Z pewnością główną potrzebą każdego pracownika jest wynagrodzenie pozwalające mu prowadzenie życia na konkretnym poziomie (w zależności od oczekiwań). Jednak wbrew popularnej opinii, wysokość pensji nie jest jedynym ani najważniejszym determinantem zadowolenia pracownika z posady.
Nie jest to też jego jedyne oczekiwanie względem pracodawcy, jeżeli mówimy o długoterminowej współpracy. Jest mnóstwo niematerialnych potrzeb, aby dobrze wykonywać swoją pracę i pozostać z firmą w możliwie najlepszej formie, przez możliwie długi okres czasu.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą. Realizujemy szkolenie zamknięte w małych 10 osobowych grupach z obszarów: sprzedaży, managerskiego, rozwoju osobistego. Zobacz nasze szkolenia np.:
Podstawową prawdą jest, że żaden pracownik niewolnikiem nie jest i jaka nie byłaby jego sytuacja finansowa oczekuje on głównie bezpiecznego miejsca pracy, w którym respektowane będą jego prawa.
Jak się okazuje jednak, bardzo ważnym dla osób zatrudnionych na etacie jest wzajemny szacunek i zaufanie do pracodawcy, co wiąże się z wiarą we wspólną misję, ponieważ w wielu przypadkach zaufanie do firmy, w której pracownik jest zatrudniony ma ogromny wpływ na jego utożsamienie z firmą i jego zaangażowanie.
W wielu przeprowadzonych ankietach, okazało się również, że pracownicy cenią sobie autonomię w pracy i poczucie odpowiedzialności za wykonywane obowiązki.
Jest niewiele bardziej nużących rzeczy dla pracownika niż brak celów. Niesamowicie częstą odpowiedzią na pytanie o oczekiwania względem firmy, jest możliwość rozwoju, podnoszenia kwalifikacji i nauki.
Od szkoleń z nowych programów, po dofinansowania do kursów czy studiów - wszelkie możliwości podnoszenia własnych umiejętności jest jednym z najbardziej cenionych cech miejsca pracy. Przeoczenie niematerialnych potrzeb pracowników może nawet skutkować podwyższoną fluktuacją, mimo dobrej stawki godzinowej.