Do czego prowadzi stres?

Każdy doświadcza stresu na co dzień, czy to podczas rozmowy kwalifikacyjnej, czy na myśl o zapłaceniu rachunków, czy z myślą o goniących deadline'ach i zobowiązaniach w pracy. 

5 października 2017
zdjęcie - Do czego prowadzi stres?

Każdy doświadcza stresu na co dzień, czy to podczas rozmowy kwalifikacyjnej, czy na myśl o zapłaceniu rachunków, czy z myślą o goniących deadline'ach i zobowiązaniach w pracy.

Żyjemy w czasach, kiedy stres wydaje się być nieunikniony i został niemal zaakceptowany jako integralna część dorosłego życia, tak znormalizowany, że przestaliśmy zastanawiać się nad jego skutkami.

Przez podniesiony poziom kortyzolu, czyli hormonu stresu, następuje przyspieszenie akcji serca, co dość często prowadzi do zawału. Jest to jednak tylko jedna z bardziej znanych możliwych konsekwencji długotrwałego stresu.

 

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Jak kontrolować i panować nad stresem? Jak radzić sobie ze zmianami? Jak  zachować równowagę pomiędzy zawodowymi wyzwaniami a radością realizowania swoich prywatnych pasji? Odwiedź nasz dział szkoleń interpersonalnych. Zobacz:

Zapraszamy.

 

Ponieważ w takich sytuacjach ciało pozostaje pod wpływem adrenaliny i kortyzolu, doświadczymy również przewlekłego zmęczenia, trudności w skupianiu uwagi, bezsenności i wzmożonego apetytu, który na dłuższą metę, w połączeniu ze spadkiem aktywności spowodowanym zmęczeniem, prowadzi do nadwagi i otyłości.

O czym słyszy się mniej, to wpływ stresu na psychikę ludzką. Od wypalenia w pracy, przez stany lękowe po depresję, skala uszkodzeń psychiki jest kwestią czasu, gdy zlekceważymy wagę relaksu i oderwania się od czynnika stresowego.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

31 października 2017
Praca to środowisko, w którym chcemy być najlepszą wersją samego siebie, a nasze wyniki i produktywność jest stale oceniania. Nie chcemy zawieść przełożonego, współpracowników, samych siebie. Liczymy na podwyżkę, awans i chcemy, by nasza praca została doceniona.
31 października 2017
Asertywnością nazywamy umiejętność obrony własnych poglądów z zachowaniem pozytywnego, spokojnego zachowania. Do sztuki asertywności zalicza się również zdolność opanowania emocji, które zazwyczaj towarzyszą nam, gdy jesteśmy zmuszeni argumentować nasze potrzeby.
31 października 2017
Według definicji, asertywność to zdolność obrony własnych i cudzych praw i poglądów ze spokojnym i pozytywnym nastawieniem, bez agresji i pasywnego przyzwolenia na narzucenie sobie czyichś wartości czy opinii. W dużym uproszczeniu oznacza to w sposób przystępny zaznaczanie własnych potrzeb, wątpliwości.
31 października 2017
Psychologia to jeden z bardziej klasycznych kierunków studiów. Pozwala zdobyć wiedzę na temat ludzkiego umysły, mechanizmów funkcjonowania ludzkiej psychiki, procesów decyzyjnych.
31 października 2017
Znajomość podstaw psychologii jest przydatna w praktyce właściwie w każdym obszarze życia, w którym mamy kontakt z innymi ludźmi.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.