Wywieranie wpływu na ludzi to bardzo popularne zjawisko, z jakiego możliwe nie do końca zdajemy sobie sprawę. Mowa tutaj o swego rodzaju manipulacjach psychologicznych, które to dążą do uzyskania określonego stanu. W większości przypadków wiąże się to z odpowiednimi sterowaniem oponentem, tak by ten myślał że podjęte decyzje wynikały z jego własnej inicjatywy. W efekcie dąży do do kilku skutków.
Jednym z nich jest osiągnięcie założonego przez nas celu, który to niekoniecznie musi pokrywać się z intencjami osoby zmanipulowanej. Po drugie jest to znakomity przykład zwiększenia efektywności np. wśród pracowników. Jednym z najznakomitszych znawców w tej dziedzinie jest autor książki pt.
Wywieranie wpływu na ludzi, Robert Cialdini. Opisuje on w niej
potęgę psychologii perswazji, która to ma zastosowanie w wielu dziedzinach naszego życia, zaś w przypadku działalności gospodarczej może przynieść nam liczne korzyści, pod warunkiem, że wiemy jak odpowiednio ją wykorzystać i zastosować. Opisywane są w tej książce rożne techniki jakie można wykorzystać, w prowadzeniu własnego przedsiębiorstwa.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak pracować z trudnym klientem? Co to jest Seek&sale training i jak zostać hunterem sprzedaży? Jak skutecznie negocjować. Jak radzić sobie z psychomanipulacją w biznesie? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe.
Zapraszamy.
Jednym z znamienitych przykładów jest zastosowanie techniki odwzajemniania się, która to nawiązuje do potrzeby odwdzięczenia się za przysługę, którą wyświadczył nam ktoś inny. Takie działania mają ogromne znaczenie dla zwiększenia efektywność funkcjonowania przedsiębiorstwa, jak i zwiększenia uzyskiwanego wyniku finansowego. Jakby więc na to nie spojrzeć bardzo dobrym pomysłem jest skorzystanie z możliwości ich poznania, by w ten sposób módź je wykorzystać do swoich indywidualnych potrzeb.
Wywieranie wpływu na ludzi jeśli jest poprowadzone w odpowiedni i umiejętny sposób wcale nie wiąże się ze zmuszaniem ich do rzeczy, które nie chcą zrobić. Tak naprawdę, w wielu przypadkach jest to wpływ na nich tak by robili to o czym mówią, a nie by po np. obiecaniu jakieś sytuacji później od niej uciekali. Takie działania są bardzo pomocne, w szczególności gdy np. planujemy zwiększyć wydajność, sprzedaż, czy też efektywność pracy.