Lekarz czy sprzedawca
Myśląc o przemyśle farmaceutycznym przed oczami moglibyśmy mieć osoby stojące na czele wielkich firm, które robią wszystko, by dbać o zdrowie i życie ludzi cierpiących na różnego rodzaju choroby.
Tymczasem, jak pokazuje praktyka rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej. Prawa rynku silnie zdominowały obszar leków. Trzeba ponadto pamiętać, że zysk firm farmaceutycznych często jest dzielony pomiędzy to, co otrzymują prezesi, a to co zostaje przeznaczone na badania na kolejnymi lekami.
Botoks i inne bajki.
O ile przemysłu farmaceutycznego może przekonać się każdy na własnej skórze. Wystarczy poszukać w aptekach leków lub suplementów polskich producentów. Są oni bowiem stopniowo, ale skutecznie rugowani z rynku i zastępowaniu przez ogromne międzynarodowe korporacje.
Nie dzieje się to jednak w sposób siłowy, czy bezprawny. Wielkie firmy produkujące leki posiadają w swoich budżetach na tyle dużo środków, by móc miękkimi metodami wywierać silny wpływ na mechanizmy rynkowe i tym samym zabierać przestrzeń mniejszym podmiotom.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Gamma jest firmą szkoleniowo-doradczą, która oferuje szkolenia farmaceutyczne, szkolenia kosmetyczne, szkolenia mikrobiologiczne dla Właścicieli i Pracowników Aptek, Sieci Aptecznych oraz Hurtowni Farmaceutycznych we wszystkich obszarach działalności.
Nasi eksperci są praktykami z wieloletnim doświadczeniem, opartym na bogatym przygotowaniu merytorycznym - by w pełni wspierać rozwój Pracowników Aptek, co przekłada się na możliwy do zmierzenia zwrot z inwestycji szkoleniowej.
Sprawdź nasze szkolenia:
Dzieje się to poprzez marketing, odpowiednio modyfikowane ceny oraz działania, które niosą ze sobą pewien pierwiastek niemoralności.
Kuszące propozycje.
Przedstawiciele medyczni to osoby, których zawód cieszy dość dwuznaczną sławą. Wynika to z faktu, iż ich głównym zadaniem jest przekonanie lekarzy do tego, by zaczęli przekonywać swoich pacjentów do korzystania z danego leku, kosztem rzecz jasna innego o podobnym działaniu.
Szkolenia na przemysłu farmaceutycznego obejmują często nie tylko zakres merytoryczny względem danych preparatów, ale także poznawanie metody pozwalających na skuteczne wywieranie wpływu.
Wyposażeniu w takie umiejętności zarówno prezesi wielkich firm, jak i szeregowi przedstawiciele mają możliwości zdobywania nowych rynków i większych zysków. Warto jednak przy tym zwrócić uwagę także na to, że wielu lekarzy jest już dawno przekonanych do danego środka.
Co za tym idzie zmiana takiego stanowisk, może wynikać wyłącznie z oczywistych korzyści dla lekarza.