4 podstawy skutecznej sprzedaży

Każdy z nas jest sprzedawcą: niekoniecznie w momencie, w którym nawiązujemy handlowe relacje z klientem, ale również w codziennym życiu. Sprzedajemy swoje zdolności i kompetencje podczas rozmów kwalifikacyjnych, sprzedajmy również swoją osobowość każdego dnia w nawiązywaniu relacji międzyludzkich. Często w sytuacjach biznesowych nie tylko sprzedajemy towary i usługi: to od wrażenia, jakie wywrzemy na naszych klientach oraz od naszych zdolności negocjacyjnych zależy powodzenie transakcji.

     
    Każdy z nas jest sprzedawcą: niekoniecznie w momencie, w którym nawiązujemy handlowe relacje z klientem, ale również w codziennym życiu. Sprzedajemy swoje zdolności i kompetencje podczas rozmów kwalifikacyjnych, sprzedajmy również swoją osobowość każdego dnia w nawiązywaniu relacji międzyludzkich. Często w sytuacjach biznesowych nie tylko sprzedajemy towary i usługi: to od wrażenia, jakie wywrzemy na naszych klientach oraz od naszych zdolności negocjacyjnych zależy powodzenie transakcji. Choć techniki sprzedaży i negocjacji są bardzo różne, z pewnością podstawę sukcesu stanowią cztery proste elementy.

    1. Nie bądź nachalny! Nikt nie lubi osób, które nie potrafią zrozumieć słowa "nie". Niestety, wciąż są przedsiębiorstwa, które gloryfikują nastawienie do natrętnej i nachalnej sprzedaży "mimo wszystko". To postawa, która może odnieść krótkofalowy sukces, częściej jednak spotyka się odmową przez konsumentów oraz uniemożliwia nawiązanie trwałych relacji.

    2. Traktuj klientów indywidualnie. Każdy z nas ma inne potrzeby i wymagania: także w stosunku do zakupywanych towarów i usług. Traktowanie klienta indywidualnie pomaga nam w doborze odpowiednich technik sprzedażowych, ale również stawia nas na miejscu doradcy, który zadba o jego potrzeby i pomoże w wyborze korzystnej oferty.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Jeśli chcesz ulepszyć swoje zdolności negocjacyjne, przejąć kontrolę nad rozmową oraz czuć się pewnie podczas prowadzenia negocjacji handlowych,  zapraszamy do udziału w szkoleniach z negocjacji, finalizacji sprzedaży, szkoleniach handlowych.

    3. Mów i słuchaj. Niestety, wielu sprzedawców skupia się na mówieniu - to duży błąd! Choć do niedawna panowało przekonanie, że dobry sprzedawca potrafi "przegadać" każdego, dziś wiemy, że najlepsze wyniki odnoszą ci, którzy potrafią słuchać, są empatyczni i podchodzą do transakcji jak do przyjemnej rozmowy, z której obie strony mogą wyciągnąć wymierne korzyści.

    4. Bądź zaangażowany. Zaangażowanie jest podstawą każdej sprzedawcy: każdy z nas kiedyś przeżył rozmowę (biznesową lub prywatną), podczas której druga strona nie była zbytnio zainteresowana dialogiem. Brak zaangażowania wyczuwa się od razu, a to właśnie to często uniemożliwia dokończenie transakcji.

    Techniki sprzedaży i negocjacji mogą być różne: jednak te cztery kroki są podstawą do wypracowania własnych metod, które sprawią, że każdy sprzedawca będzie miał szanse odnieść sukces i nawiązać trwałe, pozytywne i długotrwałe relacje z klientami.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.