Pracowników można motywować, aby dawali z siebie więcej, wkładali więcej serca w wykonywanie obowiązków, podnosili swoje kwalifikacje, lub pracowali z większym zapałem. Niestety, kiedy następuje konieczność motywowania pracowników do pracy samej w sobie, najprawdopodobniej mamy do czynienia ze źle dobranym zespołem.
Zmotywować pracowników, aby dawali z siebie sto procent można natomiast na wiele sposobów. Istnieje mnóstwo technik, dzięki którym jest możliwe doprowadzenie do sytuacji, w której pracownicy będą z przyjemnością wykonywali swoją pracę, a przychodzenie do biura przestanie być przykrym obowiązkiem. Jedną z niezbędnych praktyk jest komunikacja między pracodawcą a pracownikami.
Konsultowanie ważnych dla personelu spraw z głównymi zainteresowanymi podniesie stopień ich zaufania do pracodawcy, poczują się oni wysłuchani i ważni dla firmy.
Wprowadzenie pozytywnej energii do miejsca pracy także podniesie poziom motywacji wśród zatrudnionych. Skupienie się na sukcesach, nagrodach, pochwałach i pozytywne nastawienie względem pracy ze strony prezesa, szefa czy menadżera sprawią, że praca stanie się dla podopiecznych przyjemniejsza, a co za tym idzie - wykonywać obowiązki będą oni z większym zapałem.