Ważne jest zapoznanie się z danym rynkiem docelowym. Powinniśmy zapoznać się z konkretnymi cechami klienta, co pozwoli nam na powiązanie z odpowiednimi korzyściami, jakie uzyska kupując nasz produkt. Do każdego klienta musimy pochodzić indywidualnie, patrzeć na dane potrzeby. Czas poświęcony na przygotowanie specjalnej oferty, nigdy nie jest czasem straconym. Dlatego kolejnym ważnym elementem, który zwiększy naszą sprzedaż jest całkowite zapoznanie się z produktami, które oferujemy.
W każdej sytuacji i o każdej porze powinniśmy wymienić każdą cechę i korzyść. Jeśli jeszcze tego nie potrafimy, to ciężko będzie nam przekonać klienta do zakupu produktu. W następnym etapie musimy zapoznać się z konkurencją. Sporządźmy listę, a następnie zapoznajmy się ze szczegółami, dodatkowymi informacjami, takie jak: koszty dostawy, rabaty, promocje, ale także lokalizacja, czy reputacja firmy.
Chcesz rozwijać swoje umiejętności? Szukasz dobrych szkoleń menedżerskich, sprzedażowych czy rozwoju osobistego? Zobacz:
Gamma – firma szkoleniowa roku.
Pozwoli nam to na określenie tego, co wyróżnia nas od konkurencji, które możemy wykorzystać jako korzyści dla niektórych, potencjalnych klientów. Zwiększenie sprzedaży wspomoże nam także odpowiednia strategia marketingowa. Nie może być ciągle ta sama, bo w pewnym czasie się znudzi i nie będzie zauważana przed osoby. Ważny jest także obszar działań. Im większy teren obejmiemy swoim zasięgiem, tym większa szansa na nowych klientów. Ważne jest również bycie aktywnym wśród dotychczasowych klientów i wstępnie zainteresowanych. Nie czekajmy aż klient się zdecyduje i sam zadzwoni.
To my musimy wykonać pierwszy krok, poinformować o nowościach, promocjach, czy obniżkach. Naszym stałym klientom powinniśmy oferować produkty powiązane z tymi, które już zakupili. Jednak nie zapominajmy o najważniejszym elemencie jakim jest analiza i raporty procesu sprzedaży. Bez tego nigdy nie dowiemy się, które działania są skuteczne, a które mniej.
Skorzystać możemy z wielu programów, systemów, które pomogą nam w zarządzaniu, monitorowaniu wszelkich działań i wyciągnięciu odpowiednich wniosków. Nigdy nie zapominajmy, że nie każdy urodził się handlowcem, dlatego uczmy się na błędach. Sprzedaż powinna być dla nas zabawą, musimy cieszyć się z nowych wyzwań i spotkań z klientami.