Telesprzedaż
W ciągu ostatnich lat pojawiło się na antenie nie tylko telewizji publicznej całe mnóstwo programów składających się ze specjalnie przygotowanych bloków sprzedażowych. Bardzo często, co dodatkowo oddziałuje na podświadomość przeciętnego człowieka, pewne produkty zachwalają wręcz pod niebiosa znane z pierwszych stron gazet gwiazdy, które dla wielu stanowią wzór do podziwiania życia, które często dla wielu z nich nigdy nie będzie nawet przez chwilę w zasięgu ręki.

Telesprzedaż
Zauważyć można, że niemal w każdym bloku reklamowym, zanim zostanie przedstawiona oferta zwierająca między innymi cenę i informacje dotyczące wysyłki produktu, przedstawiane są jego cudowne właściwości, nawet jeśli nie słuszne, często zbyt intensywnie zachwalane przez jakąś bardzo znaną postać. To budzi nie tylko zaufanie, ale również pobudza ludzką wyobraźnię.
Bo skoro on/ona taki bogaty. bogata ma ten czy inny produkt to i ja go mogę mieć, skoro jest w zasięgu ( to często mocno naciągany fakt) moich finansowych możliwości. Pomimo wielu delikatnie mówiąc niezbyt przychylnych opinii, polski rynek telesprzedaży ma się całkiem nieźle, na pewno znacznie lepiej niż mogłoby nam się to wydawać.
To dziedzina, która budzi dość dużo emocji, być może właśnie dlatego, coraz więcej firm decyduje się właśnie w taki sposób dotrzeć do jak największej grupy klientów. Jak pokazują badania, największą grupę miłośników telesprzedaży, wbrew powszechnej opinii na pewno nie stanowią gospodynie domowe, codzienne w godzinach popołudniowych, czyli najczęstszym czasie emisji tego typu programów przebywające w domu.
Zakup towarów z telesprzedaży jest nie tylko szybki, ale również i bardzo prosty, dlatego ten krok każdy jest w stanie wykonać samodzielnie. . By zakupić oferowany przez prezentera towar należy zadzwonić pod wskazany numer telefonu i przedstawić swoje zdanie osobie, która będzie prowadziła z nami rozmowę sprzedażową.
Tu jednak na kupujących czyha mała pułapka, gdyż znający doskonale techniki negocjacji i sprzedaży telemarketerzy sprytnie próbują namówić rozmówce także na zakup innych, koniecznie według ich, niezbędnych każdemu produktów.
Telesprzedaż jest bardzo szybko rozwijającym się w Polsce typem sprzedaży. Głównym założeniem telesprzedaży jest zachęcenie klienta do dokonania zakupu poprzed przedstawianie danego produktu w telewizji. Metoda telesprzedaży w Polsce stoi na dosyć wysokim poziomie i jest coraz częściej spotykana, mówi się że w tej dziedzinie w Polsce zatrudnione jest około 200 tys. osób. Należy też pamiętać, że telesprzedaż to nie tylko produkty, to również usługi. Telesprzedaż najczęściej obsługiwana jest przez telefon, w momencie w którym oglądamy reklamę jakiegoś produktu lub usługi, na ekranie naszego telewizora powinny pokazać się jedynie najważniejsze informacje dla klienta, w tym także numer telefonu stanowiący główny kontakt do firmy sprzedającej produkt metodą telesprzedaży.
Taka sprzedaż niesie ze sobą wiele korzyści, zarówno dla klientów jak i dla firm. Jako główne z nich dla klientów wymienimy:
-Oszczędność czasu
-Poprzez rozmowę telefoniczną klient może w bardzo szybki i wygodny sposób zapoznać się z całą ofertą danej firmy
-Komfort kontaktu z konsultantem; odbywa się o dowolnej porze oraz w dowolnym miejscu
-Szybkość reakcji i kontaktu; konsultanci w firmach realizujących telesprzedaż są wyposażeni w odpowiednie systemy teleinformatyczne ułatwiające jego prace, ponieważ już w trakcie rozmowy może realizować ustalenia
Główne korzyści dla firm:
-Większy zasięg; firmy stosujące telesprzedaż mogą dotrzeć do większej liczby odbiorców, czyli potencjalnych klientów
-Czas pracy jest sprawnie zorganizowany; pracownicy przebywają w jednym miejscu, więc szef może na bieżąco monitorować pracę
-Wysoka efektywność
W Polsce coraz więcej osób kształci się w kierunku telesprzedaży. Jest to bardzo popularna oraz innowacyjna metoda sprzedaży, a więc kursy jej dotyczące cieszą się dużym zaangażowaniem. Najczęściej podczas takiego szkolenia osoba pragnąca zdobyć wiedzę dowie się wielu istotnych informacji przydatnych podczas pracy w korporacjach oraz konkretnie dowie się jak w firmie rozpoczynać rozmowy, diagnozować potrzeby klienta, przezentować usługi i produkty, radzić sobie z obiekcjami oraz jak zakończyć rozmowę.
NEGOCJACJE - taktyki mistrzów
Tyle dostaniesz ile wynegocjujesz. Jeśli tylko w połowie sytuacji to prawda, warto inwestować w szkolenia z negocjacji u najlepszych. Kurs negocjacji mocno zorientowanych na wyniki.…Inteligentny telemarketing
Dziś nie wygrywa ten kto dużo dzwoni, tylko ten kto dzwoni mądrze. Poznaj inteligentny telemarketing – zamiast akwizytora stań się challanger’em. Szkolenie telemarketing pozwala na…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej