5 zasad prawidłowej obsługi klienta

Szkolenia z obsługi klienta podkreślają zawsze istotność prawidłowej obsługi klienta. Nikogo nie trzeba chyba przekonywać o tym, jak bardzo jest ona ważna.

zdjęcie - (the_title())

     

    Szkolenia z obsługi klienta podkreślają zawsze istotność prawidłowej obsługi klienta. Nikogo nie trzeba chyba przekonywać o tym, jak bardzo jest ona ważna. Nieprawidłowa obsługa klienta może zniechęcić klientów do korzystania z naszych usługi i przyczynić się do bardzo niekorzystnej opinii firmy w internecie i wśród klientów. Jakie są cechy idealnej obsługi klienta?

    1. Komunikacja wielokanałowa

    W dzisiejszych czasach nie wystarczy jeden sposób, aby skutecznie docierać do klientów. Telefon, telewizja, internet, rozmowy w biurze - tylko połączenie wszystkich możliwych metod może przynieść prawdziwy sukces. Wymagania klientów są coraz większe - oczekują oni, że będą mogli kontaktować się z biurem obsługi klienta wybranym przez siebie kanałem, w zależności od tego, jaki kanał najbardziej im odpowiada.

    2. Indywidualne podejście do klienta

    Klienci nie chcą, aby za każdym razem ich sprawami zajmowała się inna osoba, co wymusza na nich konieczność tłumaczenia i wyjaśniania tej samej sytuacji wiele razy. Oczekują, że firma podejdzie do nich indywidualnie i zaproponuje najlepsze z możliwych rozwiązanie - nie takie, które wpisuje się w schemat, proponowany każdemu z klientów. Brak indywidualnego traktowania jest przez wielu klientów uważany za szczególnie irytujące i zniechęcające zachowanie firmy.

    3. Uprzejmość, życzliwość i szacunek

    Dobre maniery i uprzejmość mają ogromne znaczenie. Osoby odpowiedzialne za kontakt z klientami nie mogą zachowywać się niekulturalnie, odzywać się obraźliwie lub też nie umieć korzystać ze zwrotów grzecznościowych. To niewielka rzecz, która może jednak robić ogromną różnicę. Nieuprzejma obsługa to jeden z głównych powodów negatywnych opinii wystawianych danej firmie.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.

    Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.

    4. Szybkie reakcje

    Klienci są niecierpliwi i nienawidzą czekać. To właśnie dlatego obsługa klienta musi działać szybko i skutecznie. Wszystkie maile, które zostaną otrzymane od klientów, powinny zostać jak najszybciej przeczytane. Odpowiedzi należy udzielać tak szybko, jak to tylko możliwe - podobnie wygląda sprawa w przypadku rozwiązywania problemów klientów.

    5. Udzielanie konkretnych informacji

    Nic nie irytuje klientów bardziej, niż niekompetentni pracownicy. Warto zadbać o to, aby ci, którzy rozwiązują problemy klientów, potrafili udzielać rzeczowych, jednoznacznych odpowiedzi i wiedzieli w jaki sposób się zachować.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.