Efektywna komunikacja interpersonalna

Jak często zdarzyło nam się, że powiedzieliśmy do współpracownika „zamknij okno proszę” a on odczytał to od razu jako przytyk do siebie? Albo że powiedzieliśmy na głos, że „chyba coś zimno” i ktoś nagle rzucał się włączać kaloryfery, choć przecież o to nie prosiliśmy?

zdjęcie - (the_title())

Jak często zdarzyło nam się, że powiedzieliśmy do współpracownika "zamknij okno proszę" a on odczytał to od razu jako przytyk do siebie? Albo że powiedzieliśmy na głos, że "chyba coś zimno" i ktoś nagle rzucał się włączać kaloryfery, choć przecież o to nie prosiliśmy?

Z czego wynikają takie oraz inne nieścisłości w komunikacji?

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Poznaj nasze szkolenia interpersonalne. Dowiedz się jak zwiększyć swoją efektywność osobistą, jak być wielozadaniowym, jak komunikować się z innymi w firmie, jak zarządzać sobą efektywnie.

Zapraszamy.

Różne typy słuchaczy, mówców...

Otóż warto zauważyć, że każdy z nas nieco inaczej komunikuje swoje myśli, inaczej formułuje polecenia, w inny sposób rozumie to, co zostało powiedziane przez drugą osobą.

To tak samo ja różne rozumienie jednego gestu w różnych kulturach. Zazwyczaj nawet nie zdajemy sobie z tego, ponieważ tu nie ma tak wyraźnych różnic jak pomiędzy różnymi kulturami, jednak niestety problemy w komunikacji interpersonalnej powstają...

Problemy z komunikacją

No właśnie.. problemy. Niestety należy stanowczo podkreślić, że nieefektywna komunikacja interpersonalna rodzi wiele problemów, z których czasem niektóre eskalują do naprawdę poważnych zagrożeń dla firmy.

O ile bowiem są to zwykłe lekkie niedopowiedzenia, to jeszcze sobie z nimi poradzimy, choć także trzeba na nie bardzo uważać. Lecz czasami może dojść do niezrozumienia w kluczowych sprawach, złego podziału zadań, niezrozumienia potrzeb drugiej osoby, sfrustrowania, przemęczenia. To wszystko bardzo negatywnie odbija się na pracy w firmie.

Szkolenie z efektywnej komunikacji interpersonalnej - świetne rozwiązanie

Co jednak możemy zrobić? Przecież samemu trudno nam jest rozpoznać, jakim jesteśmy typem słuchacza itd. Dlatego też warto zainwestować w szkolenia z komunikacji, szczególnie zaś konieczne są one dla grup zajmujących się projektami, zespołów.

Co ważne - szkolenia, a nie jedno pojedyncze szkolenie. Jeden kurs zazwyczaj bowiem sprowadza się tylko do omówienia jednego aspektu komunikacji.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Zadbaj o profesjonalną obsługę klienta, rozwój menadżerów i działu handlowego.  Zapraszamy na szkolenie - rozwój kompetencji osobistych. Zobacz też szkolenia z zarządzania, szkolenia z komunikacji Warszawa.

Warto zaś, aby członkowie zespołu nie tylko dowiedzieli się wzajemnie, jakimi typami słuchaczy i rozmówców są i w związku z tym, jak powinni kierować do siebie komunikaty tak, aby były one zrozumiałe, lecz również powinni poznać swoje typy osobowości, talenty, predyspozycje...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.