Jak sprawnie posługiwać się pakietem Office w dziale HR?
Dział personalny to jedno z tych miejsc, gdzie na co dzień pracuje się z pakietem Office. Od tego, jak dobrze się go zna, zależy szybkość i jakość efektów pracy.
W dziale HR pracuje się na wszystkich najważniejszych programach MS Office. Jeśli pracownicy potrafią sprawnie posługiwać się programami biurowymi, to łatwiej mogą podołać licznym zadaniom. Z uwagi na znaczenie tego pakietu często ludzie z tego działu wysyłani są na szkolenia.
Z jakich programów korzysta się w dziale kadr?
Tworzenie umów o pracę i innych związanych z zatrudnieniem to jedno z głównych zadań. Takie i inne dokumenty tworzy się w programie Word. Potrzebny jest także Excel w HR, ponieważ i liczenia jest w takiej pracy sporo. Rozliczanie zaliczek, wyliczanie wynagrodzenia, pilnowanie wykorzystania urlopów to zadania związane z liczbami. Potrzebny jest i PowerPoint. Zarządzanie zasobami ludzkimi może się wiązać z koniecznością robienia prezentacji.
Specyfika wykorzystania programów w dziale HR
W różnych działach pakiet Office służy różnym specyficznym celom. Trzeba znać te sposoby jego wykorzystania, te funkcje i narzędzia, które są najbardziej pomocne. Niekiedy, by jakieś narzędzie czy możliwość lepiej poznać, potrzebne jest szkolenie. Na szkolenie tabele przestawne jest spore zapotrzebowanie w dziale HR.
Najwięcej trudności sprawia obsługa Excela. To rozbudowany program, ale jest łatwiej, jak zna się pomocne funkcje. Funkcje, jakie trzeba znać w dziale HR, by sprawnie pracować z Excelem, to matematyczne, tekstowe, wyszukiwań, dat i godziny.
Szkolenia z MS Office dla działu personalnego
Programy, na których pracuje się codziennie, trzeba znać dobrze. Excel czy Word trzeba znać na co najmniej poziomie średnio-zaawansowanym. Tylko wtedy można sprawnie na nich pracować. W zyskaniu takiego poziomu mogą pomóc szkolenia z MS Office. Bardzo dobrym pomysłem jest szkolenie Excel zaawansowany dla niektórych pracowników. Przyda się ono tym, którzy najbardziej potrzebują korzystać z zaawansowanych funkcji i możliwości programu.
Sprawna praca z MS Office to poznanie każdego programu na tym poziomie, jaki jest niezbędny. Poza tym trzeba znać to wszystko (funkcje i narzędzia), co najbardziej ułatwia i przyspiesza pracę w dziale HR.