Nadrzędnym celem każdej firmy działającej na rynku jest zysk. Niektórym wystarcza to jaki mają w danej chwili i starają się utrzymać go na podobnym poziomie w kolejnych latach, inni zaś ciągle gonią za jego maksymalizacją. Kiedy szuka się oszczędności (a jest to jedna z metod na zwiększenie zysku) pierwsze jakie przychodzą do głowy to cięcia w kosztach pracowniczych.
Ale uwaga, cięcia w etatach, oszczędzanie na rozwoju pracowników, czy zatrudnianie za najniższe wynagrodzenie może przynieść zyski tylko na krótki czas.
W dodatku powrót do dawnego stanu może narazić przedsiębiorcę na jeszcze większe koszty – odbudowanie zespołu, zgranie zabierze dość dużą ilość czasu i energii, które to można by poświęcić na inne rzeczy. Najgorzej w tym zakresie zdają się mieć firmy zajmujące się sprzedażą (segment, w którym handlują jest tu praktycznie bez znaczenia).
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Gamma – firma szkoleniowa roku.
Jak coaching wyzwala ludzki potencjał? Jak zostać liderem transformacyjnym? Jak sprawnie i skutecznie zarządzać zmianą? Co to jest flow i jak przejść od apatii do pasji? Zapraszamy na nasze szkolenia.
Zapoznaj się z całym działem szkoleń menadżerskich: szkolenie menadżerskie
Nie ma chyba takiej, która nie oferowałaby części swoich produktów po cenie zakupu lub nawet na marży ujemnej. Dotyczy to głównie produktów, które są łatwo dostępne na rynku, a w ofercie ma ich (lub im podobne) wiele innych firm. Nie ukrywajmy, potrzebne jest w takim wypadku znalezienie pomysłu na tak zwaną „dojną krowę”, czyli taki produkt, który będzie sprzedawał się na tyle dobrze, że zyski z jego sprzedaży będzie można maksymalizować przez podnoszenie marży.
Najciekawsze szkolenia dla managerów sprzedaży jakie były organizowane w zeszłym roku (według osób w nich uczestniczących) dotyczyły właśnie
niestandardowych sposobów poszukiwania właśnie takich perełek, których obecność w portfolio firmy z powodzeniem zaspokaja potrzeby firmy, pozostawiając nawet margines na poszukiwanie nowości i próby wejścia w nowe, często niszowe obszary.
Dodatkowo nie można pominąć tych szkoleń, które pokazują w jaki sposób dotrzeć do nowych odbiorców, oraz jak zarządzać zespołem sprzedawców, by ich efektywność wzrastała, ale niekoniecznie by musieli dłużej pracować (tylko wydajniej). Nie ulega bowiem wątpliwości, że jeżeli dobrego managera sprzedaży dobrze zmotywuje się na szkoleniu, będzie on w stanie tę motywacje przenieść na swój zespół.