Podstawą sukcesu każdej firmy jest liczba klientów, jaka decyduje się na zakup produktów przez nią oferowanych. Jednak między taśmą fabryczną bądź studiem projektanckim a klientem istnieje etap, który ma decydujący wpływa na to, czy sprzedaż zakończy się powodzeniem.
Jest nią obsługa klienta - niezależnie od tego, czy jest to indywidualna osoba, czy przedsiębiorstwo, które pragnie zwiększyć zyski bądź wejść na nowy rynek. Istnieją osobne cele, jakie towarzyszą rozmową z konkretnymi przedstawicielami tych grup, jednak ogólne zasady obowiązują w każdym przypadku.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne w profesjonalnej obsłudze klienta. Zapraszamy na
szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta. Celem szkolenia jest udoskonalenie zdolności komunikacyjnych i rozwinięcie umiejętności przyjmowania postawy asertywnej w rozmowie z klientem. Dowiedz się jak budować swój wizerunek przez telefon, jak kontrolować przebieg rozmowy, jakie są zasady komunikacji werbalnej, oraz jak prowadzić rozmowę z trudnym klientem. Szkolenia powiązane z tym tematem:
szkolenie telemarketing,
szkolenia handlowe.
Na czym polega profesjonalna obsługa?Na sprawieniu, żeby klient poczuł, że dba się o jego interesy, a przede wszystkim o jego dobre samopoczucie. Dlatego, żeby wcielić w życie popularne powiedzenie "klient nasz pan", powinno się zawsze:
- być uśmiechniętym i miłym w stosunku do klienta,
- szybko odpowiadać na zapytania oraz ułatwiać kontakt,
- być odpornym na krytykę, starać się nie odpowiadać na zaczepki,
- nie próbować przekonywać wzburzonego klienta, że rozumie się jego sytuację,
- angażować się w wykonywaną pracę, pokazywać, że wie się, co się robi.
Tych kilka działań może sprawić, że konsument całkowicie zmieni nastawienie wobec marki i zamiast tylko zapoznać się z ofertą, jak to miał początkowo w zamiarach, kupi produkt, a nawet poleci znajomych w mediach społecznościowych i najbliższym spotkaniu.
Jaki sekret tkwi w profesjonalnej obsłudze?
Tym, co sprawia, że jest ona tak ważna, to dobrze samopoczucie klienta i sprzedawcy. Nikt nie lubi rozmawiać z osobami, których nie interesuje podejmowany temat, nie wiedzą nic, co mogłoby pomóc w rozwianiu wątpliwości ani też nie uśmiechają się, co oznacza, że nie są zadowolone z towarzystwa, jakie dzielą z klientem.
Gdy wyeliminuje się wszystkie te negatywne uczucia, pozostanie tylko bezpieczne, komfortowe środowisko, w którym miło wydaje się pieniądze bądź zleca wykonanie usług czy też je kupuje. Wiedzą o tym największe przedsiębiorstwa, stąd często wysyłają swoich przedstawicieli na specjalne szkolenia podnoszące ich kwalifikacje i polepszające wizerunek firmy.