Co zrobić by skutecznie zwiększyć sprzedaż?

W dzisiejszych czasach przeżycie na rynku jest bardzo trudne. Jednak mimo występujących kryzysów, skuteczni sprzedawcy wciąż pozyskują nowych klientów, dodatkowo zwiększając swoją sprzedaż. Istnieją proste strategie, które często są ignorowane.

7 września 2017
zdjęcie - Co zrobić by skutecznie zwiększyć sprzedaż?

Ważne jest zapoznanie się z danym rynkiem docelowym. Powinniśmy zapoznać się z konkretnymi cechami klienta, co pozwoli nam na powiązanie z odpowiednimi korzyściami, jakie uzyska kupując nasz produkt. Do każdego klienta musimy pochodzić indywidualnie, patrzeć na dane potrzeby. Czas poświęcony na przygotowanie specjalnej oferty, nigdy nie jest czasem straconym. Dlatego kolejnym ważnym elementem, który zwiększy naszą sprzedaż jest całkowite zapoznanie się z produktami, które oferujemy.

W każdej sytuacji i o każdej porze powinniśmy wymienić każdą cechę i korzyść. Jeśli jeszcze tego nie potrafimy, to ciężko będzie nam przekonać klienta do zakupu produktu. W następnym etapie musimy zapoznać się z konkurencją. Sporządźmy listę, a następnie zapoznajmy się ze szczegółami, dodatkowymi informacjami, takie jak: koszty dostawy, rabaty, promocje, ale także lokalizacja, czy reputacja firmy.

 

Chcesz rozwijać swoje umiejętności? Szukasz dobrych szkoleń menedżerskich, sprzedażowych czy rozwoju osobistego? Zobacz: Gamma - firma szkoleniowa roku.

 

Pozwoli nam to na określenie tego, co wyróżnia nas od konkurencji, które możemy wykorzystać jako korzyści dla niektórych, potencjalnych klientów. Zwiększenie sprzedaży wspomoże nam także odpowiednia strategia marketingowa. Nie może być ciągle ta sama, bo w pewnym czasie się znudzi i nie będzie zauważana przed osoby. Ważny jest także obszar działań. Im większy teren obejmiemy swoim zasięgiem, tym większa szansa na nowych klientów. Ważne jest również bycie aktywnym wśród dotychczasowych klientów i wstępnie zainteresowanych. Nie czekajmy aż klient się zdecyduje i sam zadzwoni.

To my musimy wykonać pierwszy krok, poinformować o nowościach, promocjach, czy obniżkach. Naszym stałym klientom powinniśmy oferować produkty powiązane z tymi, które już zakupili. Jednak nie zapominajmy o najważniejszym elemencie jakim jest analiza i raporty procesu sprzedaży. Bez tego nigdy nie dowiemy się, które działania są skuteczne, a które mniej.

Skorzystać możemy z wielu programów, systemów, które pomogą nam w zarządzaniu, monitorowaniu wszelkich działań i wyciągnięciu odpowiednich wniosków. Nigdy nie zapominajmy, że nie każdy urodził się handlowcem, dlatego uczmy się na błędach. Sprzedaż powinna być dla nas zabawą, musimy cieszyć się z nowych wyzwań i spotkań z klientami.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

28 lipca 2022
Praca sprzedawcy jest wymagająca, bo częściej ponosimy porażkę niż wygraną, ale na tej bazie buduje się sukces. Jak sobie z nimi radzić?
27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.