Jeżeli firma w końcu zaczęła przynosić zyski, podźwignęła się po ciężkim kryzysie lub wręcz weszła na nowe, innowacyjne rynki może się przydarzyć, że będzie to zauważone przez różne instytucje branżowe. Niektóre z nich w trakcie roku rozpisują konkursy, prowadzą rankingi, czy przyznają wszelkiej maści certyfikaty (za niektóre nota bene trzeba zapłacić).
Jeżeli dana firma zostanie zauważona i wyróżniona jakimś tytułem może się to wiązać z udziałem w wielkiej gali, podczas której wręczona zostanie nagroda.
Zwyczajowo podczas tego typu imprez konieczne jest wygłoszenie krótszej lub dłuższej mowy.
Osoby, które nie są urodzonymi mówcami, nie mają takiego poziomu charyzmy, czy są zwyczajnie nieśmiałe mogą mieć z tym niejaki problem. Jak w większości sytuacji rozwiązań jest kilka – można przeczytać jedną lub więcej książek, jakie zostały na ten temat napisane, można poprosić o pomoc zaufaną osobę, można także zainwestować w odpowiednie szkolenie.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź umiejętności i narzędzia potrzebne do efektywnego zarządzania zespołem.Zobacz szkolenia:
Wystąpienia publiczne niestety (dla osób nieśmiałych) są nierozerwalnie związane z prowadzeniem firmy.
Nie zawsze musi to być wielka przemowa, również sam udział w przyjęciu, czy konferencji i nawiązywanie kontaktów biznesowych z osobami zupełnie nieznanymi można zaliczać do kategorii wystąpień publicznych (a przynajmniej wymagają one takich samych cech osobowości lub umiejętności).
Zarówno bowiem przy przemówieniach, jak i mniej formalnych kontaktach to pierwsze wrażenie, przykuwanie uwagi, czy choćby stosowność stroju do okazji najczęściej decyduje o sukcesie lub niepowodzeniu.
Oczywiście nie jest to tak, że tego pierwszego złego wrażenia nie da się zatrzeć, wymaga to jednak dużego nakładu sił i pracy, często także kosztów.
Pamiętać także należy, że zła opinia rozchodzi się szybciej i zatacza większe kręgi niż nawet jak najbardziej pochlebna ocena. Szkolenie, które pozwoli zdobyć niezbędne narzędzia do autoprezentacji zatem jest nie tylko tańszym sposobem wykreowanie swojej marki (a poprzez markę szefa także dobrej opinii o firmie), ale również dobrą okazją do nawiązania kontaktów biznesowych.