoje mocne strony w sprzedaży?
    • Z kim najłatwiej będzie Ci budować relację?
    • Jak rozpoznać styl klienta i się do niego dopasować
  • Ośrodki zainteresowań (psychologia społeczna)
    • 6 ośrodków zainteresowań – jakie ośrodki są u mnie dominujące, a jakie u klientów?
    • Czas
    • Rzeczy
    • Miejsce
    • Informacja
    • Aktywność
    • Ludzie
    • W jaki sposób rozpoznawać ośrodki zainteresowań
  • Model 4 uszu von Thuna
    • Ucho rzeczowe
    • Ucho apelowe
    • Ucho relacyjne
    • Ucho ujawniania

4. Doktor House – ludzki skaner

  • Inteligencja emocjonalna w sprzedaży
    • IQ nie równa się EY
    • 10 praw Golemana
    • Skale inteligencji emocjonalnej ( z uwzględnieniem sprzedaży)

5. Techniki wywierania wpływu

  • Wywieranie wpływu Cialdiniego
    • Stopa w drzwi
    • Drzwiami w twarz (odmowa + wycofanie)
    • Technika „a to jeszcze nie wszystko”
    • Reguła wzajemności
    • Społeczny dowód słuszności w wersji storytellingowej
    • Reguła niedostępności
    • Rozpoznawanie i wykorzystywanie autorytetów
    • Meksykański prysznic
  • Jak stosować / jak przeciwdziałać na poziomie werbalnym i niewerbalnym

6. Perswadowanie

  • Preferencje perswazyjne
    • Mała skala vs. duża skala

    Rozpoznaj preferencje u siebie i u klientów

  • Argumentacja racjonalna vs. mowa wyobrażeń
    • Wyobrażenia pozytywne i negatywne
  • Programatory lingwistyczne
    • Baza programatorów pozytywnych
    • Programatory negatywne i jak je modyfikować

1. Profil współczesnego klienta w Polsce

  • Perspektywa transakcyjna – co dostanę co w zamian mogę dać ?
  • Wyniki badania „diagnoza społeczna” – co Polacy myślą o sobie i innych (wyciąg ciekawych informacji z pespektywy sprzedaży)
  • Dlaczego Klient nie lubi kiedy handlowiec mu sprzedaje?
  • Różnice między B2B i B2C w Polsce – pod kątem kształtowania relacji

2. W co grają klienci?

  • Skrypty podejmowania decyzji  Klienta
    • Oczekiwania nieświadome
    • Oczekiwania świadome
    • 4 najczęstsze skrypty w Polsce
  • Ja idealne i ja realne – co klient mów i co to oznacza
  • Wskaźniki kłamstwa i niespójności –  werbalne i niewerbalne

3. Rozpoznaj swojego Klienta

  • Style komunikacji Grega Morgenthama
    • Jakim Ty jesteś stylem?
    • Jakie są Twoje mocne strony w sprzedaży?
    • Z kim najłatwiej będzie Ci budować relację?
    • Jak rozpoznać styl klienta i się do niego dopasować
  • Ośrodki zainteresowań (psychologia społeczna)
    • 6 ośrodków zainteresowań – jakie ośrodki są u mnie dominujące, a jakie u klientów?
    • Czas
    • Rzeczy
    • Miejsce
    • Informacja
    • Aktywność
    • Ludzie
    • W jaki sposób rozpoznawać ośrodki zainteresowań
  • Analiza transakcyjna –każdy mówi bądź reaguje wg jednego z 3 programów
    • Rozpoznawanie programów R, D, Dz
    • Dopasowanie się do programów
  • Model 4 uszu von Thuna
    • Ucho rzeczowe
    • Ucho apelowe
    • Ucho relacyjne
    • Ucho ujawniania

4. Doktor House – ludzki skaner

  • Inteligencja emocjonalna w sprzedaży
    • IQ nie równa się EY
    • 10 praw Golemana
    • Skale inteligencji emocjonalnej ( z uwzględnieniem sprzedaży)
  • Będziesz testował na osobach spoza szkolenia, wcześniej przebadanych poszczególne metody diagnozowania gier i programów poznanych we wcześniejszym punkcie
  • Technika naturalnego tła
    • Rozpoznanie programu klienta
    • Porównanie wyników innych uczestników szkolenia
    • Porównanie wyników z badaniem przeprowadzonym przed szkoleniem
    • Rozmowa z samym badanym – jego wrażenia i informacja zwrotna

5. Techniki wywierania wpływu

  • Wywieranie wpływu Cialdiniego
    • Stopa w drzwi
    • Drzwiami w twarz (odmowa + wycofanie)
    • Technika „a to jeszcze nie wszystko”
    • Reguła wzajemności
    • Społeczny dowód słuszności w wersji storytellingowej
    • Reguła niedostępności
    • Rozpoznawanie i wykorzystywanie autorytetów
    • Meksykański prysznic
  • Jak stosować / jak przeciwdziałać na poziomie werbalnym i niewerbalnym

6. Perswadowanie

  • Preferencje perswazyjne
    • Mała skala vs. duża skala

    Rozpoznaj preferencje u siebie i u klientów

  • Argumentacja racjonalna vs. mowa wyobrażeń
    • Wyobrażenia pozytywne i negatywne
  • Programatory lingwistyczne
    • Baza programatorów pozytywnych
    • Programatory negatywne i jak je modyfikować

