Klient to podstawa każdej firmy. Bez niego tak naprawdę żadna firma by nie istniała – bo też i po co miałaby wówczas istnieć? Dlatego te obsługa klientów jest niezmiernie ważna.
Sukces firmy nie polega tylko i wyłącznie na reklamie - ona pomaga nam zdobyć klientów, jednak to właściwe standardy postępowania z klientem pomagają nam go utrzymać i odnieść nie chwilowy, lecz naprawdę długotrwały sukces.
Powstaje jednak pytanie - kogo dotyczą standardy obsługi klienta? Przede wszystkim nie tylko pracowników, lecz także - a może nawet przede wszystkim - kierowników i szefów. Dlaczego? Pomyślmy przez chwilę - kto kontaktuje się z najważniejszymi, najbardziej wpływowymi klientami? Kto załatwia najlepsze transakcje? Oczywiście robią to szefowie i kierownicy. Dlatego to właśnie oni na pewno powinni brać pod uwagę zasady prawidłowej obsługi klienta. Ponadto - to oni swoim postępowaniem dają przykład swoim pracownikom
Na co zatem warto zwrócić uwagę? Otóż na pewno musimy sprawić, żeby klient czuł się ważny i doceniony. A zatem ubierzmy się odpowiednio. Nie znaczy to, że mamy zakładać w każdej okoliczności dwurzędowego garnituru. Ubierzmy się stosownie do okoliczności spotkania oraz branży, w jakiej działamy. Klient na pewno bardziej zaufa dyrektorowi banku ubranemu w garnitur czy malarzowi ubrane bardziej luźno, niż gdyby np. fotograf z okazji spotkania ubrał się w najnowszy garnitur.
Następnie spójrzmy na to, jak się wypowiadamy. Przede wszystkim róbmy to zwięźle i jasno, ale uprzejmie. Dostosujmy także poziom naszej wypowiedzi do oczekiwań i wykształcenia klienta. Traktujmy go jak równego sobie. Nie narzucajmy mu z góry gotowych rozwiązań - naprowadzajmy, ale pozwólmy podjąć mu decyzję, jaką uzna za słuszną. Starajmy się także uśmiechać - to właśnie uśmiech może czasem zdziałać naprawdę wiele.
Na koniec warto także wspomnieć o szkoleniach z obsługi klienta, które są dzisiaj prowadzone przez wiele różnych firm. Warto wybrać jedną z najbardziej rekomendowanych i przeszkolić zarówno siebie, jak i swoich pracowników. Na takim szkoleniu odkryjemy zapewne, że sukces wielu firm polega właśnie nie tylko na znakomitym pomyśle i umiejętności wykorzystania korzystnej sytuacji na rynku, lecz na umiejętnej obsłudze klienta. Szkolenia z obsługi klienta mogą w krótkim czasie przyczynić się znacznie do sukcesu naszej firmy!
Nie chcesz popełniać błędów w komunikacji? Szukasz szkoleń uczących jak rozmawiać z klientem lub pracownikiem? Zobacz nasze szkolenia z komunikacji. Zobacz rónież szkolenia interpersonalne, szkolenia managerskie i szkolenia sprzedażowe oferowanie przez nas. Gamma - firma szkoleniowa roku.
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Zapraszamy do naszej
gamma Wiki +
Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.