Zarządzanie relacjami z klientem ma na celu wypracowanie i utrzymanie korzystnej dla obu stron relacji pomiędzy firmą a jej interesantami.
W większości opiera się ona na przedsiębiorcy oferującym konsumentom tak wysoką, jakość swoich usług by był on w pełni usatysfakcjonowany.
Często by wyjaśnić naturę takiej relacji obrazuje się przykładem właściciela małego sklepu w relacji z jego klientami. Jeżeli regularnie robią w jego sklepie zakupy, to w pewnym momencie ich lojalność zostaje nagrodzona tym, że sklepikarz doskonale wie, czego potrzebują i jest w stanie na ich potrzeby odpowiedzieć.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak prawidłowo i zgodnie z celem poprowadzić prezentację? Jakie są podstawowe techniki sprzedaży? Jak uzyskać najlepszy możliwy wynik negocjacji? Jak obecnie skutecznie sprzedawać przez telefon? Zobacz nasze szkolenia.
Zapoznaj się z nimi.
W biznesie operującym na większą skalę, relacje z klientem buduje się poprzez programy lojalnościowe, na przykład oferując niższe stawki stałym parterom, w zamian to, że zamawiają usługi regularnie czy bardzo terminowo regulują wszystkie należności.
Głównym zadaniem zarządzania relacjami z klientem jest przenalizowanie historii współpracy, tak by zabezpieczyć kontakty z wartościowymi partnerami biznesowym.