W całym procesie zarządzania zasobami ludzkimi istnieje wiele kluczowych elementów, na które warto zwracać większą uwagę. Niewątpliwie do takich właśnie elementów należy
system oceny pracowników.
Skuteczna, dobrze przemyślana strategia oceniania pracowników może bowiem doskonale wpłynąć na motywowanie pracownika, zachęcanie do jeszcze efektywniejszej pracy, podnoszenia jego zaangażowania, jak również zachęcania do większej kreatywności w pracy.
Z kolei nieodpowiednie sposoby motywowania i oceniania pracowników mogą przyczynić się zarówno do zmniejszenia efektywności pracy, zniechęcenia pracownika do podejmowania się działań, jak również do wyobcowania i całkowitego nieangażowania się w życie przedsiębiorstwa. Zły system oceny pracownika może również okazać się przyczyną wypalenia zawodowego, czy też rezygnacji z pracy w danym przedsiębiorstwie.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Współpracuje z nami ponad stu trenerów. W 2016 roku przeszkoliliśmy ponad sześć tysięcy klientów indywidualnych i ponad tysiąc klientów instytucjonalnych. Zostaliśmy firmą szkoleniową roku. Oferujemy szkolenia dla sprzedawców, szkolenia HR i szkolenia administracja. Zapoznaj się z naszymi szkoleniami.
Właśnie z tego powodu tak istotnym jest, aby zwiększyć uwagę przywiązywaną ocenie pracownika, jego efektywności i kreatywności, jak i chęci do pracy, jakie posiada. Ważne, aby ocena pracownika obejmowała jego rozwój w przedsiębiorstwie, to co było porównane do tego, co jest teraz.
Ponadto, warto uwzględnić rozwój pracownika na danym stanowisku, sprawdzić sposób, w jaki postrzega pracę, pracodawcę, innych pracowników, jak również dowiedzieć się, jakie są zdaniem pracownika jego perspektywy w miejscu pracy.
Nie można zapominać, że ocena pracownika ma służyć przede wszystkim motywowaniu go i upewnieniu się, że rzeczywiście ma on chęć do pracy. Jeśli pracownik zgłasza jakiekolwiek problemy, warto wziąć pod uwagę możliwości zmian.
Jeśli problemy w pracy takiej osoby potwierdzane są również przez przełożonego, czasem lepiej jest podjąć trudną decyzję, np. o przeniesieniu pracownika do innych zadań, na inne stanowisko, które być może będzie bardziej odpowiadało możliwościom, umiejętnością i stanie się bardziej satysfakcjonujące dla pracownika.
Warto mieć również takie rozwiązanie na uwadze, przede wszystkim dla dobra własnego przedsiębiorstwa.