Cechy sprzedawcy zapewniające efektywniejszą sprzedaż

Jak pokazują dane statystyczne bazujące na rozmaitych badaniach marketingowych jedynie niespełna 2 % wszystkich sprzedaży następuje przy pierwszym bezpośrednim spotkaniu sprzedawcy z klientem.

21 lipca 2017
zdjęcie - Cechy sprzedawcy zapewniające efektywniejszą sprzedaż

To bardzo mało. Powody niepowodzenia mogą być różne, jednak wiele z nich nie dochodzi do skutku z powodu błędów popełnianych przez sprzedawcę. Jest kilka cech, jakie powinien posiadać dobry, a przede wszystkim skuteczny sprzedawca.

Oto kilka z nich:

  • pewność siebie - jak mówi pewne bardzo znane powiedzenie '' wiara w siebie może sprawiać cuda i przenosić góry''. To jedna z cech jakie charakteryzują skutecznego sprzedawcę, który wykorzystuje ją w codziennych kontaktach z potencjalnymi klientami. Osoba pogodna i entuzjastyczna uzyskuje nieporównywalnie lepsze wyniki sprzedażowe niż ta wykonująca swoją pracę automatycznie, rutynowo, nie czerpiąca przyjemności z kontaktów z klientami;

  • umiejętność sprzedawania emocji to jedna z definicji określających czym jest sprzedaż. Odpowiednio dobrane, rzecz jasna pozytywne emocje znacznie sprzyjają budowaniu pozytywnych relacji na linii klient - sprzedawca, bowiem często sekret wysokiej sprzedaży tkwi z budowaniu trwałych relacji pomiędzy stronami;

  • szczery i spontaniczny uśmiech zawsze przyciąga ludzi i ciężko obok takiej pozytywnie nastawionej do wszystkiego osoby przejść obojętnie, gdyż to najlepszy dowód na to, że dany sprzedawca jest osobą sympatyczną i życzliwą i otrzymamy od niego niezbędne i interesujące nas informacje odnośnie produktu który chcemy zakupić. Uśmiech bardzo często stanowi sprawdzony sposób na uniknięcie kłopotów i wyjście z trudniej czy konfliktowej sytuacji;

  • prośba o polecenie - jeśli sprzedawca zbudował pozytywną relację z danym klientem to dlaczego nie miałby poprosić go o to by polecał go innym swoim znajomym? To właśnie stanowi motor napędowy sprzedaży, gdyż bardzo często zanim zdecydujemy się na cokolwiek co wymaga od nas pewnego zastanowienia pytamy o opinię na dany temat naszych bliższych lub dalszych znajomych. Dlatego mając jednego bardzo zadowolonego klienta możemy oczekiwać że wraz z nim przyjdzie jeszcze kilku innych. Ale to trzeba wypracować bardzo starannie budując dobre relacje sprzedażowe nawet z tymi trudnymi i najbardziej wymagającymi klientami. Nawet jeśli do sprzedaży nie dojdzie warto poprosić klienta o polecenie znajomym.
Chcesz rozwijać swoje umiejętności? Szukasz dobrych szkoleń menedżerskich, sprzedażowych czy rozwoju osobistego? Zobacz: Gamma - firma szkoleniowa roku.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

21 kwietnia 2020
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
21 kwietnia 2020
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
20 kwietnia 2020
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
20 kwietnia 2020
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
20 kwietnia 2020
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.