Sprzedaż narracyjna

Sprzedaż narracyjna

Sprzedaż narracyjna – w online sprzedaje się opowieściami

Szkolenia sprzedażowe
Opowiadanie  historii jest najbardziej skutecznym sposobem, aby umieszczać pomysły w dzisiejszym świecie

Zdalnie – poprzez telefon, videospotkanie sprzedaje się opowieściami. Brak bezpośredniej bliskości można zniwelować „zabierając” klienta poprzez opowiedzianą historię w taki scenariusz, który jest nam potrzebny sprzedażowo. Uruchamiamy wyobraźnię rozmówcy i tworzymy więź, która w kontakcie zdalnym początkowo, z natury rzeczy, nie istnieje ponieważ technologia tworzy dystans psychologiczny.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia otwartego. Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia online. Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Fundamentem każdej transakcji jest zaufanie. Klient niemający zaufania do sprzedawcy nigdy się przed nim do końca nie otworzy. Będzie opowiadał o swoich oczekiwaniach wyłącznie na bezpiecznym biznesowym poziomie, nie będzie natomiast mówił o potrzebach osobistych, o problemach, których znajomość może być kluczowa z punktu widzenia sprzedaży.
 
Zaufanie jest również bazą skutecznej perswazji. Klient, który nie wierzy w czystość intencji sprzedawcy, zawsze będzie odporny na przedstawioną przez niego argumentację. Według Stephena Coveya, twórcy „7 nawyków skutecznego działania”, jednym z kluczowych czynników budowania zaufania są odpowiednie kompetencje sprzedawcy. Sprzedaż poprzez narrację (czyli sprzedaż narracyjna) to jedna z kluczowych kompetencji, która buduje relację opartą na zaufaniu.
 
Narracyjny System Sprzedaży® to zestaw narzędzi sprzedażowych bazujących na neurolingwistyce, inteligencji emocjonalnej i psychologii komunikacji. NSS® wykorzystuje w komunikacji z Klientem schemat narracyjny, który dzięki swojej neurolingwistycznej konstrukcji umożliwia ominięcie „antysprzedażowego mechanizmu obronnego” Klienta i adresuje przekaz bezpośrednio do mózgu emocjonalnego.

Dodatkowo wykorzystywane w NSS® nowoczesne techniki sprzedaży oraz kroki pozwalają budować w oczach Klienta wizerunek osoby godnej zaufania i kierującej się określonymi wartościami, na bazie których Klient może opierać swoje zaufanie.


Zdalnie – poprzez telefon, videospotkanie sprzedaje się opowieściami. Brak bezpośredniej bliskości można zniwelować „zabierając” klienta poprzez opowiedzianą historię w taki scenariusz, który jest nam potrzebny sprzedażowo. Uruchamiamy wyobraźnię rozmówcy i tworzymy więź, która w kontakcie zdalnym początkowo, z natury rzeczy, nie istnieje ponieważ technologia tworzy dystans psychologiczny.

Warto pamiętać, że fundamentem każdej transakcji jest zaufanie. Klient niemający zaufania do sprzedawcy nigdy się przed nim do końca nie otworzy. Będzie opowiadał o swoich oczekiwaniach wyłącznie na bezpiecznym biznesowym poziomie, nie będzie natomiast mówił o potrzebach osobistych, o problemach, których znajomość może być kluczowa z punktu widzenia sprzedaży.
 
Zaufanie jest również bazą skutecznej perswazji. Klient, który nie wierzy w czystość intencji sprzedawcy, zawsze będzie odporny na przedstawioną przez niego argumentację. Według Stephena Coveya, twórcy „7 nawyków skutecznego działania”, jednym z kluczowych czynników budowania zaufania są odpowiednie kompetencje sprzedawcy. Sprzedaż poprzez narrację (czyli sprzedaż narracyjna) to jedna z kluczowych kompetencji, która buduje relację opartą na zaufaniu.

2 spotkania online – 4 x45min w formule interaktywnego treningu

Fundamentem każdej transakcji jest zaufanie. Klient niemający zaufania do sprzedawcy nigdy się przed nim do końca nie otworzy. Będzie opowiadał o swoich oczekiwaniach wyłącznie na bezpiecznym biznesowym poziomie, nie będzie natomiast mówił o potrzebach osobistych, o problemach, których znajomość może być kluczowa z punktu widzenia sprzedaży.
 
