Uniwersalne zasady w profesjonalnej obsłudze klienta

Niewiele zawodów może istnieć bez kontaktu z klientami. Dużą część gospodarki w Polsce stanowią szeroko rozumiane usługi więc poniższe zasady mogą zostać wykorzystane przez wiele branż.

zdjęcie - (the_title())

Niezależnie czy mamy do czynienia z klientem bezpośrednio, mailowo czy telefonicznie warto stosować się do pewnych reguł:


1. Po pierwsze - wiedza. Profesjonalna obsługa klienta nie może odbyć się jeżeli brak wiedzy przykrywamy zgrabnymi trikami. I nie ma tu mowy o drobnych wątpliwościach, takie zawsze pojawiają się (w takiej sytuacji warto przyznać się do swojej niewiedzy słowami np. "Proszę wybaczyć, ale nie chcę wprowadzić Pana w błąd. Upewnię się odnośnie odpowiedzi i skontaktuję się z Panem za..."). Niezależnie od branży ciągle należy poszerzać swoje kompetencje, mieć pojęcie o sprzedawanych produktach usługach, wykorzystywać wiedzę. Należy także pamiętać, że przekazywanie swojej wiedzy musi być dostosowane do odbiorcy. Nie każdy zrozumie techniczny żargon. Warto zadać kilka pytań orientacyjnych aby zrozumieć na jaki poziom przenieść rozmowę.


2. Dotrzymywanie obietnic. Jeżeli umawiamy się z kimś, że wyślemy do niego wiadomość tego samego dnia to zróbmy to. Niezależnie od tego czy sprawa posunęła się do przodu. Warto dać znać, że pamiętamy o sprawie i nadal nad nią pracujemy. Nie składajmy obietnic bez pokrycia. Jeżeli wiemy, że dana czynność zajmie nam co najmniej dwa dni to nie obiecujmy, że zrobimy to w trzy godziny mając nadzieję, że nikt się nie upomni. To wyraz szanowania klientów, ich czasu i nie traktowania ich jak natrętów.


3. Zawsze należy słuchać klienta. Zadając pytania możemy ustalić jaka jest jego aktualna potrzeba. Nikt nie lubi kiedy czuje, że coś mu "wciskamy". Można pomóc tę potrzebę odkryć, ale jeżeli klient sam wyraża się jasno nie starajmy się narzucić swojej interpretacji.


4. Każdy doceni szybki kontakt. Jeżeli ktoś prosi nas o telefon to oddzwońmy jak najszybciej. Nie przekładajmy takich małych zadań "na później" bo skumulują się i nie będziemy w stanie nad tym zapanować. Warto pamiętać, że ktoś po drugiej stronie czeka na odpowiedź. Nie oceniajmy na własną rękę, że sprawa na pewno nie jest pilna, a my mamy ważniejsze. Niezależnie od tego czy to klient indywidualny czy korporacyjny - każdy jest tak samo ważny.


5. Uśmiechajmy się. Przez telefon także "słychać" uśmiech. Będąc pogodną osobą załatwimy więcej spraw niż przez burczenie i epatowanie złym humorem. Będąc profesjonalistą należy umieć panować nad swoimi emocjami.

Gamma firma szkoleniowa roku. Zapraszamy do działu szkolenia otwarte gdzie znajdziesz szereg szkoleń związanych ze sprzedażą, rozwojem osobistym i rozwojem managerów. Mamy również dedykowany dział: szkolenia administracja ze szkoleniami dla sektora publicznego.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.