Cechy sprzedawcy
Nawet najlepsze szkolenie techniki sprzedaży nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, kiedy sprzedawca nie będzie odpowiednio reprezentował swojej firmy i danego produktu. Dlatego tez coraz więcej firm przywiązuje ogromne znaczenie do tego, jak wyglądają ich sprzedawcy, jak się wypowiadają i jakie wartości sobą reprezentują.

Konkurencja na rynku sprawia, że nikt nie może sobie obecnie pozwolić na to, by urazić czymkolwiek potencjalnego klienta, a co gorsza stałego nabywcę. Dlatego też obok wiedzy dotyczącej negocjacji i technik sprzedaży, można spotkać już takie wymagania, jak pozytywne nastawienie, przyjazne usposobienie czy nawet miła aparycja.
Może się wydawać, że urodą i dobre maniery sprzedawcy będą miały znaczenie tylko i wyłącznie w przypadku bezpośredniego kontaktu z klientem. Tymczasem, jak pokazuje wiele badań, klienci są w stanie określić te walory na podstawie przekazu pochodzącego ze źródeł teleinformatycznych.
Innymi słowy, zdolność do prawidłowego modulowania głosu, odpowiedni dobór słów podczas rozmowy telefonicznej czy w mailu będą skutkowały wytworzeniem pozytywnego wrażenia w kliencie, co w dalszej perspektywie determinuje pozytywny rezultat danej transakcji.
Podnieś skuteczność działu sprzedaży! Zwiększ szybko swoje umiejętności negocjacyjne. Zobacz oferowane przez nas szkolenia ze sprzedaży:
- szkolenia techniki sprzedaży
- szkolenia z negocjacji
- szkolenia z obsługi klienta
- inne szkolenia handlowe
Zapraszamy serdecznie.
Dlatego też obok tego, że każdy ze sprzedawców powinien przejść szkolenie z negocjacji musi wykazywać się także pewnym określonym katalogiem cech, które mają pozytywny wpływ na otoczenie, w tym właśnie na klientów.
Można, a w zasadzie trzeba wręcz oczekiwać od sprzedawców takich cech, jak:
- entuzjazm i pozytywne nastawienie – musi być przekonany, że jego oferta jest najlepsza dla klienta, gdyż nastawienie do towaru udziela się także klientowi. Pozytywny stosunek jest widoczny w zachowaniu, mowie,
- elastyczność w myśleniu i działaniu – każdy oczekuje indywidualnego traktowania,
- przyjazny sposób bycia – pozwala na łatwość, swobodę w nawiązywaniu kontaktów,
- pewność siebie – świadomość swojej wartości, którą daje wiedza i fachowość,
- czujność – wykorzystanie wszystkich nadążających się sytuacji, by doprowadzić do sprzedaży,
- rzetelność – klient jest szczególnie wyczulony na to, co mu się obiecuje,
- kultura osobista i inteligencja,
- wiedza o produkcie i jego dostępności w innych sklepach, a także opiniach klientów,
- umiejętność aktywnego słuchania,
- umiejętne prowadzenie rozmowy w celu rozwiani wątpliwości klienta,
- umiejętność sprawienie dobrego, pierwszego wrażenia.
Sprzedaż w oparciu o metodologię MBTI®
Jest wiele sposobów, żeby podnieść sprzedaż. Szkolenie sprzedażowe bazujące na MBTI daje Ci wiedzę – jakie masz talenty handlowe i jak je wykorzystać. Dostarcza wiedzę…Finalizacja sprzedaży
Jeśli nie wiesz jak i na dodatek boisz się finalizacji sprzedaży to pewnie rzadko będziesz próbował, niewiele będzie na tym polu sukcesów. Na szkoleniu z… Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz
tam:
- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej