Cechy sprzedawcy

Nawet najlepsze szkolenie techniki sprzedaży nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, kiedy sprzedawca nie będzie odpowiednio reprezentował swojej firmy i danego produktu. Dlatego tez coraz więcej firm przywiązuje ogromne znaczenie do tego, jak wyglądają ich sprzedawcy, jak się wypowiadają i jakie wartości sobą reprezentują.
zdjęcie - (the_title())

    Konkurencja na rynku sprawia, że nikt nie może sobie obecnie pozwolić na to, by urazić czymkolwiek potencjalnego klienta, a co gorsza stałego nabywcę. Dlatego też obok wiedzy dotyczącej negocjacji i technik sprzedaży, można spotkać już takie wymagania, jak pozytywne nastawienie, przyjazne usposobienie czy nawet miła aparycja.

    Może się wydawać, że urodą i dobre maniery sprzedawcy będą miały znaczenie tylko i wyłącznie w przypadku bezpośredniego kontaktu z klientem. Tymczasem, jak pokazuje wiele badań, klienci są w stanie określić te walory na podstawie przekazu pochodzącego ze źródeł teleinformatycznych.

    Innymi słowy, zdolność do prawidłowego modulowania głosu, odpowiedni dobór słów podczas rozmowy telefonicznej czy w mailu będą skutkowały wytworzeniem pozytywnego wrażenia w kliencie, co w dalszej perspektywie determinuje pozytywny rezultat danej transakcji.
    Podnieś skuteczność działu sprzedaży! Zwiększ szybko swoje umiejętności negocjacyjne. Zobacz oferowane przez nas szkolenia ze sprzedaży:
    Zapraszamy serdecznie.
    Dlatego też obok tego, że każdy ze sprzedawców powinien przejść szkolenie z negocjacji musi wykazywać się także pewnym określonym katalogiem cech, które mają pozytywny wpływ na otoczenie, w tym właśnie na klientów.

    Można, a w zasadzie trzeba wręcz oczekiwać od sprzedawców takich cech, jak:
    • entuzjazm i pozytywne nastawienie – musi być przekonany, że jego oferta jest najlepsza dla klienta, gdyż nastawienie do towaru udziela się także klientowi. Pozytywny stosunek jest widoczny w zachowaniu, mowie,
    • elastyczność w myśleniu i działaniu – każdy oczekuje indywidualnego traktowania,
    • przyjazny sposób bycia – pozwala na łatwość, swobodę w nawiązywaniu kontaktów,
    • pewność siebie – świadomość swojej wartości, którą daje wiedza i fachowość,
    • czujność – wykorzystanie wszystkich nadążających się sytuacji, by doprowadzić do sprzedaży,
    • rzetelność – klient jest szczególnie wyczulony na to, co mu się obiecuje,
    • kultura osobista i inteligencja,
    • wiedza o produkcie i jego dostępności w innych sklepach, a także opiniach klientów,
    • umiejętność aktywnego słuchania,
    • umiejętne prowadzenie rozmowy w celu rozwiani wątpliwości klienta,
    • umiejętność sprawienie dobrego, pierwszego wrażenia.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.