Asertywność w komunikacji.

Z pewnością każdy z nas wie, jak ważną rolę w życiu każdego człowieka odgrywa komunikacja interpersonalna, czyli wzajemne przekazywanie informacji między jednostkami. Życie bez niej byłoby utrudnione lub może nawet niemożliwe. Niemniej jednak człowiek jest istotą społeczną i często bywa narażony na przeróżne czynniki zewnętrzne, które utrudniają proces komunikacji.

13 grudnia 2018
zdjęcie - Asertywność w komunikacji.

 

Z pewnością każdy z nas wie, jak ważną rolę w życiu każdego człowieka odgrywa komunikacja interpersonalna, czyli wzajemne przekazywanie informacji między jednostkami. Życie bez niej byłoby utrudnione lub może nawet niemożliwe.

Niemniej jednak człowiek jest istotą społeczną i często bywa narażony na przeróżne czynniki zewnętrzne, które utrudniają proces komunikacji. Mowa tu o wszechobecnym stresie, nadmiarze obowiązków i innych trudnych sytuacjach.

Dlatego też tak ważna jest asertywność w komunikacji, czyli bezproblemowe wyrażanie własnych odczuć i opinii, a także umiejętność postawienia na tak zwanym "swoim", czy bronienie własnych interesów w zgodzie i bez krzywdzenia innych osób.

Na ogół nie ma się jednak czym martwić, gdyż istnieje wiele sprawdzonych technik asertywnej komunikacji, które nauczą Cię bezproblemowego i bezkonfliktowego porozumiewania się z innymi ludźmi.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Zapraszamy na kurs asertywności. Dowiesz się na nim, m. in.: jakie są umiejętności asertywne, jak radzić sobie z manipulacją i agresją, jaki jest związek pomiędzy poczuciem własnej wartości z postawą asertywną. Zobacz również warsztaty z komunikacji interpersonalnej oraz szkolenia z efektywności osobistej.

Pierwszą zasadą jest mówienie w prosty bezpośredni sposób, we własnym imieniu, tak aby osoba, z którą prowadzimy dyskusję nie miała wątpliwości co do tego, czego potrzebujesz, co czujesz, o czym myślisz.

Ponadto należy też zwrócić uwagę na punkt widzenia drugiej strony i starać się zrozumieć jej oczekiwania. Co więcej, jeśli bardzo ci na czymś zależy, musisz umiejętnie stać się pewniejszym siebie i położyć delikatny nacisk na swoją prośbę.

Nie bój się także poprosić o czas, który może stać się dla Ciebie kluczowym w kwestii rozwiązania jakiegoś problemu. Chwila na zastanowienie i przemyślenie sprawy czasem bywa potrzebna, by zebrać myśli i skupić się na nowych argumentach.

Ciekawym, choć dość kontrowersyjnym pomysłem jest również powtarzanie "w kółko" tego samego zdania, tj. umiejętne wplatanie go do rozmowy. W tym przypadku Twój rozmówca nie będzie miał wątpliwości co do tego, czy mówisz o danej sprawie poważnie i czy jest ona dla Ciebie naprawdę istotna. Jak zwykło się mówić- "kropla drąży skałę ".

Warto znać tych kilka prostych zasad, by bezproblemowo komunikować się oraz rozwiązywać nawet te najtrudniejsze konflikty.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

21 kwietnia 2020
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
21 kwietnia 2020
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
20 kwietnia 2020
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
20 kwietnia 2020
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
20 kwietnia 2020
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.