Zbijanie obiekcji – 3 porady dla sprzedawców

Niemal w każdej transakcji prędzej czy później dochodzimy do etapu, w którym musimy zbić obiekcje naszego klienta. Obiekcje mogą pojawić się z wielu różnych powodów: czasem przez jedno słowo sprzedawcy, które zasieje ziarno wątpliwości klienta, będziemy zmuszeni do długotrwałych prób przekonania go na nowo. Istnieje jednak kilka szybkich i skutecznych postaw, które pomogą w niwelowaniu wątpliwości każdego klienta.
zdjęcie - Zbijanie obiekcji – 3 porady dla sprzedawców
 
Niemal w każdej transakcji prędzej czy później dochodzimy do etapu, w którym musimy zbić obiekcje naszego klienta. Obiekcje mogą pojawić się z wielu różnych powodów: czasem przez jedno słowo sprzedawcy, które zasieje ziarno wątpliwości klienta, będziemy zmuszeni do długotrwałych prób przekonania go na nowo.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Co to jest sprzedaż narracyjna? Jak finalizować sprzedaż? Jakie są zaawansowane techniki sprzedaży B2B? Jak po porażce wrócić do pełnej efektywności? Jak komunikować się z trudnym klientem?

Gamma – firma szkoleniowa roku.

Istnieje jednak kilka szybkich i skutecznych postaw, które pomogą w niwelowaniu wątpliwości każdego klienta.
  • Bądź spokojny i opanowany. Zdarza się, że klient, który ma wątpliwości na temat oferowanych mu usług czy towarów staje się nawet agresywny i przyjmuje atakującą postawę. Obiekcje należy przyjmować ze spokojem: oznacza to, że jesteśmy pewni siebie i nie damy się sprowokować do wyjawienia większej ilości ukrytych wad produktu.

  • Bądź przyjacielem - nie wrogiem! Każdy sprzedawca powinien wypracować sobie postawę, która będzie pokazywała, że jest się sprzymierzeńcem kupującego. Oznacza to, że przyjmujemy obiekcje i traktujemy je jako wskazówki do tego, co możemy zaoferować klientowi by spełnić jego oczekiwania. Nie namawiamy, nie jesteśmy natrętni: jesteśmy doradcami, nie jedynie sprzedawcami.

  •  Znajduj argumenty. Dla klienta liczą się nie tylko fakty: jego obiekcje mogą powstać na podstawie wcześniejszych doświadczeń. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że siłą sprzedawcy są jego argumenty: to od nich zależy to, czy zostaniemy odebrani jako wiarygodne i godne zaufania osoby, które specjalizują się w danej tematyce i mogą pomóc w wyborze najlepszej oferty.

Z pewnością każda sytuacja, każda transakcja i każdy klient wymaga zachowania innej postawy, korzystania z innych argumentów oraz technik negocjacyjnych i sprzedażowych - w końcu nawet ten sam klient może mieć inny humor, inne nastawienie czy zwyczajnie gorszy lub lepszy dzień.

Warto jednak stale podnosić swoje zdolności i umiejętności, szczególnie w zakresie rozwoju kompetencji miękkich, które użyteczne są na każdym etapie sprzedaży oraz mają znaczący wpływ na zbijanie obiekcji u klientów oraz pomyślną finalizację transakcji.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.