Employer branding – czym jest i jak go wykorzystać?

Możliwości tworzenia wizerunku firmy są bardzo szerokie. Jednym z nich jest tak zwany employer branding activities, czyli po prostu wszelkie działania, które mają na celu stworzenie pozytywnego odbioru przedsiębiorstwa jako pracodawcy. Choć dla wielu osób wciąż wydaje się to proces nic nie wnoszący do firmy, w rzeczywistości zarówno obecni pracownicy, jak i wcześniejsi kandydaci, którzy z różnych przyczyn nie zostali zatrudnieni na danym stanowisku, stanowią źródło informacji, które w różnym stopniu może wpływać na wizerunek firmy.

1 czerwca 2018
zdjęcie - Employer branding – czym jest i jak go wykorzystać?
 
Możliwości tworzenia wizerunku firmy są bardzo szerokie. Jednym z nich jest tak zwany employer branding activities, czyli po prostu wszelkie działania, które mają na celu stworzenie pozytywnego odbioru przedsiębiorstwa jako pracodawcy. Choć dla wielu osób wciąż wydaje się to proces nic nie wnoszący do firmy, w rzeczywistości zarówno obecni pracownicy, jak i wcześniejsi kandydaci, którzy z różnych przyczyn nie zostali zatrudnieni na danym stanowisku, stanowią źródło informacji, które w różnym stopniu może wpływać na wizerunek firmy.

Dlaczego więc employer branding jest tak ważny? Głównie z powodu przyszłych możliwości zatrudnienia pracowników, którzy nie zostaną odstraszeni przez osoby, które zostały źle potraktowane przez firmę. Już dziś istnieją przedsiębiorstwa, które borykają się z dużymi brakami pracowniczymi przez swoje nieodpowiednie podejście do kandydatów i pracowników.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Zarządzanie pokoleniem y – czyli jak rozmawiać z dwudziestoparolatkiem aby czuł się zmotywowany do pracy? Posiadanie w jednym zespole przedstawicieli różnych pokoleń jest wyzwaniem dla współczesnych menagerów i liderów. Szkolenie z zarządzania multigeneracyjnego pozwala bliżej przyjrzeć pokoleniom aktywnym na rynku pracy oraz dobrać odpowiedni model zarządzania do każdego z nich.


Mogą Cię również zainteresować: szkolenie z zarządzania projektami, warsztaty z komunikacji.

Ale od niego zależy także wydajność i motywacja obecnych zespołów, które nie czując się bezpiecznie w firmie mogą odejść, przejść do konkurencji lub zaniechać zaangażowania w powierzone obowiązki. Odpowiednio prowadzone działania mające podnieść morale i motywacje pracowników wpływają na całościowy wizerunek przedsiębiorstwa jako pracodawcy.

Employer branding acitivities obejmuje zarówno podejście do aktualnych pracowników (możliwość rozwoju, płaca i benefity pozapłacowe, atmosfera w firmie), jak i charakter przeprowadzanych rozmów kwalifikacyjnych. Te, które z różnych powodów nie przeszły pomyślnie, mogą być wykorzystywane jako argument dla odrzuconych kandydatów.

Jak więc się przed tym bronić? Przede wszystkim podczas rozmów kwalifikacyjnych należy kierować się profesjonalizmem, unikać pytań oceniania i dyskryminacji oraz starać się poinformować kandydatów o fakcie i powodzie odrzucenia. Te proste zasady pozwalają na zachowanie formalnych stosunków między rekruterami a kandydatami, co w konsekwencji wpływa na uniknięcie personalnych, niemiłych sytuacji i kierowanie się uczuciami przez którąś ze stron.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

21 kwietnia 2020
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
21 kwietnia 2020
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
20 kwietnia 2020
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
20 kwietnia 2020
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
20 kwietnia 2020
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.