W jaki sposób jako szefowie mamy dać komuś do zrozumienia, że to co robi, jest źle wykonane? Albo że jesteśmy z jakiegoś powodu niezadowoleni? Czy mamy mu to powiedzieć po przyjacielsku czy może lepiej zadziała dość patriarchalna metoda? W zasadzie - czemu w ogóle się tym przejmujemy?
Problemy w pracy
Otóż każdemu szefowi chodzi przecież o to, aby praca sprawnie przebiegała, aby wszystko było zrobione dobrze. Niemniej jednak zawsze zdarzają się jakieś problemy, niedociągnięcia, coś można poprawić. Oczywiście możemy zwalić po prostu całą winę na pracownika, jednak musimy być świadomi, że przecież to my zatrudniliśmy go, uznając tym samym, że sprosta on naszym oczekiwaniom, dlatego sami jesteśmy częściowo odpowiedzialni za jego niedopatrzenie. Warto także zwrócić uwagę, że wyrzucanie pracowników za jakieś drobniejsze błędy wcale nie jest dobrą metodą. Znacznie lepiej porozmawiać z nimi tak, aby im samym zależało na zredukowaniu błędów i żeby wydobyć ich potencjał.
Umiejętność prowadzenia rozmowy
Właśnie - słowem kluczem jest tutaj rozmowa. Trzeba porozmawiać z pracownikiem zarówno wtedy, gdy zrobi coś źle, jak i gdy naprawdę się postara. Jak go zganić a jak pochwalić tak, aby ani nie przestało mu zależeć? Otóż idealnym rozwiązaniem w tym zakresie są warsztaty komunikacji interpersonalnej. Prowadzone przez profesjonalistów pomogą nam przede wszystkim rozpoznać różne typy osobowości, jak z nimi rozmawiać, jak dawać polecenia, naganę, pochwałę. Dzięki takim warsztatom komunikacji interpersonalnej zdobędziemy zespół naprawdę lojalnych pracowników szczęśliwych, że ich szef rozumie ich potrzeby.
Dobre warsztaty komunikacji interpersonalnej
W jaki jednak sposób znaleźć naprawdę dobre warsztaty komunikacji interpersonalnej? Otóż dobrym sposobem jest przeszukanie Internetu i sprawdzenie opinii i komentarzy na temat danej firmy prowadzącej szkolenie. Warto także poprosić organizatorów o referencje oraz o podanie wykształcenia. Dużo daje także zwykła rozmowa z prowadzącym szkolenia.