Zaufanie jest również bazą skutecznej perswazji. Klient, który nie wierzy w czystość intencji sprzedawcy, zawsze będzie odporny na przedstawioną przez niego argumentację. Według Stephena Coveya, twórcy „7 nawyków skutecznego działania”, jednym z kluczowych czynników budowania zaufania są odpowiednie kompetencje sprzedawcy. Sprzedaż poprzez narrację (czyli sprzedaż narracyjna) to jedna z kluczowych kompetencji, która buduje relację opartą na zaufaniu.
 
Narracyjny System Sprzedaży® to zestaw narzędzi sprzedażowych bazujących na neurolingwistyce, inteligencji emocjonalnej i psychologii komunikacji. NSS® wykorzystuje w komunikacji z Klientem schemat narracyjny, który dzięki swojej neurolingwistycznej konstrukcji umożliwia ominięcie „antysprzedażowego mechanizmu obronnego” Klienta i adresuje przekaz bezpośrednio do mózgu emocjonalnego.

Dodatkowo wykorzystywane w NSS® nowoczesne techniki sprzedaży oraz kroki pozwalają budować w oczach Klienta wizerunek osoby godnej zaufania i kierującej się określonymi wartościami, na bazie których Klient może opierać swoje zaufanie.



PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

  1. Wprowadzenie do narracji
  • Czym jest narracja?
  • Różnice pomiędzy sprzedażą narracyjną a klasyczną
    • Sprzedaż oparta o rozwiązanie i cechy produktu
    • Sprzedaż oparta o zaufanie i budowanie więzi / relacji
  • Podstawy skuteczności sprzedaży narracyjnej
    • Podstawy biologiczne – mózg emocjonalny
    • Podstawy relacyjne
    • Podstawy wynikające ze zmiany specyfiki i profilu współczesnego klienta
    • Podstawy wynikające ze specyfiki współczesnego rynku

  1. Konstrukcja narracji
  • Zasada K S R
    • Kontekst
    • Sytuacja
    • Rozwiązanie
  • Elementy narracji
    • Bohater
    • Antagonista
    • Pasja
    • Świadomość rozwiązania
    • Transformacja / Zmiana
    • Stopień nasilenia poszczególnych elementów narracji w zależności od obranego celu

  1. Narracja w praktyce
  • 3 warianty narracji
    • 1 minutowa – podstawowa opowieść
    • Opowieść rozbudowana – wykorzystywana podczas prezentacji bądź mniej formalnej części rozmowy biznesowej
  • Zasady tworzenia narracji
    • Nie ucz się historii na pamięć
    • Ciesz się swoją historią
    • Napełnij narrację emocjami
    • Ćwicz narrację – wielokrotnie opowiedziana zyska na wiarygodności i pozwoli opanować stres

  1. Dopasowanie zwartości narracji do preferencji interakcyjnych odbiorcy
  • Typologia preferencji interakcyjnych
  • Sposoby identyfikacji poszczególnych typów preferencji
  • Elementy uzupełniające narrację w zależności od typu preferencji
    • Elementy emocjonalne
    • Elementy ekspresyjne
    • Elementy informacyjne
    • Elementy przyczynowe
    • Elementy interakcyjne
    • Elementy społeczne
    • Elementy celowości
    • Elementy drążeniowe
  • Zasady wykorzystania elementów uzupełniających

  1. Typy narracji perswazyjnych
  • Narracja – „Kim jestem” - otrzymujemy bliskość
  • Narracja – „Dlaczego tu jestem” - bezpieczeństwo
  • Narracja – „Jakie są moje wartości” - w ten sposób budujemy zaufanie
  • Narracja – „Ucząca”
  • Narracja – „Prezentacja korzyści / wartości z produktu / rozwiązania„
  • Narracja – „Wiem co myślisz – pokonywanie obiekcji” - brak wątpliwości

  1. Wykorzystanie narracji w badaniu potrzeb i budowania relacji
  • Jak wykorzystać narracje w procesie badania potrzeb klienta
  • Techniki „zachęcające” klienta do dzielenia się swoimi własnymi opowieściami
  • Wykorzystanie narracje w budowaniu długofalowych relacji z klientem

