5 technik negocjacji, które powinien znać każdy sprzedawca

Skuteczne oraz w pełni owocne negocjowanie w ogromnej mierze zależy od znajomości poszczególnych technik negocjowania. Każdy doświadczony handlowiec doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że wybór taktyki powinien być zawsze odpowiednio dostosowany do okoliczności oraz rodzaju rozmów.

23 marca 2020
zdjęcie - 5 technik negocjacji, które powinien znać każdy sprzedawca

5 technik negocjacji, które powinien znać każdy sprzedawca

Skuteczne oraz w pełni owocne negocjowanie w ogromnej mierze zależy od znajomości poszczególnych technik negocjowania. Każdy doświadczony handlowiec doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że wybór taktyki powinien być zawsze odpowiednio dostosowany do okoliczności oraz rodzaju rozmów. Aby być skutecznym negocjatorem niezbędne są profesjonalne szkolenia dla handlowców oraz szkolenia negocjacje prowadzone przez doświadczonych oraz kompetentnych w tym zakresie trenerów.

Szkolenia otwarte Warszawa – z zakresy technik negocjacji

Dziś żaden handlowiec nie jest w stanie być dobrym negocjatorem bez znajomości poszczególnych technik negocjowania. Tylko bowiem posiadanie szerokiej wiedzy w tym zakresie pozwala na przeprowadzanie w pełni korzystnych negocjacji. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom poszczególnych handlowców poszczególne firmy szkoleniowe oferują wysokiej jakości szkolenia w tym zakresie.

Poszczególne szkolenia negocjacje oraz szkolenia dla handlowców poruszają rozległą wiedzę w tym zakresie. Wszyscy uczestnicy podczas szkoleń mogą pozyskać szeroką wiedzę na temat technik negocjacyjnych. Wśród wielu popularnych technik negocjacyjnych można wymienić następujące:

Zdechła ryba

Technika ta bazuje na oferowaniu ustępstw, które to niewiele kosztują negocjatora, a w oczach partnera biznesowego uchodzą za poważny kompromis.

Dobry glina, zły glina

Stosowanie tego typu taktyki jest znane z filmów detektywistycznych podczas których to osoba podejrzana składa zeznania w obecności dwóch stróżów prawa. Jeden z nich to zły policjant, który jest nieprzyjemny, agresywny oraz nastawiony konfrontacyjnie, a drugi to tak zwana dobry glina który dokładnie słucha, wyraża zrozumienie oraz oferuje ochronę przed tym złym. Dzięki takiemu zachowaniu buduje on relacje pozwalające na uzyskanie zeznań.

Obietnice w raju

Taktyka ta oparta na obiecywaniu przez negocjatora korzyści, które to będą miały miejsce w przyszłości. W zamian za to uzyskuje on ustępstwa w obecnej chwili. Istotą tego typu negocjacji jest to, że obietnice nie poparte żadną umową oraz zazwyczaj są one niespełniane.

Rambo negocjacje

Tego typu negocjacje mają miejsce wówczas, gdy jedna z negocjujących stron jest dominująca, roszczeniowa oraz agresywna i w związku z tym nie pozostawia żadnego wyboru drugiej stronie.

Rosyjski front

To negocjacje podczas których dany negocjator pokazuje drugiej stronie dwa możliwe scenariusze, a oba z nich nie są zbytnio korzystne. Niemniej partner negocjacyjny jest postawiony wobec dwóch niekoniecznie intratnych opcji i ma prawo do wskazania tej, która jest dla niego lepsza.

To tylko niektóre ze znanych technik negocjacyjnych. Aby szerzej zapoznać się z wieloma innymi warto wziąć udział w profesjonalnych szkoleniach z dziedziny negocjacji.
 

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

28 lipca 2022
Praca sprzedawcy jest wymagająca, bo częściej ponosimy porażkę niż wygraną, ale na tej bazie buduje się sukces. Jak sobie z nimi radzić?
27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.