Zarządzenie to bardzo chętnie używane współcześnie pojęci odnoszące się do wielu dziedzin życia. Efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi, zarządzanie umiejętnościami, zarządzanie biznesem czy w końcu zarządzanie czasem - to tylko niektóre pojęcia wiążące się z zagadnieniami zarządzania, których popularność i rangę odzwierciedlają kierunki i specjalizacje studiów w tych dziedzinach.
W ostatnim czasie szczególnie modne jest pojęcie zarządzania czasem, przez wiele osób jest jednak błędnie rozumiane lub też nie rozumiane wcale i traktowane w sposób trywialny. W rzeczywistości jednak umiejętność efektywnego zarządzania czasem własnym oraz czasem podległego zespołu jest niezwykle cenną zdolnością którą na całe szczęście można w sobie wypracować.
O potrzebie rozwijania umiejętności zarządzania czasem możemy przekonać się wykonując prosty test. Zadajmy sobie pytanie czy kiedykolwiek albo nawet w ostatnim czasie mieliśmy do wykonania więcej niż jedną czynność i pomimo świadomości, że obowiązków jest wiele nie potrafiliśmy się do nich zabrać, nie widzieliśmy od czego zacząć i jak wykorzystać czas przeznaczony na ich wykonanie. Brak umiejętności tak zwanego "zebranie się " do pracy, problemy z dokonywaniem selekcji i oceną ważności i pilności obowiązków czy też kłopoty z realną oceną czasu potrzebnego nam na wykonanie danego zadania, a nawet popularne odkładanie wszystkiego na ostatnią chwilę - to wszystko przesłanki do podjęcia refleksji nad swoimi kompetencjami w zakresie zarządzania czasem. Bardzo często kłopoty takie sprawiają, że czujemy się zmęczeni i przytłoczeni pracą nawet jeśli nie doskwiera nam nadmiar obowiązków. Wszystkiemu winna jest zła organizacja pracy i brak umiejętności uporządkowania i ustalenia hierarchii obowiązków. Poznanie kilku prostych technik, takich jak na przykład technika pomodoro - może okazać się pomocne i usprawnić nie tylko naszą pracę, ale również osobiste życie codzienne. Tematykę tę możemy zgłębić samodzielnie lub też podczas odpowiednio dobranego szkolenia.