  1. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków
  • Karta ssc
    • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
    • Stop – jakich zachowań pozbywamy się
    • Continue – jakie zachowania kontynuujemy
  • Wnioski
    • Na poziomie osobistym
    • Na poziomie negocjacyjnym

1. Dlaczego narracja to dobry pomysł w świecie cyfrowym i zdalnym?

  • Czym jest narracja?
  • Podstawy skuteczności sprzedaży narracyjnej
    • Podstawy biologiczne – mózg emocjonalny
    • Podstawy relacyjne
    • Podstawy wynikające ze zmiany specyfiki i profilu współczesnego klienta
    • Podstawy wynikające ze specyfiki współczesnego rynku
  • Dystans psychologiczny i bliskość cyfrowa – jak tym zarządzić poprzez narrację?

2. Konstrukcja narracji

  • Zasada K S R
    • Kontekst
    • Sytuacja
    • Rozwiązanie

  • Elementy narracji
    • Bohater
    • Antagonista
    • Pasja
    • Świadomość rozwiązania
    • Transformacja / Zmiana
    • Stopień nasilenia poszczególnych elementów narracji w zależności od obranego celu

3. Narracja w praktyce (przez telefon, video)

  • 3 warianty narracji
    • 1 minutowa – podstawowa opowieść
    • Opowieść rozbudowana – wykorzystywana podczas prezentacji bądź mniej formalnej części rozmowy biznesowej

  • Zasady tworzenia narracji
    • Nie ucz się historii na pamięć
    • Ciesz się swoją historią
    • Napełnij narrację emocjami
    • Ćwicz narrację – wielokrotnie opowiedziana zyska na wiarygodności i pozwoli opanować stres

4. Dopasowanie zwartości narracji do preferencji interakcyjnych odbiorcy i kanału komunikacji (spotkanie bezpośrednie, online, telefon)

  • Typologia preferencji interakcyjnych
  • Sposoby identyfikacji poszczególnych typów preferencji
  • Elementy uzupełniające narrację w zależności od typu preferencji
    • Elementy emocjonalne
    • Elementy ekspresyjne
    • Elementy informacyjne
    • Elementy przyczynowe
    • Elementy interakcyjne
    • Elementy społeczne
    • Elementy celowości
    • Elementy drążeniowe

  • Zasady wykorzystania elementów uzupełniających

5. Typy narracji perswazyjnych

  • Narracja – „Kim jestem” - otrzymujemy bliskość
  • Narracja – „Dlaczego tu jestem” - bezpieczeństwo
  • Narracja – „Jakie są moje wartości” - w ten sposób budujemy zaufanie
  • Narracja – „Ucząca”
  • Narracja – „Prezentacja korzyści / wartości z produktu / rozwiązania„
  • Narracja – „Wiem co myślisz – pokonywanie obiekcji” - brak wątpliwości

  1. Wprowadzenie do narracji
  • Czym jest narracja?
  • Różnice pomiędzy sprzedażą narracyjną a klasyczną
    • Sprzedaż oparta o rozwiązanie i cechy produktu
    • Sprzedaż oparta o zaufanie i budowanie więzi / relacji
  • Podstawy skuteczności sprzedaży narracyjnej
    • Podstawy biologiczne – mózg emocjonalny
    • Podstawy relacyjne
    • Podstawy wynikające ze zmiany specyfiki i profilu współczesnego klienta
    • Podstawy wynikające ze specyfiki współczesnego rynku

  1. Konstrukcja narracji
  • Zasada K S R
    • Kontekst
    • Sytuacja
    • Rozwiązanie
  • Elementy narracji
    • Bohater
    • Antagonista
    • Pasja
    • Świadomość rozwiązania
    • Transformacja / Zmiana
    • Stopień nasilenia poszczególnych elementów narracji w zależności od obranego celu

  1. Narracja w praktyce
  • 3 warianty narracji
    • 1 minutowa – podstawowa opowieść
    • Opowieść rozbudowana – wykorzystywana podczas prezentacji bądź mniej formalnej części rozmowy biznesowej
  • Zasady tworzenia narracji
    • Nie ucz się historii na pamięć
    • Ciesz się swoją historią
    • Napełnij narrację emocjami
    • Ćwicz narrację – wielokrotnie opowiedziana zyska na wiarygodności i pozwoli opanować stres

