Udało Ci się stworzyć sprawnie działający dział HR. Masz dobrych kadrowych, sprawnych rekruterów, a może również osoby odpowiedzialne za rozwój pracowników. Wszystko dobrze działa, aż pewnego dnia zaczynasz dostrzegać pierwsze rysy. Motywacja zespołu wyraźnie siadła, pracownicy stali się zmęczeni, pojawiają się pierwsze oznaki wypalenia.
Zacznij działać! Możliwe, że troszcząc się o rozwój firmy, kompetencji pracowników bezpośrednio odpowiedzialnych za wypracowywanie zysku dla firmy (produkcja, handel, marketing itp.) zapomniałeś zadbać o motywację pracowników back-office.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Gamma. W poprzednim roku przeszkoliliśmy ponad sześć tysięcy klientów indywidualnych i ponad tysiąc klientów instytucjonalnych. Oferujemy szkolenia HR, managerskie, sprzedażowe i szkolenia dla administracji publicznej. W rankingu Gazety Finansowej – „Najlepsze Firmy Szkoleniowe” po raz kolejny zajęliśmy 1 miejsce. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.
W ilu to już firmach podobny schemat był zauważalny: inwestuje się w tych co przynoszą zysk, a zapomina się o tym, że za każdym przynoszącym zysk stoi cały sztab ludzi, który umożliwia i ułatwia mu pracę. Jeśli efektywność pracy tego zespołu spadnie, prędzej czy później odbije się to także na wynikach firmy.
Jednym ze sposobów poprawiania motywacji pracowników jest zapewnienie im możliwości rozwoju swoich kompetencji czy umiejętności. Nie trzeba od razu organizować wielkiego wyjazdu integracyjnego, w ramach którego przez kilkadziesiąt minut dla potrzeb rozliczeń podatkowych „odbębnione” zostanie szkolenie na jakikolwiek temat.
Jeżeli naprawdę chcesz docenić pracowników, wybadaj ich potrzeby, spersonalizuj ofertę, jaką dla nich będziesz przygotowywał. Być może akurat tym czego potrzebują są wyspecjalizowane warsztaty dla działu HR, z bardzo konkretnego tematu? To właśnie w ramach warsztatów przekazywana jest najbardziej przydatna wiedza, często połączona z ćwiczeniami praktycznymi, dzięki czemu uczestnik wychodzi nie tylko z teorią w głowie, ale też z rozwiązaniami, które może zastosować w swojej codziennej pracy.
Warsztaty też są formą, w trakcie której przekazuje się także najwięcej treści, a ponieważ ich temat jest zazwyczaj bardzo wąski, uczestniczą w nich osoby wyraźnie zainteresowane tematem.
Twoje zaangażowanie, czy okazanie wsparcia może w dość szybkiej perspektywie podnieść morale wśród pracowników, dając im poczucie, że nie są bezosobową jednostką, czy tylko numerem statystycznym w systemie.