1. Profil współczesnego klienta w Polsce

  • Perspektywa transakcyjna – co dostanę co w zamian mogę dać ?
  • Wyniki badania „diagnoza społeczna” – co Polacy myślą o sobie i innych (wyciąg ciekawych informacji z pespektywy sprzedaży)
  • Dlaczego Klient nie lubi kiedy handlowiec mu sprzedaje?
  • Różnice między B2B i B2C w Polsce – pod kątem kształtowania relacji

2. W co grają klienci?

  • Skrypty podejmowania decyzji Klienta
    • Oczekiwania nieświadome
    • Oczekiwania świadome
    • 4 najczęstsze skrypty w Polsce
  • Ja idealne i ja realne – co klient mów i co to oznacza
  • Wskaźniki kłamstwa i niespójności – werbalne i niewerbalne

3. Rozpoznaj swojego Klienta

  • Style komunikacji Grega Morgenthama
    • Jakim Ty jesteś stylem?
    • Jakie są Twoje mocne strony w sprzedaży?
    • Z kim najłatwiej będzie Ci budować relację?
    • Jak rozpoznać styl klienta i się do niego dopasować
  • Ośrodki zainteresowań (psychologia społeczna)
    • 6 ośrodków zainteresowań – jakie ośrodki są u mnie dominujące, a jakie u klientów?
    • Czas
    • Rzeczy
    • Miejsce
    • Informacja
    • Aktywność
    • Ludzie
    • W jaki sposób rozpoznawać ośrodki zainteresowań
  • Analiza transakcyjna –każdy mówi bądź reaguje wg jednego z 3 programów
    • Rozpoznawanie programów R, D, Dz
    • Dopasowanie się do programów
  • Model 4 uszu von Thuna
    • Ucho rzeczowe
    • Ucho apelowe
    • Ucho relacyjne
    • Ucho ujawniania

4. Doktor House – ludzki skaner

  • Inteligencja emocjonalna w sprzedaży
    • IQ nie równa się EY
    • 10 praw Golemana
    • Skale inteligencji emocjonalnej ( z uwzględnieniem sprzedaży)
  • Będziesz testował na osobach spoza szkolenia, wcześniej przebadanych poszczególne metody diagnozowania gier i programów poznanych we wcześniejszym punkcie
  • Technika naturalnego tła
    • Rozpoznanie programu klienta
    • Porównanie wyników innych uczestników szkolenia
    • Porównanie wyników z badaniem przeprowadzonym przed szkoleniem
    • Rozmowa z samym badanym – jego wrażenia i informacja zwrotna

5. Techniki wywierania wpływu

  • Wywieranie wpływu Cialdiniego
    • Stopa w drzwi
    • Drzwiami w twarz (odmowa + wycofanie)
    • Technika „a to jeszcze nie wszystko”
    • Reguła wzajemności
    • Społeczny dowód słuszności w wersji storytellingowej
    • Reguła niedostępności
    • Rozpoznawanie i wykorzystywanie autorytetów
    • Meksykański prysznic
  • Jak stosować / jak przeciwdziałać na poziomie werbalnym i niewerbalnym

6. Perswadowanie

  • Preferencje perswazyjne
    • Mała skala vs. duża skala

    Rozpoznaj preferencje u siebie i u klientów

  • Argumentacja racjonalna vs. mowa wyobrażeń
    • Wyobrażenia pozytywne i negatywne
  • Programatory lingwistyczne
    • Baza programatorów pozytywnych
    • Programatory negatywne i jak je modyfikować

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Dane CEB wskazują, że najlepsi sprzedający zarządzają „wąskim” lejkiem wysoce wyselekcjonowanych potencjalnych klientów, dających największe szanse finalizacji.

Szkolenie związane z:
  • sztuka perswazji i manipulacji
  • techniki negocjacji handlowych

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Patrycja Michałowska

Front Desk Manager tel. kom.: 505 273 550  biuro@projektgamma.pl Patrycja Michałowska

Justyna Molska

Project Manager
tel. kom:. +48 783 682 017

j.mejlun@projektgamma.pl
Justyna Molska

Justyna Molska

Project Manager
tel. kom:. +48 783 682 017

j.mejlun@projektgamma.pl
Justyna Molska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Strefa szkoleń dla handlowca

Wersja online: Trening negocjacji online

Każda duża zmiana na rynku to z jednej strony presja na cyfry, a z drugiej ogromna szansa. Szansa dla wszystkich tych, którzy w porę zrozumieją, że dawne sposoby działania przestały być skuteczne. Dziś wygrywają na rynku ci, którzy rozumieją specyfikę biznesu klienta oraz jego samego jako osobę poddaną presji.

2022-07-14
14 lipca 2022 - 15 lipca 2022
2022-07-15
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Wobec zmieniającej się dynamicznie sytuacji, jednym z największych wyzwań stojących dzisiaj przed pracownikami działów handlowych jest zapewnienie ciągłości utrzymania wysokiej jakości kontaktów z dotychczasowymi klientami oraz rozwinięcie ich do poziomu współpracy strategicznej dla obu stron.

2022-10-11
11 października 2022 - 12 października 2022
2022-10-12
Szkolenie online Szkolenie online
Wersja online: Inteligentny telemarketing – kompetencja do zdobycia
Dziś nie wygrywa ten kto dużo dzwoni, tylko ten kto dzwoni mądrze. Poznaj inteligentny telemarketing - zamiast akwizytora stań się challanger'em. Szkolenie telemarketing pozwala na zwiększenie lead'ów nawet o ~30%. Szkolenie inteligentny telemarketing cenią i uczestnicy i ich szefowie.
Termin szkolenia online wkrótce.
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.