Zbijanie obiekcji – 3 porady dla sprzedawców

Niemal w każdej transakcji prędzej czy później dochodzimy do etapu, w którym musimy zbić obiekcje naszego klienta. Obiekcje mogą pojawić się z wielu różnych powodów: czasem przez jedno słowo sprzedawcy, które zasieje ziarno wątpliwości klienta, będziemy zmuszeni do długotrwałych prób przekonania go na nowo. Istnieje jednak kilka szybkich i skutecznych postaw, które pomogą w niwelowaniu wątpliwości każdego klienta.
     
    Niemal w każdej transakcji prędzej czy później dochodzimy do etapu, w którym musimy zbić obiekcje naszego klienta. Obiekcje mogą pojawić się z wielu różnych powodów: czasem przez jedno słowo sprzedawcy, które zasieje ziarno wątpliwości klienta, będziemy zmuszeni do długotrwałych prób przekonania go na nowo.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Co to jest sprzedaż narracyjna? Jak finalizować sprzedaż? Jakie są zaawansowane techniki sprzedaży B2B? Jak po porażce wrócić do pełnej efektywności? Jak komunikować się z trudnym klientem?

    Gamma – firma szkoleniowa roku.

    Istnieje jednak kilka szybkich i skutecznych postaw, które pomogą w niwelowaniu wątpliwości każdego klienta.
    • Bądź spokojny i opanowany. Zdarza się, że klient, który ma wątpliwości na temat oferowanych mu usług czy towarów staje się nawet agresywny i przyjmuje atakującą postawę. Obiekcje należy przyjmować ze spokojem: oznacza to, że jesteśmy pewni siebie i nie damy się sprowokować do wyjawienia większej ilości ukrytych wad produktu.

    • Bądź przyjacielem - nie wrogiem! Każdy sprzedawca powinien wypracować sobie postawę, która będzie pokazywała, że jest się sprzymierzeńcem kupującego. Oznacza to, że przyjmujemy obiekcje i traktujemy je jako wskazówki do tego, co możemy zaoferować klientowi by spełnić jego oczekiwania. Nie namawiamy, nie jesteśmy natrętni: jesteśmy doradcami, nie jedynie sprzedawcami.

    •  Znajduj argumenty. Dla klienta liczą się nie tylko fakty: jego obiekcje mogą powstać na podstawie wcześniejszych doświadczeń. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że siłą sprzedawcy są jego argumenty: to od nich zależy to, czy zostaniemy odebrani jako wiarygodne i godne zaufania osoby, które specjalizują się w danej tematyce i mogą pomóc w wyborze najlepszej oferty.

    Z pewnością każda sytuacja, każda transakcja i każdy klient wymaga zachowania innej postawy, korzystania z innych argumentów oraz technik negocjacyjnych i sprzedażowych - w końcu nawet ten sam klient może mieć inny humor, inne nastawienie czy zwyczajnie gorszy lub lepszy dzień.

    Warto jednak stale podnosić swoje zdolności i umiejętności, szczególnie w zakresie rozwoju kompetencji miękkich, które użyteczne są na każdym etapie sprzedaży oraz mają znaczący wpływ na zbijanie obiekcji u klientów oraz pomyślną finalizację transakcji.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.