Walka ze stresem
Prowadzenie firmy nie należy do rzeczy łatwych. Aby działalność odniosła sukces, należy jednak podjąć szereg działań mających na celu promocję usług i produktów oferowanych przez firmę. Nie da się jednak ukryć, że kluczową kwestią jest zatrudnienie wykwalifikowanych i doświadczonych pracowników, którzy przyczynią się do osiągnięcia sukcesu przez firmę.
Zmieniające się przepisy wymagają od pracodawcy organizowania szkoleń służących podnoszeniu kwalifikacji pracowników.
Szkolenia pracownicze zleca się zazwyczaj podmiotom zewnętrznym. Szkolenie może być przeprowadzone w firmie lub poza nią. Każda praca bywa jednak stresująca, a stres bardzo niekorzystnie wpływa na jakość świadczonej pracy. Dlatego też, w każdej firmie dobrze byłoby co jakiś czas przeprowadzić szkolenie antystresowe.
Szkolenie jak radzić sobie ze stresem może również zostać przeprowadzone przez podmiot zewnętrzny. Na rynku nie brakuje bowiem firm oferujących tego rodzaju usługi. Bardzo często szkolenia takie przeprowadzane są przez psychologów. Najlepiej byłoby, gdyby szkolenie zostało przeprowadzone w siedzibie firmy. Dzięki temu miejsce pracy wyda się pracownikom bardziej przyjazne. Kluczowa jest również nazwa takiego szkolenia. Dobrą nazwą będzie na przykład szkolenie stres w pracy czy radzenie sobie ze stresem szkolenie.
Celem takiego szkolenia jest zapoznanie pracowników z technikami antystresowymi. Skuteczne szkolenie sprawi, że pracownik stanie się bardziej skoncentrowany, dzięki czemu skuteczniej będzie wykonywał swoje obowiązki służbowe. Podczas szkolenia pracownicy nauczą się rozpoznawać swoje mocne oraz słabe strony. Praca nad słabymi stronami sprawi, że pracownik poczuje się bardziej kompetentny, zaś świadomość mocnych stron przyczyni się do wzrostu pewności siebie.
Szkolenie jak radzić sobie ze stresem sprawi również, że pracownicy nauczą się rozładowywać stres we właściwy sposób. Godnymi polecenia sposobami są na przykład techniki relaksacyjne. Podczas szkolenia pracownicy dowiedzą się również jak ważny jest odpoczynek. Odpoczynek po stresującym dniu w pracy z całą pewnością przyczyni się do redukcji stresu. Nierzadko bowiem zdarza się, że pracownicy rozładowują skumulowany stres poprzez agresję.
Nierzadko dochodzi wówczas do spięć oraz kłótni między pracownikami. Jak zaś wiadomo, eskalacja napięć nie prowadzi do niczego dobrego i może znacząco pogorszyć jakość świadczonych przez pracowników usług.
Szkolenie antystresowe warto wzbogacić o kurs komunikacji interpersonalnej. Celem takiego kursu będzie poprawa jakości przepływu informacji między pracownikami. Niedopowiedzenia nie tylko negatywnie wpływają na relacje między pracownikami, ale również mogą stać się przyczyną błędów czy uchybień. Skuteczny odbiór informacji sprawi, że przekazywane między pracownikami komunikaty staną się bardziej czytelne.
Szkolenie z komunikacji interpersonalnej przyda się również wtedy, gdy chcemy nauczyć pracowników rozpoznawania wczesnych sygnałów konfliktu. Jak powszechnie wiadomo, konflikty w pracy są nieuniknione.
Warto jednak starać się minimalizować ich ryzyko. Długie konflikty między pracownikami nie służą interesom firmy oraz generują stres. Wielu pracowników boi się przeciwstawiać swoim przełożonym. Często nie wyrażają oni swoich opinii, które mogłyby okazać się bardzo użyteczne.
Dobrze by było, gdyby pracownicy nauczyli się mówić o swoich sugestiach odnośnie rozwiązania jakiegoś problemu w firmie.
Tylko skuteczna komunikacja na linii pracownik-przełożony ułatwi firmie osiągnięcie sukcesu.
Reasumując rozważania, z łatwością można stwierdzić, że stres w pracy jest zjawiskiem bardzo powszechnym. Powodowane przez stres chroniczne zmęczenie oraz brak koncentracji nie służą interesom firmy.
Każdy pracodawca, powinien więc co jakiś czas przeprowadzać szkolenia antystresowe, podczas których pracownicy zdobędą wiedzę potrzebną do radzenia sobie ze stresem i jego negatywnymi skutkami.
Szkolenie jak radzić sobie ze stresem warto wzbogacić o kurs komunikacji interpersonalnej. Niewłaściwa komunikacja generuje bowiem stres. Dzięki nauce właściwej komunikacji, pracownicy będą bardziej wydajni i skuteczni. Poprawią się również relacje między pracownikami, co pozytywnie wpłynie na interesy firmy.