Problemy komunikacyjne występują w każdym środowisku. Szczególnie przedsiębiorstwa, które tworzą zamknięte społeczności, prędzej czy później spotkają się w występującymi konfliktami, które swoje podłoże mają w braku komunikacji lub zwykłym niezrozumieniu drugiej osoby.
Choć często te problemy wydają nam się błahe, w rzeczywistości mogą przerodzić się w długotrwałe konflikty, które skutecznie uniemożliwiają pracę, niszczą atmosferę i wpływają negatywnie na całe funkcjonowanie zespołu pracowniczego.
Już na etapie tworzenia zespołu powinniśmy pomyśleć nad wprowadzeniem pozytywnej relacji oraz skupić się na działaniach prospołecznych, które pozwolą na zachowanie dobrych relacji między ludźmi. Rzadko jednak dysponujemy umiejętnościami i kwalifikacjami, które pozwolą na prowadzenie różnych spotkań integracyjnych i ćwiczeń ułatwiających komunikację. To czas, na zastanowienie się nad skorzystaniem z usług profesjonalistów!
Dla kogo są warsztaty z komunikacji? To z pewnością doskonałe rozwiązanie zarówno dla tych, którzy dopiero budują swój zespół, jak i wszystkich menedżerów, którzy już spotkali się z pierwszymi problemami natury komunikacyjnej.
Szkolenia z komunikacji mają charakter warsztatowy, zwykle polegają na grupowych sesjach, podczas których wykonywane są różne ćwiczenia. Mają one za zadanie polepszenie relacji między pracownikami oraz nauczenie ich podstawowych - choć często nieoczywistych - zagadnień teoretycznych, których znajomość może pomóc w codziennym funkcjonowaniu w organizacji.
Podczas warsztatów zwykle wykorzystuje się narzędzia z zakresu psychologii i coachingu, co pozwala na całościowe podejście do tematu. Na tego typu sesjach każdy członek zespołu może się wypowiedzieć oraz skonfrontować swoje zdanie z innymi uczestnikami sporu.
Warsztaty z komunikacji to również doskonała rozrywka - prowadzone ćwiczenia są ciekawe i angażujące co sprawia, że to doskonały dodatek do wyjazdu integracyjnego, całodniowego szkolenia lub jako chwila przerwy od wypełniania codziennych obowiązków.