  1. Dopasowanie zwartości narracji do preferencji interakcyjnych odbiorcy
  • Typologia preferencji interakcyjnych
  • Sposoby identyfikacji poszczególnych typów preferencji
  • Elementy uzupełniające narrację w zależności od typu preferencji
    • Elementy emocjonalne
    • Elementy ekspresyjne
    • Elementy informacyjne
    • Elementy przyczynowe
    • Elementy interakcyjne
    • Elementy społeczne
    • Elementy celowości
    • Elementy drążeniowe
  • Zasady wykorzystania elementów uzupełniających

  1. Typy narracji perswazyjnych
  • Narracja – „Kim jestem” - otrzymujemy bliskość
  • Narracja – „Dlaczego tu jestem” - bezpieczeństwo
  • Narracja – „Jakie są moje wartości” - w ten sposób budujemy zaufanie
  • Narracja – „Ucząca”
  • Narracja – „Prezentacja korzyści / wartości z produktu / rozwiązania„
  • Narracja – „Wiem co myślisz – pokonywanie obiekcji” - brak wątpliwości

  1. Wykorzystanie narracji w badaniu potrzeb i budowania relacji
  • Jak wykorzystać narracje w procesie badania potrzeb klienta
  • Techniki „zachęcające” klienta do dzielenia się swoimi własnymi opowieściami
  • Wykorzystanie narracje w budowaniu długofalowych relacji z klientem

  1. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków
  • Karta ssc
    • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
    • Stop – jakich zachowań pozbywamy się
    • Continue – jakie zachowania kontynuujemy
  • Wnioski
    • Na poziomie osobistym
    • Na poziomie negocjacyjnym

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1
Przeszkoliliśmy ponad 80 tys. pracowników sprzedaży, handlowców, KAM’ów i konsultantów.
2
Ponad 7000 sprzedawców uczestniczyło w naszych formatach online (warsztaty online, webinary, indywidualne sesje rozwojowe online).
3
Średni wzrost sprzedaży / parametrów sprzedaży naszych szkoleń wynosi 12%.
4
Trenerzy Gammy są skuteczni łącząc bogate doświadczenie na stanowiskach sprzedażowych z wysokimi umiejętnościami trenerskimi.
Naukowcy z University of Illinois udowodnili, że zastosowanie techniki narracyjnej może zwiększyć sprzedaż aż o 27 proc.
Szkolenie związane z:
  • nowoczesne techniki sprzedaży
  • sprzedaż narracyjna

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • wzrost wskaźników biznesowych dzięki większej efektywności każdego członka zespołu sprzedażowego
  • wzmocnienie dobrego wizerunku firmy na rynku (jako grupy profesjonalistów)
  • utrzymanie wyników sprzedaż na konkurencyjnym rynku
  • doskonalenie umiejętności pracowników działu handlowego

 

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • nabycie umiejętności stosowania narzędzi pozwalających zarówno skuteczniej budować relację z klientem, jak i ułatwiających budowanie relacji na polu prywatnym
  • nabycie wiedzy i umiejętności tworzenia własnego „lobby” w firmie Klienta (wpływ na grupę decyzyjną)
  • rozwój osobisty poprzez poznanie nowych technik komunikacyjnych

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • większa liczba nowych Klientów
  • możliwość przejęcia Klienta związanego dotychczas z naszą konkurencją
  • większa skuteczność sprzedażowa – wymierne rezultaty finansowe
  • optymalizacja czasu trwania procesu sprzedaży – oszczędności czasu maksymalizacja przychodów
  • wyższa motywacja wewnętrzna dzięki większej skuteczności w sprzedaży
  • rozwój kompetencji sprzedażowych w ramach koncepcji mistrzostwa sprzedażowego – przełożenie na wzrost efektywności w sprzedaży
Sprzedaż narracyjna

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Justyna Mejłun

Project Manager
tel. kom:. +48 783 682 017

j.mejlun@projektgamma.pl
Justyna Mejłun
Preferuję kotakt:

Patrycja Michałowska

Front Desk Manager
tel. kom.: 505 273 550


biuro@projektgamma.pl
Patrycja Michałowska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.
Dostępne formaty szkoleniowe:

Justyna Mejłun

Project Manager
tel. kom:. +48 783 682 017

j.mejlun@projektgamma.pl
Justyna Mejłun
Preferuję kotakt:

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia sprzedażowe

Wersja online: Obsługa klienta – nowoczesny i tradycyjny klient w okresie wzmożonego stresu społecznego
Pandemia to czas wyzwań dla osób obsługujących klienta. Wszyscy wokół nas odczuwają wyższy poziom stresu, lęku – nie bardzo jest kogo o to obwinić. Inaczej w tej sytuacji będzie zachowywał się tzw. nowoczesny klient a inaczej tradycyjny. Z każdym z nich inne techniki obsługowe i komunikacyjne będą skuteczne.
2021-10-28
28 października 2021 -29 października 2021
2021-10-29
Szkolenie online Szkolenie online
Wersja online: Podstawowe technik sprzedaży + sprzedaż zdalna (telefon, video)
Niby wszyscy znają podstawowe techniki sprzedaży , ale rzadko je stosują. Nie rozpoznają potrzeb, argumenty nie przyjmują formy korzyści, nie potrafią obronić ceny danego produktu czy usługi. Jednocześnie umiejętne ich stosowanie oraz dobre szkolenie ze sprzedaży mocno wpływa na sprzedaż. Szkolenie zawiera moduł dostosowawczy do warunków online.
2021-11- 8
8 listopada 2021 - 9 listopada 2021
2021-11- 9
Szkolenie online Szkolenie online
9 grudnia 2021 -10 grudnia 2021
Szkolenie online
Wersja online: Trening negocjacji online
Każdy kryzys to z jednej strony presja na cyfry, a z drugiej ogromna szansa. Szansa dla wszystkich tych, którzy w porę zrozumieją, że dawne sposoby działania przestały być skuteczne. Dziś wygrywają na rynku ci, którzy rozumieją specyfikę biznesu klienta oraz jego samego jako osobę poddaną presji.
2021-11-25
25 listopada 2021 -26 listopada 2021
2021-11-26
Szkolenie online Szkolenie online

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia sprzedażowe

Wersja online: Obsługa klienta – nowoczesny i tradycyjny klient w okresie wzmożonego stresu społecznego
Pandemia to czas wyzwań dla osób obsługujących klienta. Wszyscy wokół nas odczuwają wyższy poziom stresu, lęku – nie bardzo jest kogo o to obwinić. Inaczej w tej sytuacji będzie zachowywał się tzw. nowoczesny klient a inaczej tradycyjny. Z każdym z nich inne techniki obsługowe i komunikacyjne będą skuteczne.
2021-10-28
28 października 2021 -29 października 2021
2021-10-29
Szkolenie online Szkolenie online
Wersja online: Podstawowe technik sprzedaży + sprzedaż zdalna (telefon, video)
Niby wszyscy znają podstawowe techniki sprzedaży , ale rzadko je stosują. Nie rozpoznają potrzeb, argumenty nie przyjmują formy korzyści, nie potrafią obronić ceny danego produktu czy usługi. Jednocześnie umiejętne ich stosowanie oraz dobre szkolenie ze sprzedaży mocno wpływa na sprzedaż. Szkolenie zawiera moduł dostosowawczy do warunków online.
2021-11- 8
8 listopada 2021 - 9 listopada 2021
2021-11- 9
Szkolenie online Szkolenie online
9 grudnia 2021 -10 grudnia 2021
Szkolenie online
Wersja online: Trening negocjacji online
Każdy kryzys to z jednej strony presja na cyfry, a z drugiej ogromna szansa. Szansa dla wszystkich tych, którzy w porę zrozumieją, że dawne sposoby działania przestały być skuteczne. Dziś wygrywają na rynku ci, którzy rozumieją specyfikę biznesu klienta oraz jego samego jako osobę poddaną presji.
2021-11-25
25 listopada 2021 -26 listopada 2021
2021-11-26
Szkolenie online Szkolenie online

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.