Umiejętności sprzedażowe są połączeniem wielu dziedzin - to dlatego warto rozwijać się w różnych kierunkach, które spowodują zwiększenie naszych kompetencji, pozwolą na skuteczniejsze zamykanie sprzedaży oraz sprawią, że żadne pytanie klienta nas nie zdziwi.
Kompetencje miękkie
Tematy szkoleń sprzedażowych zwykle bazują na rozwoju kompetencji miękkich. Dobrzy sprzedawcy są specjalistami od sztuki przemówień i autoprezentacji, cechują się szybką reakcją na wiele czynników i odpornością na stres. Szkolenia sprzedażowe łączą te wszystkie elementy w ujęciu praktycznym, szczególnie nastawionym na rozmowy z klientem. Także psychologia wchodzi w zakres tematyki szkoleń sprzedażowych, co pozwala na zwiększenie empatii oraz rozwijanie technik manipulacyjnych, które niezwykle ważne są w pracy handlowca.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Szkolenia z negocjacji - weź udział w negocjacyjnej grze i zdobądź praktyczne umiejętności z zakresu negocjacji. Zwiększ pewność siebie, poznaj zasady komunikacji w negocjacjach i skutecznie prowadź rozmowy. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do zapoznania się z programem szkolenia z negocjacji.
Mogą Cię również zainteresować: szkolenie techniki sprzedaży, szkolenia dla sprzedawców.
Szkolenia branżowe
Poza kompetencjami miękkimi, dobry sprzedawca powinien stale rozwijać się w zakresie swojej branży, jak i dziedzin pokrewnych. Pozwala to na zdobycie wiedzy teoretycznej, dzięki której żadne pytanie klienta go nie zaskoczy. To sprawia, że sprzedawca traktowany jest również jako specjalista w swojej branży, umiejętnie rozwiewa obiekcje klientów oraz może być czynnikiem, dla którego potencjalny konsument powróci do danego handlowca.
Dobry handlowiec powinien rozwijać się w wielu dziedzinach. Umiejętności sprzedażowe polegają na połączeniu wielu nauk, w szczególności psychologicznych i nauk o zarządzaniu. Dodatkowym atutem jest rozwój naturalnych cech charakteru, które stanowią trzon sprzedaży. Sprzedawca powinien posiadać także rozległą wiedzę z zakresu funkcjonowania przedsiębiorstwa, ważnych dla klienta aspektów prawnych oraz produktów.
Nie można jednak ograniczać się do jednej firmy: handlowiec powinien także poznać wartościowe informacje na temat konkurencji, dzięki czemu będzie w stanie odeprzeć największe obiekcje klientów, które często dotyczą produktów i usług oferowanych przez inne przedsiębiorstwa działające w tej samej branży i posiadające podobną ofertę.