Czy istnieją dobre ćwiczenia na komunikację?
Najlepszym ćwiczeniem jest po prostu… rozmawianie. Kluczem do tego, aby taka wymiana okazała się skuteczna, jest spełnienie kilku warunków. Wydają się proste, jednak przy bliższym przeanalizowaniu i praktykowaniu okazuje się, że jednak potrafią nastręczyć problemów.
Najlepszym ćwiczeniem jest po prostu… rozmawianie. Kluczem do tego, aby taka wymiana okazała się skuteczna, jest spełnienie kilku warunków. Wydają się proste, jednak przy bliższym przeanalizowaniu i praktykowaniu okazuje się, że jednak potrafią nastręczyć problemów.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Podstawą efektywnej pracy zespołu jest skuteczna komunikacja. Poznaj zasady i narzędzia ułatwiające komunikację. Odważniej i efektywniej buduj relacje biznesowe. Zapraszamy do wzięcia udziału w szkoleniach: komunikacja w biznesie szkolenie, szkolenie z asertywności, szkolenie - motywacja.Warunki udanej komunikacji
Aby wiadomość została właściwie przekazana i zinterpretowana potrzebne są:
- zainteresowanie tym, co ma dopowiedzenia rozmówca (czynność ta nosi nazwę “aktywnego słuchania”),
- mówienie w zrozumiałym dla niego języku (np. dorosły mówiący do pięcioletniego dziecka, jak do dorosłego nie mówi “dorośle”, a stara się używać takich słów, które dziecko zna i samo wykorzystuje),
- bycie otwartym na informacje, które zostają przekazane, nawet jeżeli nie są tymi, jakich oczekiwano (chodzi tutaj o otwartość na poglądy drugiego człowieka, mogące się drastycznie różnić od naszych).
Jakie je je praktykować?
Nieustannie ćwicząc, o każdej porze dnia, czasem nawet w nocy, jeżeli tryb naszego życia zakłada taką możliwość. Szczególnie ważne są ćwiczenia na komunikację interpersonalną w środowisku pracy. Nowi pracownicy nie znają firmowego żargonu, stąd też oczekiwanie, że po kilku minutach spędzonych w towarzystwie zaprawionych pracowników posługujących się własnym językiem, będą oni wiedzieli, co mają robić, może się spotkać z przykrym rozczarowaniem.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zapraszamy na szkolenia z asertywności. Dowiesz się na nim, m. in.: jakie są umiejętności asertywne, jak radzić sobie z manipulacją i agresją, jaki jest związek pomiędzy poczuciem własnej wartości z postawą asertywną. Zobacz również warsztaty z komunikacji interpersonalnej oraz szkolenia z efektywności osobistej.Podobnie rzecz ma się w związku z zadaniami oraz komunikacją między działami w firmie. Każdabranża posiada własne pojęcia, których inne nie muszą znać (warto się w nich orientować, jednak nie powinno się zakładać, że ktoś z zewnątrz wie, co oznacza pojęcie “komunikacja interpersonalna”, jeżeli pracuje w cukierni i skupia się na przyrządzaniu smacznych wypieków).
Pracodawcy powinni zadbać o to, aby uświadamia o tym pracowników, oferując im szansę udziału w szkoleniach i kursach, a także imprezach integracyjnych, które zacieśniają więzy i ułatwiają komunikację między pracownikami. Prowadzi to zdecydowanie do mniejszej ilości konfliktów oraz skutecznego nawiązywania bliższych relacji międzyludzkich.
Efektywna komunikacja - praktyczny warsztat komunikacji interpersonalnej w relacjach biznesowych
Komunikacja to kompetencja fundamentalna – leży u podstaw większości czynności wykonywanych przez menedżerów, specjalistów i sprzedawców. Szkolenie z komunikacji to zestaw praktycznych, skutecznych narzędzi, które…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej